Теми статей
Обрати теми

Про новації Митного кодексу України

Редакція БР
Лист від 22.05.2012 р. № 20/1-11/04992-

— Тама стіки букафф...

Лист Державної митної служби України
від 22.05.2012 р. № 20/1-11/04992-ЕП

Про новації Митного кодексу України

Начальникам регіональної митниці, митниці

З 01.06.2012 р. набирає чинності Митний кодекс України від 13.03.2012 р. № 4495-VI, який передбачає низку новацій, у тому числі в частині фіксації порушень митних правопорушень, провадження в справах про порушення митних правил, притягнення до адміністративної відповідальності.

I. Новим Митним кодексом змінюються або скасовуються деякі види порушень митних правил.

Зокрема, в новому Митному кодексі України відсутні аналоги правопорушень, передбачених статтями 330, 333–335, 338, 344, 350 діючого Митного кодексу України.*

Разом з тим деякі статті чинного Митного кодексу України знайшли своє відображення у нових статтях. Зокрема:

а) положення статей 337 та 347 враховані в частині 1 статті 469 ;

б) положення статті 336 враховані у частині 2 статті 469 ;

в) положення статті 331 враховані :

— у частині 3 статті 470;

— у частині 3 статті 469, при цьому запроваджено новацію відповідальність наступає за видачу без дозволу митного органу або втрату товарів, митне оформлення яких не закінчено, або товарів, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем на складі тимчасового зберігання, на складі організації — отримувача гуманітарної допомоги або на митному складі;

— у частині 3 статті 478, згідно з якою відповідальність наступає в разі видачі без дозволу митного органу або втрати товарів, що зберігаються в режимі митного складу на митних складах;

г) положення статті 332 — у частині 1 статті 470 ;

д) положення статті 348 — у статті 481 ;

е) положення статей 354 та 355 об’єднані в статтю 485.

Одночасно в статті 485 нового Митного кодексу України введено нові кваліфікуючі ознаки :

заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей ;

— та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги, кількості, країни походження, відправника;

— та/або одержувача товару, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару за УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Санкція цієї статті передбачає накладення штрафу у відсотковому еквіваленті, а саме трьохсот відсотків несплаченої суми митних платежів.

При здійсненні провадження у справах про порушення митних правил слід звертати увагу на те, що відповідно до частини третьої статті 3 нового Митного кодексу України норми законів України, які пом’якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

Крім того, статтею 8 КУпАП також визначено, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Таким чином, при вирішенні питання щодо притягнення порушників митних правил до адміністративної відповідальності у зв’язку з набранням чинності новим Митним кодексом України слід враховувати вимоги статей 3 і 467 цього Кодексу, а також ст. 8 КУпАП.

II. Новим Митним кодексом України передбачено нові склади адміністративних правопорушень. Зокрема, ст. 479 передбачає відповідальність за порушення порядку або строків розпорядження товарами, розміщеними у магазині безмитної торгівлі, стаття 480 порушення порядку здійснення операцій з переробки товарів.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини другої статті 58 Конституції України ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

III. Новим Митним кодексом України введено такі нові поняття, як компроміс в справах про порушення митних правил, мирова угода, докази у справах про порушення митних правил.

Розширено перелік осіб, які беруть участь у провадженні в справах про порушення митних правил. Зокрема, до категорії цих осіб віднесено власників товарів та транспортних засобів (заінтересовані особи), представника митного органу.

При цьому представник митного органу підтримує позицію цього органу щодо притягнення до адміністративної відповідальності особи, яка вчинила правопорушення, під час розгляду зазначеної справи судом, а також наділений відповідними процесуальними правами, зокрема, бере участь у судових засіданнях, подає докази, заявляє клопотання та відводи, оскаржує рішення, постанови і ухвали суду.

Змінено порядок обчислення строків адміністративного затримання. Крім того, статтею 467 нового Митного кодексу України обмежено строки застосування конфіскації предметів правопорушення.

Також зазначаємо, що новим Митним кодексом України розширено перелік випадків виключення адміністративної відповідальності за вчинення деяких видів правопорушень.

Зокрема, відповідно до статті 268 цього Кодексу допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій. Якщо особа систематично (більше двох разів протягом місяця) допускає у митній декларації помилки, то санкції до такої особи застосовуються.

Направляємо для врахування в роботі.

Начальник Департаменту
боротьби з контрабандою, аналізу ризиків
та протидії корупції О. Попівняк

Від редакції

Наводимо назви статей Митного кодексу від 11.07.2002 р. № 92-IV у тому порядку, в якому вони згадані в тексті листа:

ст. 330 «Неподання митному органу документів, необхідних для здійснення митного контролю», ст. 333 «Незупинення транспортного засобу», ст. 334 «Відправлення транспортного засобу без дозволу митного органу», ст. 335 «Причалювання до суден, що перебувають під митним контролем», ст. 338 «Пошкодження або втрата митного забезпечення», ст. 344 «Неподання митному органу документів та зразків товарів для проведення дослідження (аналізу, експертизи)», ст. 350 «Порушення встановленого маршруту переміщення товарів»; ст. 337 «Вантажні та інші операції, що проводяться без дозволу митного органу»; ст. 347 «Порушення встановленого порядку знищення (руйнування) товарів»; ст. 336 «Неправомірні операції з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем, зміна їх стану, користування та розпорядження ними»; ст. 331 «Видача товарів, транспортних засобів без дозволу митного органу або їх втрата»; ст. 332 «Недоставлення до митного органу товарів, транспортних засобів, документів»; ст. 348 «Порушення зобов’язання про зворотне вивезення чи зворотне ввезення товарів»; ст. 354 «Використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати податків і зборів, в інших цілях»; ст. 355 «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати податків і зборів або зменшення їх розміру»;

ст. 485 нового МК № 4495-VI «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів».

07.06.2012 р. ВР прийняла Закон (законопроект № 10452/П), що узгоджує окремі норми Митного та Податкового кодексів. Тож незабаром знову чекайте новацій…

 

* Тут і далі назви згаданих у цьому листі статей МКУ наведено після документа.— Ред.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі