Теми статей
Обрати теми

Правонаступник не буде платником ПДВ: чи компенсувати податковий кредит

Кравченко Дар’я
Лист ДФСУ від 29.12.17 р. № 3240/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

У листі, що коментується, контролери роз’яснили ПДВ-наслідки для підприємств, які проходять процедуру реорганізації, у результаті якої утворюється новий суб’єкт господарювання.

Річ у тому, що в результаті реорганізації всі майнові права та обов’язки юрособи (платника ПДВ) переходять у повному обсязі до іншого новоствореного підприємства. Причому така операція не є об’єктом ПДВ-оподаткування (п.п. 196.1.7 ПКУ).

Згідно п.п. «а» п. 198.5 ПКУ, якщо товари/послуги використовуються в операціях, які не є об’єктом обкладення ПДВ, то необхідно нарахувати «компенсуючі» податкові зобов’язання.

Проте, як правильно зауважили податківці, з цього правила є виняток. У разі реорганізації правила нарахування умовного ПДВ за п. 198.5 ПКУ (як і розподіли ПДВ згідно зі ст. 199 ПКУ) не діють. Тому реорганізованому підприємству НЕ доведеться нараховувати «компенсуючі» податкові зобов’язання.

Нагадаємо. Підприємство, реорганізоване шляхом приєднання, злиття, перетворення, розділення і виділення, анулюється як платника ПДВ. Але йому не доведеться проводити «умовний» продаж товарів, послуг і необоротних активів, придбаних з ПДВ і не використаних на момент анулювання в операціях, оподатковуваних ПДВ. Для випадку реорганізації теж є виняток у п. 184.7 ПКУ (лист ДФСУ від 22.05.17 р. № 293/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Зверніть увагу! Нараховувати ПЗ згідно з пп. 184.7, 198.5 і 199.1 ПКУ не потрібно, навіть якщо правонаступник не реєструватиметься платником ПДВ. Статус нового суб’єкта господарювання, виділеного в результаті реорганізації, тут ролі не відіграє.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі