Теми статей
Обрати теми

Фізкультура для працівників: фіскали побачили інший дохід

Голенко Олександр, податковий експерт
Лист ДФСУ від 29.10.18 р. № 4624/6/99-99-13-02-03-15/ІПК

Лист, що коментується, демонструє тенденцію останнього часу: ДФСУ явно обрушилася на так звані «неперсоніфіковані» блага, що отримуються найманими працівниками від підприємства. Фіскали вимагають оподатковуватити такі блага ПДФО, військовим збором (ВЗ), а іноді (про це нижче) — і єдиним соціальним внеском (ЄСВ). Відразу ж уточнимо термінологію: слово «блага» тут не має нічого спільного з терміном «додаткове благо» з п.п. 164.2.17 ПКУ («дохід, отриманий платником податку як додаткове благо»). До речі, у «другій хвилі» листів, до якої, можливо, належить лист, що коментується (чому «другій» — пояснимо знову ж таки трохи нижче), податківці, як бачимо, відмовилися від колишнього прийому — підтягувати надане/отримане благо працівника під «гумове» поняття додаткового блага.

Тепер вони трактують те ж саме як «інший дохід» (п.п. 164.2.20 ПКУ)…

Так-от, у руслі листа, що коментується, важливо нагадати про позицію ДФСУ щодо теж неперсоніфікованого блага у вигляді «шведського» столу для працівників.

Нагадаємо, що після скасування Харківським апеляційним адміністративним судом (постанова від 01.08.18 р. у справі № 820/764/18) одного листа Офісу великих платників податків ДФС від 26.12.17 р. № 3151/ІПК/28-10-01-03-11-01, у якому вартість «шведського» харчування працівників податківці вимагали оподатковувати ПДФО, ВЗ і ЄСВ, з того ж джерела виплив другий аналогічний лист 05.09.18 р. № 3853/6/99-99-13-02-03-15/ІПК, в якому містилися такі ж вимоги. Тільки у ньому оподатковуваний «дохід» працівників податківці назвали вже не додатковим благом, а іншим доходом (ця ж лінія простежується і в листі, що коментується). Парадокс тут у тому, що НЕоподатковану суму з’їденого-випитого дізнатися просто (хоча вона саме й потрібна фіскалам для розрахунку санкцій), тоді як розрахувати базу оподаткування для кожного їдця — без того, що «зазирнути йому до рота», щоб дізнатися, на яку суму особисто він наів (інакше кажучи, персоніфікувати доходи) — неможливо… Тоді скільки ж утримувати?..

Повертаючись до листа, що коментується, зазначимо, що в ньому фіскали вимагають оподатковувати ПДФО і ВЗ вартість безкоштовного відвідування працівниками приміщень (власних або орендованих), пристосованих для занять спортом (тренажерного залу, залу для занять йогою), майданчиків для гри у футбол тощо.

Звертаємо вашу увагу: у цьому листі податківцям вистачило «розуму й кмітливості» не називати блага доступу до здорового способу життя «виплатами». І відповідно — не вимагати оподаткування їх ЄСВ.

Проте питання персоніфікації отриманих працівниками при відвідуванні спортмайданчика «інших доходів» податківці так само обійшли стороною. Видати кожному працівникові-фізкультурникові портативний лічильник калорій? Хронометрувати «чистий» час участі в грі (чи глядачів податківці теж хочуть оподатковувати?)… А якщо говорити про власні приміщення підприємства, то як дізнатися про загальну суму наданих «доходів» (навіть без їх персоніфікації)? Розрахувати умовну «звичайну» орендну плату? Узяти тільки експлуатаційні витрати? У листі конкретики немає.

Податківці розглядають як деякий дохід, що надається підприємством своїм працівникам, благо бути здоровими і працездатними — понад казармовий мінімум, з яким фіскали, мабуть, згодні… Але ж є такі види діяльності (наприклад, охоронні агентства, служби інкасації), для яких відвідування спортзалу — по суті, службовий обов’язок працівника.

Врешті-решт, а може, і виробничу гімнастику — щоб уникнути посягань контролерів — краще робити поза територією підприємства (наприклад, бухгалтерам — у коридорах податкової?)…

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі