З нового року порядок обкладення транспортним податком накрила чергова хвиля змін**. Суть їх, переважно, полягає в тому, що декларувати та сплачувати транспортний податок у 2016 році необхідно лише за ті автомобілі, (1) середньоринкова вартість яких становить більше 750 МЗП (цього року — 1033500 грн.); (2) з року випуску яких минуло не більше 5 років.
** Подробиці — у статті «Податки/збори «другого плану»: до та після» (журналі «Бухгалтер 911», 2016, № 4).
З останнім показником усе більш-менш зрозуміло. Заслуга реформаторів у тому, що з початку нового року на рівні ПКУ прописаний механізм розрахунку податку для випадків, якщо свій 5-річний «ювілей» (автомобіль відсвяткує саме у звітному році (після чого з наступного місяця сплачувати за нього податок не доведеться).
А ось перший показник багатьох серйозно спантеличив.
Згідно з п.п. 267.2.1 ПКУ середньоринкову вартість визначає Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою Кабміном, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач, пробігу легкового автомобіля. Вартість має розміщуватися на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку. Але… на момент подання декларації на веб-сайті саме цієї вартості не було.
За посиланням http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA можна було знайти «калькулятор», розроблений для ПДФО-цілей. За відсутності альтернативи податківці на місцях рекомендували користуватися саме ним. І ось, коли усі вже «здалися», нарешті-таки з’явилася Методика № 66, покликана вирішити проблему із середньоринковою вартістю авто.Знову «поклацавши» по «калькулятору», уже бачимо, що Мінекономрозвитку імплантувало до нього новації з Методики № 66.
У ньому вже можна вибрати марку, модель (у відповідній вкладці є можливість вибрати об’єм циліндрів двигуна, тип двигуна та тип коробки перемикання передач у випадках, коли передбачені різні варіанти), рік випуску, а також ввести пробіг автомобіля. Решту «калькулятор» зробить за вас.
У результаті ви отримаєте такі дані: (1) вартість нового ТЗ; (2) строк експлуатації ТЗ (у роках); коефіцієнти (3) за строками експлуатації та (4) за середньорічним пробігом, а також (що найголовніше!) (5) середньоринкову вартість вашого ТЗ.
Як розумієте, у зв’язку з появою нової Методики є сенс «прогнати» наявні автомобілі через оновлений «калькулятор». Якщо, вчинивши відповідні дії з наявними на підприємстві авто, ви знайдете невідповідності з даними, зазначеними в раніше поданій декларації, необхідно буде уточнитися.