(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 43-44
  • № 42
  • № 41
  • № 40
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
13/27
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Листопад , 2017/№ 48

Важливо! Мінфін оновив Критерії блокування податкових накладних

Як відомо, скрутні часи вимагають рішучих дій. Ось і Мінфін, напевно, озброївшись таким гаслом, вніс позачергові зміни до Критеріїв № 567*. Чому позачергові? А усе тому, то сам наказ від 13.06.17 р. № 567 пропонує «покращувати» критерії раз на три місяці (за підсумками кварталу). Звичайно, в обставинах, що склалися, чекати закінчення кварталу вже було не можна. Система вимагала серйозного доопрацювання. Тому спочатку вийшов наказ Мінфіну від 18.09.17 р. № 776 («БТ», 2017, № 42), а тепер — наказ від 09.11.17 р. № 926. Що новенького він принесе платникам ПДВ?

* Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Мінфіну від 13.06.17 р. № 567.

Таблиця: нові претенденти на «автомат»

Завдяки наказу Мінфіну від 18.09.17 р. № 776 усі суб’єкти господарювання отримали можливість подавати «Таблицю даних платника» (додаток до Критеріїв) заздалегідь — ще до блокування податкової накладної (ПН) / розрахунку коригування (РК). У звичайному порядку ДФСУ зобов’язана проаналізувати таку Таблицю протягом 5 робочих днів і прийняти рішення: враховувати її або ігнорувати.

Проте в окремих платників ПДВ система може приймати Таблицю автоматично.

Дрібні уточнення. Спочатку до цього переліку «щасливчиків» увійшли:

• сільгосптоваровиробники — одержувачі сільгоспдотації та/або

• сільгосппідприємства, які на 31.12.16 р. застосовували спеціальний режим оподаткування.

Головне для них було виконати ряд умов:

1) відповідати певним вимогам:

• вони мають бути внесені в Реєстр одержувачів бюджетної дотації та/або бути на 31.12.16 р. на спецрежимі обкладення ПДВ, встановленому ст. 209 ПКУ;

• мати загальну площу власної або орендованої земельної ділянки понад 200 га включно станом на 01.01.17 р., задекларовану до 20.02.17 р.;

• за період з 01.01.17 р. на такому підприємстві не мало бути одночасної зміни засновника і директора підприємства;

2) подати Таблицю, в якій вказані їх «пільгові» групи товарів. Це можуть бути:

• живі тварини (код 01 згідно з УКТ ЗЕД);

• риба і ракоподібні, молюски та інші водні безхребетні (код 03);

• молоко і молочні продукти; яйця птахів; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не вказані (код 04);

• овочі і деякі їстівні коренеплоди і бульби (код 07);

• їстівні плоди і горіхи; шкірка цитрусових або динь (код 08);

• зернові культури (код 10);

• насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди і зерна; технічні або лікувальні рослини; солома і фураж (код 12).

Наказом від 09.11.17 р. № 926 Мінфін уточнив, що:

• власних або орендованих земельних ділянок може бути декілька (головне, щоб загальна площа таких ділянок була більше 200 га);

• власні земельні ділянки — це ділянки, на які у аграрія є право власності або ж право користування.

Нові претенденти. Тепер на автоматичний облік Таблиці можуть розраховувати платники ПДВ, у яких одночасно:

• показник податкового навантаження більше 2 % (D > 0,02);

• показник приросту нарахованого ПДВ за місяць в порівнянні з максимальною сумою за останні 12 місяців не вище 30 % (P < Pм х 1,3);

• обсяг поставок товарів/послуг власного виробництва (вказані в Таблиці) в ПН/РК, що складені з 01.01.17 р. і потрапили в ЄРПН, становить більше 25 % загального обсягу поставок за період з 01.01.17 р.

Показники D (рівень податкового навантаження за останні 12 місяців) і P (сума ПДВ, яка потрапила в ЄРПН у звітному періоді у складі ПН/РК) платникам ПДВ вже знайомі. Порядок їх розрахунку не змінився. Він, як і раніше, прописаний в п.п. 4 п. 5 Критеріїв № 567.

Єдина новина — тепер значення цих показників ДФСУ зобов’язана буде:

• розраховувати кожного 10 числа календарного місяця, що йде за звітним;

• робити їх доступними в електронному кабінеті (ЕКП) кожного платника ПДВ. Хоча де конкретно в ЕКП буде вказана ця інформація, поки невідомо.

А ось що стосується останнього критерію, то, очевидно, в ньому йдеться про товари/послуги, які платник ПДВ вказує в Таблиці (тобто товари/послуги, які платник ПДВ купує і продає на постійній основі). Якщо обсяг поставок таких товарів/послуг, вказаний в ПН/РК, складених і зареєстрованих в ЄРПН з 01.01.17 р., перевищить 25 % від загального обсягу поставок за цей період, то таку Таблицю система зможе врахувати автоматично.

Увага! Якщо платник ПДВ подасть в ДФСУ Таблицю із завідомо недостовірними даними і вона буде врахована системою автоматично, то Комісія ДФСУ може прийняти рішення не враховувати таку Таблицю. Тобто її доведеться подавати ще раз. Тож будьте уважні!

Новий блокуючий критерій

Стосується він виключно РК. Система блокуватиме РК, які виписані на покупця-платника ПДВ та:

• або змінюють вартість товару/послуги більш ніж у 2 рази (очевидно, враховуватися буде як збільшення ціни, так і її зменшення) та/або

• істотно змінюють номенклатуру товарів/послуг. А саме якщо така зміна призводить до зміни перших 4 цифр коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або перших 2 цифр кодів послуг згідно з ДКПУ.

Отже, при отриманні передоплати від покупця краще відразу уточнювати номенклатуру товарів/послуг, що поставляються. Інакше, щоб уникнути блокування, доведеться виписувати спочатку анулюючий РК, а потім і нову ПН (детальніше див. у «БТ», 2017, № 45).

У результаті виходить, що під блокування за новим критерієм не потраплять:

• усі РК, виписані на покупців — неплатників ПДВ (тобто РК, складені до ПН з типами причини від «01» до «15»);

• РК, складені на повернення (авансів або відвантажених товарів).

Оновлений критерій № 1 («3 + 1»)

Нагадаємо: раніше критерій № 1 мав 3 складових і одну додаткову умову. Та лише у разі їх одночасного виконання вам гарантувалося листування з «розблокувальною» комісією.

Що ж це за 3 складових?

1. Обсяг постачання перевищує умовні залишки.

Тобто якщо обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН, вийде у 1,5 раза більшим від величини, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання (ввезення) такого товару/послуги, вказаного в ПН/РК, зареєстрованих з 01.01.17 р. в ЄРПН, і обсягу постачання відповідного товару, вказаного з 01.01.17 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, така ПН може потрапити під блокування.

2. Переважання «ризикових» товарів.

Тобто в залишках товарів, який визначається в порядку, вказаному у попередньому пункті, кількість «ризикових» товарів не повинна була перевищувати 75 %. Цілком імовірно, тут враховувалася номенклатура усіх поставлених і придбаних товарів/послуг платником ПДВ з початку 2017 року. І якщо 75 % залишку таких товарів/послуг складали «ризикові» товари — усі ПН такого постачальника ризикували потрапити під блокування.

Зверніть увагу: перелік «ризикових» товарів затверджений наказом ДФСУ від 30.06.17 р. № 46 (усі подробиці — в «БТ», № 29).

3. На «вході» — один товар, на «виході» — інший. У зв’язку з цим аналізуються дані, вказані в Таблиці даних платника (додаток до Критеріїв № 567).

Так от, коригувань зазнала лише складова № 2 — рівень «ризиковості» товарів. Тепер він безпосередньо пов’язаний з рівнем податкового навантаження (тобто показником D) за принципом: чим менше податкове навантаження у платника ПДВ, тим менше «ризикових» товарів він може мати в залишках товарів, щоб не потрапити під блокування ПН (див. таблицю нижче):

Частка «ризикових» товарів залежно від рівня податкового навантаження

Рівень податкового навантаження

% «ризикових» товарів, достатній для блокування ПН

D > 0,03

більше 75 %

0,03 > D ≥ 0,02

більше 60 %

0,02 > D ≥ 0,015

більше 50 %

0,015 > D ≥ 0,01

більше 40 %

0,01 > D ≥ 0,005

більше 30 %

0,005 > D

більше 20 %

блокування податкових накладних, критерії блокування, платники ПДВ додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті