Теми статей
Обрати теми

При списанні товарів у межах природного убутку підприємство зберігає право на податковий кредит

Редакція БР
Відповідь на запитання

Природний ПК

При списанні товарів у межах природного убутку
підприємство зберігає право на податковий кредит

Чи здійснюється сільськогосподарським підприємством — суб’єктом спеціального режиму оподаткування коригування податкового кредиту з ПДВ при списанні сільськогосподарських товарів власного виробництва в межах норм та/або понад норми природного убутку?

Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до [п.] 198.4 ст. 198 Податкового коде­ксу, якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об’єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника.

Згідно з п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу у разі постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання, постачання товарів/послуг відповідно до п. 198.5 ст. 198 Коде­ксу, використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності, переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих основних засобів база оподаткування визначаються виходячи з їх балансової вартості на момент переведення (постачання), а для товарів/послуг — не нижче цін придбання.

Отже, у разі списання в межах норм природного убутку сільськогосподарських товарів, які втратили товарний вигляд та при виготовленні (придбанні) яких було сформовано податковий кредит, сільськогосподарським підприємством — суб’єктом спеціального режиму оподаткування податкові зобов’язання не нараховуються та податковий кредит не коригується за умови, що вартість таких товарів включається до вартості готової продукції, яка підлягає оподаткуванню. В інших випадках визначається умовний продаж та нараховуються податкові зобов’язання за повною ставкою.

Якщо сільськогосподарські товари списуються понад норми їх природного убутку, у зв’язку з чим вони не можуть бути використані в межах господарської діяльності сільськогосподарського підприємства, то таке підприємство не має права залишити суми ПДВ, сплачені (нараховані) при виготовленні (придбанні) товарів, у складі податкового кредиту, а тому в даному випадку йому необхідно здійснити умовний продаж таких товарів, нарахувати податкові зобов’язання та відобразити їх у рядку 1 розділу I «Податкові зобов’язання» податкової декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом.

Консультацію підготовлено:
А. Кононовою , начальником відділу
розгляду звернень Управління адміністрування
 податку на додану вартість
Департаменту оподаткування
юридичних осіб ДПС України,
та А. Кравзюк, головним державним
податковим ревізором-інспектором

«Вісник податкової служби України» № 12/2012

Від редакції

Нагадаємо, що втрати у межах норм природного убутку або технічних (виробничих) втрат належать до витрат відповідно до п. 140.3 ПКУ. В межах цих норм (втрат) має зберігатися і податковий кредит.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі