У листі, що коментується, податківці розповіли про нюанси ПДВ-обкладення операцій за розміщенням матеріалів нерезидента в друкарському ЗМІ, а також щодо організації і проведення рекламних заходів для нерезидента.
Висновок контролерів простий — усе залежатиме від того, як платник ПДВ класифікує послуги (ст. 36 ПКУ), що надаються.
Адже об’єктом обкладення ПДВ є операції з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України (п.п. «а» і п.п. «б» п. 185.1 ПКУ).
А місце постачання послуг визначається залежно від (пп. 186.2 — 186.4 ПКУ):
• виду послуг, що надаються;
• місця фактичного надання відповідних послуг.
Тому:
• якщо послуги з розміщення матеріалів нерезидента в друкарському ЗМІ і послуги з організації та проведення заходів для нерезидента підпадають під визначення рекламних послуг, то місцем їх постачання буде місце реєстрації їх одержувача (п.п. «б» п. 186.3 ПКУ). Тобто нерезидента. У цьому випадку перелічені вище операції під ПДВ-обкладення не потрапляють;
• якщо вказані вище послуги не підпадають під визначення рекламних, то для цілей обкладення ПДВ місцем їх постачання буде місце реєстрації їх постачальника (п. 186.4 ПКУ). Тобто платника ПДВ. У такому разі ці послуги обкладатимуться ПДВ в загальному порядку (за ставкою ПДВ 20 %).
А ось щоб визначити, чи є послуги, що надаються нерезиденту, рекламними, фіскали радять звернутися до ст. 1 розд. I Закону про рекламу*. Згідно з цією нормою реклама — інформація про особу або товар, розповсюджена у будь-якій формі і будь-яким способом та призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами і їх інтерес щодо таких особи або товару.