Теми статей
Обрати теми

Купили упаковку — продали поштучно: як заповнити ПН?

Свіриденко Алла, податковий експерт
Лист ГУ ДФС в Донецькій обл. від 12.03.18 р № 937/ІПК/05-99-12-01-13

У листі, що коментується, податківці дійшли лояльного висновку: одиниця виміру в графі 4 податкової накладної на продаж може відрізнятися від того ж показника в податковій накладній на купівлю цих ТМЦ.

У торгівлі звичайною є така ситуація: підприємство закуповує товари в одних одиницях виміру (у яких їх відображають в обліку в постачальника), а оприбутковує і продає їх своїм покупцям уже в інших одиницях виміру. Наприклад, роздрібний продавець придбаває товар в оптовика в кілограмах (тоннах, тисячах штук, ящиках, упаковках тощо), а реалізує його вже в штуках (кілограмах тощо). Така ж картина характерна й для підприємств, які займаються фасуванням і наступним продажем, зокрема, сипкої продукції. Саме в таких випадках постає запитання: чи можна при заповненні податкової накладної (ПН) на продаж товарів зазначати в графі 4 (і відповідно, у графі 5) іншу одиницю виміру, ніж було зазначено в графі 4 ПН на придбання цих самих товарів?

Порядок № 1307* не заперечує проти заповнення «вхідних» (отриманих від постачальника) та «вихідних» (що виписуються покупцю) ПН у різних одиницях виміру. Водночас прямого дозволу на це в зазначеному Порядку ми також не знайдемо.

* Порядок заповнення ПН, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

Податківці не залишили це питання поза увагою й відповіли усім зацікавленим у листі, що коментується. У ньому контролери цілком справедливо визнали можливість купівлі-продажу товарів у різних одиницях виміру і, відповідно, дали «добро» на те, що одиниці виміру у «вхідних» і «вихідних» ПН можуть не збігатися.

До речі, для багатьох цей висновок не став новиною, адже консультацію аналогічного змісту розміщено ще й у категорії 101.16 ЗІР ДФСУ (див. консультацію «Одиниця виміру в податковій накладній» // «БТ», 2017, № 21).

Наведемо простий приклад.

Підприємство придбало 5000 кг молока. У графі 4 ПН на купівлю в цьому разі буде зазначено одиницю виміру «кг», а в графі 5 — її код згідно із КСПОВО** — «0301». Відпуск молока своїм покупцям підприємство здійснює в літрах. При заповненні податкової накладної на продаж молока в графі 4 такої ПН буде зазначено одиницю виміру «л», а у графі 5 — код «0138».

** Класифікатор системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96, затверджений наказом Держстандарту від 09.01.97 р. № 8.

Хтось запитає: а як же діяти у випадку невідповідності обсягів постачання товарів/послуг обсягам їх придбання, яка, як вам відомо, є основним критерієм для блокування ПН? Чи не стане таке вільне поводження з одиницями виміру товарів причиною для зупинення реєстрації нашої ПН? На наш погляд, з цього боку неприємностей чекати не варто, оскільки при підрахунку обсягів до уваги беруться тільки вартісні показники.

Крім того, у цій консультації податківці нагадали, як заповнити ПН залежно від того, чи передбачено одиницю виміру товару в КСПОВО. Зрозуміло, тут може бути два варіанти:

а) одиниця виміру товару/послуги встановлена КСПОВО:

• у графі 4 ПН зазначають умовне позначення одиниці виміру товарів/послуг, яке використовується в обліку і відображається в первинних документах. У разі заповнення зведених ПН, особливості складання яких установлено п. 11 Порядку № 1307, у графі 4 має значитися «грн.»;

• у графі 5 показують код відповідної одиниці виміру/обліку, зазначений у КСПОВО;

б) одиницю виміру товару/послуги не зазначено у КСПОВО — у цьому разі графу 4 заповнюють так само, як і в першому випадку, а от графу 5 взагалі не заповнюють.

Але в цій частині податківці не сказали нічого нового. Адже те ж саме говорить п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі