Теми статей
Обрати теми

Аванс і ФОП-ЗС

Мірошниченко Віталіна, податковий експерт, v.miroshnichenko@buhgalter911.com
Про витрати ФОП-ЗС ми говоримо практично в кожному номері. Але все одно залишаються запитання. Тому, щоб остаточно розставити всі крапки над «і», давайте ще раз повторимо, який метод застосовують ФОП-ЗС для відображення витрат.
витрати у ФОП-ЗС, купівля товарів, касовий метод, принцип нарахування

ФОП-ЗС записує всі свої витрати до Книги ОДВ. Тому, щоб зрозуміти метод відображення витрат у ФОП, потрібно просто розібратися із заповненням цієї Книги*.

* Вас зацікавить стаття «Поспішайте бачити» заповнення Книги ОДВ у ФОП-ЗС у прикладах» в журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 48.

Витрати у графі 6 Книги ОДВ. Найбільше проблем виникає при заповненні саме графи 6. Сюди потрапляє сплачена вартість товарів (призначених для перепродажу) або сировини, матеріалів, купівельних напівфабрикатів і комплектуючих, запчастин, з яких ФОП виготовляв конкретні продукцію/роботи/послуги, від реалізації яких отримав дохід (точніше виручку, див. далі), — п.п. 177.4.1 ПКУ.

Усі зазначені оплачені витрати записуємо до Книги ОДВ у той момент, коли ФОП отримав виручку (оплату) у готівковій/безготівковій/негрошовій формі від продажу конкретної партії товару (чи продукції) / робіт / послуг, — п.п. 6 п. 6 Порядку № 481**. Отримання авансу також ураховується. Оскільки для ФОП отриманий аванс — це дохід.

** Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджений наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. № 481.

img 1

Наприклад, сьогодні ви отримали аванс за товар у розмірі 1000 грн. (а розплатилися за цей товар учора — 800 грн.). У такому разі витрати на закупівлю товару (800 грн.) відображаєте у Книзі сьогодні, одночасно з доходом від його продажу (1000 грн.).

Однак зверніть увагу: ФОП має право відобразити витрати тільки за наявності їх документального підтвердження ( п. 177.2 ПКУ). Важливо — документального підтвердження саме оплати! Такими документами згідно з  п.п. 5 п. 6 Порядку № 481 є платіжні документи про витрати: платіжне доручення, ПКО, квитанція, фіскальний чек, акт закупівлі та інші документи, що підтверджують факт оплати товарів. А якщо ФОП тільки перерахував аванс за товари. Вважається, що витрати понесено/сплачено, їх можна враховувати?

Так, сьогодні перешкод для цього немає! До 2015 року перераховані аванси (до отримання матцінностей / підписання акта) до витрат ФОП уключати не міг (хоча отримані аванси до доходу включав відразу). Цьому заважала прив’язка складу витрат до «прибуткового» розд. III ПКУ (у юросіб-загальносистемників аванси ні до доходів, ні до витрат не включаються). Однак тепер такої прив’язки немає.

img 2

Бухгалтери, зверніть увагу: ФОП не використовують бухобліковий принцип нарахування. Для них не має значення, відвантажений придбаний/проданий товар чи ні. Доходи та витрати виникають за касовим методом.

Витрати у графах 7 і 8 Книги ОДВ. Ці графи заповнюються просто — у момент оплати витрат, тобто тут застосовується касовий метод без будь-яких умов і без прив’язки до доходу. Перерахували гроші (наприклад, зарплату, ЄСВ, комунальні платежі, оренду тощо) — відразу поставили таку суму до витрат (графи 7 або 8 Книги ОДВ), і на цьому все.

Ці принципи обліку, найімовірніше, ФОП-ЗС використовуватимуть і у 2016 році.

v.miroshnichenko@buhgalter911.com

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі