(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 8
  • № 7
  • № 6
  • № 5
  • № 4
  • № 3
  • № 1-2
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
11/12
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Лютий , 2016/№ 9

Транспортний податок vs «запізніла» Методика

Точнісінько в останній день, відведений для подання декларації з транспортного податку, набула чинності Методика № 66*, що містить інструкції з визначення середньоринкової вартості легкових авто. Від цієї вартості залежить, чи потрібно обкладати конкретне авто транспортним податком. Як реагувати на цю подію платникам, які вже відзвітували, пропонуємо з’ясувати.
транспортний податок, звітність, виправлення даних

* Методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затверджена постановою КМУ від 18.02.2016 р. № 66.

З нового року порядок обкладення транспортним податком накрила чергова хвиля змін**. Суть їх, переважно, полягає в тому, що декларувати та сплачувати транспортний податок у 2016 році необхідно лише за ті автомобілі, (1) середньоринкова вартість яких становить більше 750 МЗП (цього року — 1033500 грн.); (2) з року випуску яких минуло не більше 5 років.

** Подробиці — у статті «Податки/збори «другого плану»: до та після» (журналі «Бухгалтер 911», 2016, № 4).

З останнім показником усе більш-менш зрозуміло. Заслуга реформаторів у тому, що з початку нового року на рівні ПКУ прописаний механізм розрахунку податку для випадків, якщо свій 5-річний «ювілей» (автомобіль відсвяткує саме у звітному році (після чого з наступного місяця сплачувати за нього податок не доведеться).

А ось перший показник багатьох серйозно спантеличив.

Згідно з  п.п. 267.2.1 ПКУ середньоринкову вартість визначає Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою Кабміном, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач, пробігу легкового автомобіля. Вартість має розміщуватися на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку. Але… на момент подання декларації на веб-сайті саме цієї вартості не було.

За посиланням http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA можна було знайти «калькулятор», розроблений для ПДФО-цілей. За відсутності альтернативи податківці на місцях рекомендували користуватися саме ним. І ось, коли усі вже «здалися», нарешті-таки з’явилася Методика № 66, покликана вирішити проблему із середньоринковою вартістю авто.

Знову «поклацавши» по «калькулятору», уже бачимо, що Мінекономрозвитку імплантувало до нього новації з Методики № 66.

У ньому вже можна вибрати марку, модель (у відповідній вкладці є можливість вибрати об’єм циліндрів двигуна, тип двигуна та тип коробки перемикання передач у випадках, коли передбачені різні варіанти), рік випуску, а також ввести пробіг автомобіля. Решту «калькулятор» зробить за вас.

У результаті ви отримаєте такі дані: (1) вартість нового ТЗ; (2) строк експлуатації ТЗ (у роках); коефіцієнти (3) за строками експлуатації та (4) за середньорічним пробігом, а також (що найголовніше!) (5) середньоринкову вартість вашого ТЗ.

Як розумієте, у зв’язку з появою нової Методики є сенс «прогнати» наявні автомобілі через оновлений «калькулятор». Якщо, вчинивши відповідні дії з наявними на підприємстві авто, ви знайдете невідповідності з даними, зазначеними в раніше поданій декларації, необхідно буде уточнитися.

транспортний податок, середньоринкова вартість, легковий автомобіль додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті