Теми статей
Обрати теми

Податкові повідомлення-рішення направлятимуть по-новому

Кравченко Дар’я, Децюра Сергій
Наказ Мінфіну від 21.07.17 р. № 658 «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків»

Мінфін уніс зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.15 р. № 1204 та оновив форми податкових повідомлень-рішень.

1. Повідомлення рішення за формою «ПН» контролери будуть складати і направляти платнику податків:

• якщо виявлять помилки, які допущені при заповненні обов’язкових реквізитів податкових накладних (ПН);

• якщо платник ПДВ повинен був скласти ПН чи розрахунку коригування (РК) та зареєструвати такий документ у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), але не зробив цього.

Тобто йдеться про всі штрафи згідно зі ст. 1201 ПКУ. У зв’язку з цими корективами зазнала змін і форма цього повідомлення-рішення. Тепер у ній відведено окремо місце під нарахування штрафів через помилку у обов’язкових реквізитах ПН і окремо під нарахування штрафів за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК.

2. Уточнено, що податківці надсилатимуть (вручатимуть) додатково окреме податкове повідомлення-рішення, якщо після адміністративного чи судового оскарження платником податків податкового рішення було донараховано чи зменшено штраф та пеню як за порушення норм ПКУ, так і за порушення норм іншого законодавства. Раніше формально йшлося про направлення такого повідомлення-рішення при нарахуванні штрафів та пені тільки за порушення норм іншого законодавства. Тепер же все стане на свої місця.

3. Змінено порядок нумерації повідомленнь-рішеннь. Номер буде складатися для повідомлення-рішення за формою «Ф» з 15 цифр, для всіх інших рішень — з 11 цифр.

4. Визначено, що податківці будуть додавати до податкового повідомлення-рішення розрахунок податкового зобов’язання лише за його наявності. Раніше була формальна вимога, що такий розрахунок має додаватись до кожного повідомлення рішення. Навіть у випадку коли розмір штрафних санкцій не розраховується, а встановлений у конкретній сумі відповідно до ПКУ.

5. Підписувати податкове повідомлення-рішення матимуть право не тільки керівник контролюючого органу чи його заступник (як було раніше), а також і виконуючий обов’язки керівника або уповноважена на це особа.

6. Уточнено також, коли податкове повідомлення-рішення, яке надіслане платнику податку за результатами перевірки (крім електронної перевірки), вважатиметься відкликаним. Воно буде відкликаним з дня отримання платником податків податкового повідомлення-рішення, яке містить не тільки зменшену суму грошового зобов’язання, а й у випадках коли:

• зменшено/збільшено суму податкових зобов’язань та/або податкового кредиту;

• зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ;

• зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток;

• зменшено від’ємне значення суми ПДВ;

• зменшені суми штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства.

7. Крім того, Мінфін подбав про те, щоб запровадження електронного обміну інформацією між платниками податків і контролюючим органом пройшло без проблем. У зв’язку цим у Порядку направлення податкових повідомлень-рішень з’явилися норми про те, що направлення податкових повідомлень рішень в електронну вигляді буде відбуватися за правилами передбаченими у ст. 42 ПКУ (через електронний кабінет та на електронну адресу платника).

Наказ, що коментується, набирає чинності з 20.09.17 р. Отже, після цієї дати контролери повинні оформляти повідомлення-рішення за оновленими правилами і за новою формою.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі