Теми статей
Обрати теми

Спонсорська допомога не включається до витрат

Редакція БР
Відповідь на запитання

Нічогенька бомбочка...

Спонсорська допомога не включається до витрат

Чи враховуються у складі витрат на збут товарів (робіт, послуг) кошти, перераховані платником податку на прибуток як спонсорська допомога для створення теле-, радіопередач, матеріалів в інших засобах масової інформації, видовищних та інших заходах?

Відповідно до абзацу «г» п/п. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу до складу витрат на збут, які враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, належать витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів.

Згідно з п. 138.2 ст. 138, п/п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу витрати на рекламу, дослідження ринку (маркетинг) та на передпродажну підготовку товарів, які можуть бути враховані платником податку у складі витрат, мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами про здійснення таких витрат.

Статтею 1 Закону про рекламу визначено, що реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких осіб чи товару.

Спонсорство — це добровільна матеріальна, фінансова, організаційна та інша підтримка фізичними та юридичними особами будь-якої діяльності з метою популяризації виключно свого імені, найменування, свого знака для товарів і послуг.

Відповідно до ст. 5 Закону про рекламу у теле-, радіопередачах, матеріалах в інших засобах масової інформації, видовищних та інших заходах, які створено і проводяться за участю спонсорів, забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру про спонсора та/або його товари, крім імені або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів.

Отже, оскільки відомості про спонсора не є інформацією рекламного характеру, то кошти, перераховані платником податку як спонсорська допомога для створення теле-, радіопередачі, матеріалу в інших засобах масової інформації, видовищних та інших заходах, не включаються до складу витрат на збут товарів (робіт, послуг) такого платника.

Консультацію підготовлено Н. Пасічник,
 заступником начальника Управління по роботі
з Єдиною базою податкових знань
та письмовими зверненнями платників податків
 Інформаційно-довідкового департаменту
державної податкової служби —
начальником відділу,

І. Денисенко , О. Іваницькою,
І. Романюк, Р. Соколюком та О. Шаровою,
 головними державними податковими інспекторами

«Вісник податкової служби України» № 22/2012

 

Коментар від С. П.

Із позицією ДПС ми не згодні. Як видно з наведених цитат із Закону про рекламу, спонсорство здійснюється з метою популяризації імені, найменування та знака для товарів і послуг. Ця мета цілком узгоджується із призначенням реклами — формуванням чи підтримкою обізнаності та інтересу споживачів до особи та її товарів. Популяризуючи своє ім’я, найменування і знак, особа безсумнівно привертає/утримує інтерес до себе та до своєї продукції.

Посилання на ст. 5 Закону про рекламу*, наведене в цій консультації, взагалі спростовує версію ДПС: адже встановлена у Законі заборона на інформацію рекламного характеру, крім імені або найменування й знака спонсорів, фактично означає, що інформація про ім’я, найменування й знак спонсора є рекламною. Який сенс було виписувати в Законі це саме «крім», якщо інформація ані про ім’я, ані про найменування, ані про знак, як вважає ДПС, і так не є рекламною?

Звертаємо також увагу на те, що п/п. 140.1.5 ПКУ дозволяє включення до витрат видатків на проведення реклами. Це формулювання є набагато більш ліберальнішим, аніж п/п. 5.4.4 Закону Про Прибуток, який визнавав у складі валових витрат лише витрати на рекламу щодо товарів (робіт, послуг), які продаються зазначеними платниками. Це перешкоджало віднесенню до витрат реклами імені-найменування й ставило під сумнів витрати під час рекламування товарного знака (нагадаємо, що у «Бухгалтері» № 15’2002 на с. 45 доводилося, що реклама торгового знака є специфічним способом реклами товарів (послуг), на яких цей знак розміщується). Зараз же (за чинності ПКУ) подібних перешкод немає.

 

* Статтю 5 і згадану в консультації ще й статтю 1 Закону «Про рекламу» — див. у «Бухгалтері» № 42’2010 на с. 2т–3т.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі