Теми статей
Обрати теми

Перевірка бухдокументації при передачі справ старим бухгалтером новому

Редакція БР
Лист від 24.09.2012 р. № 31-08410-07-10/23279

Здрастуй, плем’я

мені незнане, молоде!* І я

передаю тобі свої бухсправи!

Перевірка бухдокументації при передачі справ
старим бухгалтером новому

Лист Міністерства фінансів України
від 24.09.2012 р. № 31-08410-07-10/23279**

Міністерство фінансів України на запит щодо окремих питань організації бухгалтерського обліку повідомляє.

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі — Закон) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Головний бухгалтер забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних принципів, встановлених Законом, з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології обробки облікових даних. Завдання, функціональні обов’язки та повноваження головного бухгалтера визначаються у посадовій інструкції.

Відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 р. № 59, призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи здійснюються за погодженням з Державною казначейською службою України або органом Державної казначейської служби за місцем обслуговування з урахуванням типових професійно-кваліфікаційних характеристик головного бухгалтера бюджетної установи, затверджених Кабінетом Міністрів України.***

Державна казначейська служба України в межах своїх повноважень забезпечує організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом оцінки їх діяльності.

Згідно з Порядком погодження призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.02.2011 р. № 214, при звільненні головного бухгалтера бюджетної установи у разі потреби ініціюється проведення в установленому порядку контрольного заходу щодо перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності.****

Відповідно до Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11.08.94 р. № 69, одним з випадків обов’язкового проведення інвентаризації (на день прийому-передачі справ) є зміна матеріальна відповідальної особи.

Окремий порядок приймання-передачі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку та інших документів у разі звільнення головного бухгалтера законодавством України не визначено.

Перший заступник Міністра А. Мярковський

Від редакції

Раніше Мінфін повідомляв, що порядок передачі справ при зміні бухгалтера визначається підприємством самостійно (див. лист від 17.07.2007 р. № 31--34000--30--27/14518 у «Бухгалтері» № 40’2010 на с. 3т). У цьому ж дусі висловлювалися й ДПАУ (див. лист від 18.09.2009 р. № 11305/5/23--4018/462 у «Бухгалтері» № 40’2010 на с. 3т–4т), і Мін’юст (див. лист від 25.06.2011 р. № 419--0--2--11--8.2 у «Бухгалтері» № 27’2011 на с. 32–33).

 

* О. С. Пушкін . «…Знов відвідав я» (у перекладі Л. Первомайського).

** Наводимо запитання, відповіддю на які є цей лист:

«1. Чи передбачена чинним законодавством про організацію бухгалтерського обліку вимога до бухгалтера підприємства про його обов’язок провести перевірку бухгалтерської документації при прийнятті-передачі документації від бухгалтера, який звільнився?

2. Чи повинен роботодавець (керівник підприємства) виділити новому бухгалтеру час на здійснення такої перевірки? Враховуючи значний обсяг операцій і надзвичайну складність норм бухгалтерського та податкового обліку така внутрішня перевірка може займати від кількох робочих днів до десятків днів».— Ред.

*** У такому разі не завадило б процитувати п. 12 Типового положення, в якому йдеться:

«12. Прийняття (передача) справ головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт. Копія такого акта надсилається бюджетній установі, якій підпорядковується бюджетна установа.

Прийняття (передача) справ головним бухгалтером може здійснюватися за участю представника бюджетної установи, якій підпорядкована бюджетна установа».— Ред.

**** Звертаємо увагу: ці три абзаци стосуються лише бюджетних установ.— Ред.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі