Коментар від С. П.
Отже, у Верховній Раді вирішили чергового разу перекроїти правила, присвячені оподаткуванню легкових автомобілів.
1. Якщо до змін дохід від продажу легкового авто, мотоцикла і мопеда (далі — транспортний засіб) визначався за договірною ціною, але не нижче за оціночну вартість, то з 01.01.2013 р. нижня меж визначатиметься на вибір платника або як оціночна вартість, або як середньоринкова (щоквартальна) вартість (див. п. 173.1 ПКУ). Цікаво буде простежити, чи впорається з таким завданням Мінекономіки, якому доручено визначати середньоринкову вартість для кожної марки, моделі, з урахуванням року випуску або пробігу.
Приємний виняток при продажу одного транспортного засобу протягом календарного року став ще приємнішим: якщо раніше такий продаж оподатковувався за пільговою ставкою 1%, то тепер (з 01.01.2013 р.) податок не справлятиметься взагалі (п. 173.2 ПКУ).
2. Зміни торкнулися й автомобільного пенсійного збору.
По-перше, з 04.12.2012 р. він справлятиметься лише під час першої держреєстрації легкового автомобіля. Іншими словами, при перепродажу та наступній перереєстрації до ПФУ платити не треба. Це справедливо (див. п. 7 ст. 1 Закону «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування»).
А по-друге, ставка пенсійного збору залежатиме від вартості автомобіля і становитиме від 3 до 5% (див. п. 8 ст. 4 Закону).
3. Зменшено розмір держмита під час посвідчення договорів відчуження транспортних засобів: з 04.12.2012 р. він прив’язується до неоподатковуваного мінімуму, а не до вартості транспортного засобу.