Теми статей
Обрати теми

Самостійне виготовлення, виправлення помилок і ведення в електронному вигляді загальнопідприємницької книги обліку доходів і витрат

Редакція БР
Лист від 27.02.2013 р. № 1158/A/17-1215

Так носяться із цією книгою,

що вже й з великої літери пишуть...

…забуваючи, що це просто зошит із доходами/витратами.

Самостійне виготовлення, виправлення помилок і ведення
в електронному вигляді загальнопідприємницької книги обліку доходів і витрат

Лист Державної податкової служби України
від 17.12.2013 р. № 1158/А/17-1215*

Державна податкова служба України за дорученням Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики від 07.02.2013 р. № 04-30/10-127 розглянула Ваш лист <...> щодо ведення фізичною особою — підприємцем книги обліку доходів і витрат та повідомляє наступне.

Відповідно до норм ст. 42, 44, 47 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV підприємництво — це безпосередня самостійна, систематична на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою — підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється статтею 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VII, із змінами та доповненнями (далі — Кодекс ).

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством (ст. 44 Кодекс).

Фізичні особи — підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування обліку та звітності) згідно з пунктом 177.10 статті 177 Кодексу зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат, форму, та порядок ведення якої затверджено наказом ДПА України від 24.12.2010 р. № 1025, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 30.12.2010 р. № 1425/18720 (далі — Порядок)**.

У пункті 2 Порядку зазначено, що фізичні особи — підприємці повинні придбавати та оформлювати книгу обліку доходів і витрат самостійно. Книга має вигляд зошита чи блокнота, повинна бути прошнурована з пронумерованими сторінками, яка безоплатно реєструється в органі державної податкової служби за основним місцем обліку фізичної особи — підприємця.

Записи у книзі обліку доходів і витрат виконуються кульковою або чорнильною ручкою, виправлення допускаються тільки із завіренням їх фізичною особою — підприємцем.

Отже, фізичні особи — підприємці оформлюють книгу обліку доходів і витрат з дотриманням пункту 2 Порядку та відповідно до цього пункту виправлення допущених помилок обов’язково завіряються особистим підписом фізичної особи — підприємцем.

Додатково повідомляємо, [що] Державною податковою службою України враховуючи удосконалення системи нормативно-правових актів та запровадження для фізичних осіб — підприємців додаткових електронних сервісів розроблено спрощену форму ведення книги обліку доходів і витрат, при цьому передбачено можливість її ведення в електронному вигляді з автоматичним заповненням податкової декларації про майновий стан і доходи та подання звітності через засоби інтернет. Зазначений нормативний акт розміщено на веб-порталі ДПС України для обговорення.

Заступник голови
А. Ігнатов

Від редакції

Отже, що стосується самостійного виготовлення книги, то ДПСУ нібито не заперечує.

В иправлення ж у книзі повинні засвідчуватися підписом підприємця, а ведення її виключно в електронному вигляді наразі не передбачено — аналогічних висновків доходили й ми (див. «Бухгалтер» № 7’2011, с. 46–47; там же — про ведення загальнопідприємницької книги обліку доходів і витрат детальніше).

 

* Наводимо запит, відповіддю на який є цей лист:

«Чи може бути виготовлена підприємцем самостійно Книга (наприклад, шляхом роздрукування на власному принтері), форму якої затверджено наказом Мінфіну від 15.12.2011 р. № 1637?

В якому порядку слід вносити виправлення до зазначеної книги? Чи необхідно після виправлень кожне таке виправлення підтверджувати підписом фізособи-підприємця, зазначати дату виправлення?».— Ред.

** Див. «Бухгалтер» № 4’2011, с. 16–19.— Ред.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі