Зведена ПН на видачу зерна в рахунок паю: чи можливо таке?

Децюра Сергій, податковий експерт
Протягом місяця сільгосппідприємство видає за відомостями зерно фізособам-орендодавцям у рахунок орендної плати. Чи можна скласти одну зведену податкову накладну наприкінці місяця на весь обсяг виданої сільгосппродукції?

Право складати зведені податкові накладні (ПН) платникам ПДВ надає п. 201.4 ПКУ. При цьому для складання таких ПН потрібно, щоб протягом місяця відбулося ритмічне чи безперервне постачання товарів/послуг.

Під ритмічним постачанням п. 201.4 ПКУ розуміє постачання товарів/послуг одному покупцеві два і більше разів на місяць. «Ритмічна» зведена ПН складається раз на місяць не пізніше останнього дня місяця. Якщо мова йде про ритмічне постачання неплатникам ПДВ (звичайним фізособам-громадянам), то складається одна зведена ПН на всіх осіб, яким протягом місяця видано товар у ритмічному режимі (більше одного разу за місяць).

Із цього випливає, що до зведеної ПН точно можна включити тих пайовиків, яким протягом місяця здійснено два і більше постачання, тобто видачі зерна в рахунок орендної плати.

Факт видачі зерна в рахунок паю двічі на місць підтверджується інформацією із відомості на видачу зерна.

При цьому не має значення, коли відбулася така видача: в один день чи в декілька. Роль відіграє саме факт дворазового постачання протягом місяця, підтверджений первинним документом.

Якщо ж видача зерна відбулася один раз, то виходячи з буквального прочитання п. 201.4 ПКУ ритмічності немає. А отже, на постачання зерна всім пайовикам один раз на місяць слід складати окремі звичайні ПН. На цьому наголошують контролери на місцях. Вони пов’язують можливість складання зведеної ПН з фактичною кількістю здійснених протягом місяця постачань.

До відома: замінити складання звичайної ПН на видачу зерна пайовикам на щоденну ПН, складену на обсяг виданого зерна за один день на підставі відомості про видачу, не можна. Річ у тому, що право на складання такої ПН виникає тільки в тому разі, коли постачання товарів відбувається за готівку кінцевому споживачеві (абзац сьомий п. 201.4 ПКУ).

Тож що ж виходить, у платника ПДВ немає жодного шансу включити всі видачі зерна пайовикам у зведену ПН? Скажемо одразу, шанс є. Але за нього доведеться боротися з контролерами.

На наш погляд, головним критерієм, який вказує на ритмічність постачання, є не сам факт двох постачань, а намір здійснити більш ніж одне постачання одному покупцеві (орендодавцеві). Адже тільки в цьому випадку платник ПДВ може реалізувати право на складання зведеної ПН.

Тобто фактично, щоб включити видачу зерна всім пайовикам — неплатникам ПДВ у одну зведену ПН (незалежно від кількості постачань), потрібно довести намір здійснити видачу зерна більш ніж один раз за місяць. Доводити цей факт можна, наприклад, наявністю у договорі оренди застереження про те, що коли в рахунок орендної плати видається продукція, то відбувається це декілька разів.

Про те, що саме договір має визначати факт здійснення ритмічності, говорять і податківці (див. лист ДФСУ від 20.04.18 р. № 1770/6/99-99-15-03-02-15/ІПК і лист ОВП ДФС від 10.08.17 р. № 1575/ІПК/28-10-01-03-11, а також роз’яснення в категорії 101.16 ЗІР ДФСУ).

Водночас щоб можна було довести саме намір поставити зерно більш ніж один раз, потрібно, щоб орендодавець за один раз не забрав увесь обсяг належного йому зерна. Тобто щоб лишилася необхідність у нього ще раз протягом місяця прийти за продукцією.

Увага: інакше аргументи про намір видати пайовику зерно більше одного разу не пройдуть. І тоді, щоб не виникло проблем, доведеться складати окрему звичайну ПН на видачу зерна кожному такому пайовику.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі