У листі, що коментується, ДФСУ відповіла на давно назріле запитання: чи треба розписувати в податковій накладній (ПН) номенклатуру всіх матеріалів, використаних при виконанні підрядних робіт?
Податківці стверджують: усе залежатиме від умов ЦП-договору і первинних документів, якими супроводжується така операція! З цим ми повністю погоджуємося.
Адже якщо договір укладений з метою виконання певної роботи (виготовлення, обробки, переробки, ремонту речі тощо), то перераховувати усі використані для її виконання матеріали не потрібно. Тобто якщо:
• як предмет договору вказаний не товар, а результат певної роботи;
• роботи виконуються з матеріалу підрядника і його ж засобами (ст. 839 ЦКУ).
Контролери додають ще одну умову — вартість використаних матеріалів повинна включатися до складу вартості робіт (ціна в договорі встановлена відповідно до кошторису, складеного підрядником). Якщо її виконати, тоді при заповненні ПН:
• у «номенклатурній» гр. 2 можна навести тільки найменування виконаних робіт;
• у гр. 3.3 — код таких робіт згідно з ДКПП.
Якщо ж виконавець продає товар одночасно з роботами (наприклад, з його монтажу, налаштування тощо), то без деталізації в ПН переліку таких товарів не обійтися. Тобто коли використані матеріали не включаються до складу вартості послуг з монтажу, а є окремим об’єктом постачання (договір підряду містить у собі елементи договору купівлі-продажу матеріалів), тоді при складанні ПН:
• у гр. 2 окремо наведіть номенклатуру матеріалів і окремо номенклатуру робіт відповідно до первинних документів, якими супроводжується така операція;
• у гр. 3.1 і 3.3 — відповідно, код товарів згідно з УКТ ЗЕД і код робіт згідно з ДКПП.