Теми статей
Обрати теми

Як рахувати «нерезидентські» різниці: думка ДФСУ

Ольховик Ольга
Лист ДФСУ від 11.12.17 р. № 2924/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

У листі, що коментується, контролери дійшли таких висновків: якщо витрати на придбання у «низькоподаткового» нерезидента відповідають цінам, визначеним за принципом «витягнутої руки» (у тому числі якщо така операція є контрольованою), платник має право не коригувати фінрезультат тільки за підсумками звітного року. При цьому він зобов’язаний коригувати його за підсумками 1 кварталу, півріччя і 9 місяців.

Податківці говорять про одну з податкових різниць, передбачених п.п. 140.5.4 ПКУ. А саме — про необхідність збільшити фінрезультат на 30 % вартості товарів (у тому числі необоротних активів, робіт і послуг), придбаних у «особливих» нерезидентів (у тому числі пов’язаних).

«Особливим» для цілей застосування цієї норми нерезидент є в тому випадку, якщо він зареєстрований в одній з «низькоподаткових» країн, перелік яких затверджується Кабміном (з 2018 року набрав чинності перелік, затверджений урядовою постановою від 27.12.17 р. № 1045, до цього діяло відповідне розпорядження КМУ від 16.09.15 р. № 977-р).

Нагадаємо, що ця різниця не обчислюється, якщо такі придбання є (п.п. 140.5.4 ПКУ):

1) операціями з п. 140.2 або п.п. 140.5.6 ПКУ;

2) контрольованими операціями;

3) неконтрольованими операціями, сума яких підтверджується платником за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» згідно з процедурою із ст. 39 ПКУ, але без надання звіту.

Ось щодо цих-то різниць податківці і зробили вищезазначений висновок. Причому випадковою таку їх версію прочитання п.п. 140.5.4 ПКУ назвати не можна. Адже роз’яснення з аналогічним висновком містить і категорія 102.13 ЗІР ДФСУ.

Обґрунтовують такий погляд фіскали дуже просто: оскільки визначити, чи є операція контрольованою, платник може тільки за підсумками року, тож і рішення про незбільшення фінрезультату він може прийняти тільки після підбиття річних підсумків.

Тому квартальники, на думку податківців, при складанні проміжних «прибуткових» декларацій повинні збільшити фінрезультат на 30 % вартості усіх придбань у «низькоподаткових» нерезидентів (за винятком операцій з п. 140.2 або п.п. 140.5.6 ПКУ). А за підсумками року — зменшити фінрезультат, якщо такі придбання виявилися контрольованими або їх сума підтверджена за процедурою із ст. 39 ПКУ, але без надання звіту.

Щоправда, чому платник не може підтвердити «звичайність» цін (за процедурою із ст. 39 ПКУ, але без надання звіту) вже за підсумками кварталу, а завдяки цьому — не збільшувати і квартальний фінрезультат, незрозуміло. Адже дійсно, виявиться операція контрольованою чи ні, стане відомо тільки після підбиття річних підсумків. Але це лише підтверджує те, що протягом року будь-яку з операцій (адже доки ще всі вони — неконтрольовані) платник може підтвердити за вказаною процедурою і різницю не рахувати.

Тобто, на наш погляд, якщо платник:

1) підтверджує, що ціни відповідають принципу «витягнутої руки» за підсумками кварталу (а таке право в нього, безумовно, є), то і збільшувати квартальний фінрезультат (на суму всіх придбань в «особливих» нерезидентів — незалежно від того, будуть вони визнані за підсумками року контрольованими операціями чи ні) йому не треба;

2) «звичайність» цін не підтверджує, тоді доведеться щокварталу збільшувати фінрезультат і тільки за підсумками року його можна буде зменшити на суму операцій, визнаних контрольованими.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі