Теми статей
Обрати теми

Підприємство змінило назву: які наслідки?

Біляєва Олена, податковий експерт, buhgalter911@gmail.com
Підприємство змінило назву. У зв’язку з цим виникли такі запитання:
1) чи є наслідки в частині СЕА з ПДВ?
2) яку назву (стару чи нову) вказувати в податковій накладній, ПДВ-декларації, ЄСВ-звіті і формі № 1ДФ?
перереєстрація

Загальні положення. Оскільки назва підприємства вказана в його засновницьких документах ( ч. 3 ст. 90 ЦКУ і ч. 2 ст. 57 ГКУ), змінити її може вищий орган управління — зокрема, загальні збори учасників або акціонерів. Рішення оформляють протоколом. Після цього потрібно зареєструвати оновлену назву в Єдиному держреєстрі. Для цього потрібно подати держреєстраторові пакет документів ( ч. 4 ст. 17 Закону № 755*): заяву про держреєстрацію за формою 3 (на її першій сторінці потрібно зробити позначку в полі 1 «Зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого)»), екземпляр оригіналу (чи нотаріально засвідчену копію) рішення про зміну назви, підтверджуючі документи про сплату адміністративного збору (0,3 прожиткового мінімуму на працездатну особу) та ін.

* Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV.

Увага: для господарських товариств (окрім акціонерних) строк повідомлення держреєстратору складає 3 робочих дні з дати прийняття рішення про внесення змін до установчих документів (ч. 2 ст. 7 Закону про госптовариства).

img 1Пропуск строку не створює негативних наслідків, але платник, як правило, сам зацікавлений у тому, щоб не затягувати процес внесення нової назви в Єдиний держреєстр.

У день здійснення реєстраційної дії держреєстратор самостійно інформує про це, зокрема, органи статистики і податківців ( ч. 2 ст. 13 Закону № 755). При цьому подавати заяву № 1-ОПП з позначкою «Зміни» не потрібно (розд. IХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588).

ПДВ. А ось тут нічого автоматом не станеться. Ви повинні самостійно подати заяву за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» впродовж 10 робочих днів, наступних за днем зміни назви підприємства ( п. 183.15 ПКУ, п. 4.1 Положення № 1130**). При цьому податківці відразу звірять її з даними Єдиного держреєстру — там уже має бути ваша нова назва. Датою перереєстрації буде останній день терміну в 3 робочих дні з дати подання вами заяви або більш ранній — за вашим бажанням ( п. 4.2 Положення № 1130).

** Положення про реєстрацію платників ПДВ, затверджене наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. № 1130.

img 2Дата первинної реєстрації платником ПДВ (як і його податковий номер) при цьому не змінюється.

Зверніть увагу: починаючи з дати внесення нової назви в Єдиний держреєстр і аж до дати ПДВ-перереєстрації вам слід указувати в реквізиті «Платник» ПДВ-декларації одночасно нову і стару назви ( п. 4.3 Положення № 1130). Цей же підхід у періоді перереєстрації потрібно застосовувати і при заповненні податкових накладних (див. категорію 101.18 ЗІР).

img 3На заповнення податкових накладних зверніть особливу увагу, оскільки назва є їх обов’язковим реквізитом.

Після ж дати ПДВ-перереєстрації в податкових накладних і ПДВ-звітності вказуйте тільки нову назву.

Тепер про дії платника стосовно електронного ПДВ-рахунку. Точніше, про їх відсутність. Річ у тому, що ДФС і Держказначейство самостійно узгоджують між собою періодичність, структуру і формат обміну інформацією і реєстрами платників податку, необхідними для функціонування системи електронного адміністрування ПДВ (п. 3 Порядку № 569***). У разі зміни реквізитів платника ДФС має право направити Держказначейству коригуючі реєстри для коригування таких реквізитів або відкликання реєстрів (абз. 3 п. 20 Порядку № 569). Так що «новоназваному» підприємству жодних дій стосовно свого електронного ПДВ-рахунку робити не доведеться. Після отримання відповідної інформації від держреєстратора ДФС сама повинна відкоригувати реєстри в системі електронного адміністрування ПДВ, без вашої участі.

*** Порядок електронного адміністрування ПДВ, затверджений постановою КМУ від 16.10.2014 р. № 569.

Єдиний податок. Якщо ви єдиноподатник, доведеться пройти процедуру внесення змін до ваших даних у Реєстрі платників ЄП. Для цього потрібно подати податківцям «змінюючу» Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. № 1675.

img 4З позначкою у відповідному реквізиті п. 5.3 такої Заяви.

Строк для цього — місяць з дня зміни назви ( п. 298.4 ПКУ).

ПДФО і ЄСВ. Як ми вже говорили вище, зміни в облікові дані підприємства — платника податків ДФС вносить самостійно на підставі повідомлення держреєстратора. Ви ж після держреєстрації зміни назви в Податковому розрахунку за формою № 1ДФ вказуйте свою нову назву.

Що стосується ЄСВ, то тут теж усе автоматично. Отримавши відомості про зміну вашої назви від держреєстратора, податківці самі внесуть відповідні зміни в реєстр страхувальників (п. 6 розд. II Порядку обліку платників ЄСВ, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.2014 р. № 1162).

img 5Після внесення змін до Єдиного держреєстру в ЄСВ-звітності ви вказуєте нову назву.

Банк. Суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомляти банку про внесення змін до відомостей про нього, які містяться в Єдиному держреєстрі (у тому числі й в установчі документи юросіб). Строки і порядок такого повідомлення визначаються договором банківського рахунку (п. 2.3 Інструкції № 492****). При зміні назви підприємства його поточний рахунок закривається і відкривається новий (п. 20.2 Інструкції № 492).

**** Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. № 492.

ЕЦП. Позиція фіскалів така. Після зміни назви підприємства до настання строку подання податкової звітності (а по факту — до реєстрації податкових накладних) посадові особи підприємства повинні отримати нові сертифікати відкритих ключів і повідомити про це податківцям. При цьому в загальному випадку платникові потрібно переукласти договір про визнання електронних документів (див. роз’яснення в категорії 135.03 ЗІР). Водночас, якщо платник використовує сервіс «Єдине вікно подання електронної звітності», то, як повідомляють податківці, у такому разі переукладати договір не потрібно (він вважається пролонгованим).

РРО. Щоб замінити назву, яка вказується в реєстраційному свідоцтві на ваш РРО за формою № 3-РРО і друкується у фіскальному чеку, на нову — вчиніть так. Упродовж 5 робочих днів з дати зміни назви подайте податківцям реєстраційну заяву за формою № 1-РРО з позначкою «Перереєстрація» і зазначенням її причини (зміна назви) і поверніть їм своє реєстраційне свідоцтво (див. також категорію 109.06 ЗІР).

img 6І аналогічним чином перереєстровувати КОРО (див. категорію 109.07 ЗІР).

Після цього впродовж 2 робочих днів вам видадуть нове свідоцтво — з новою назвою. Не забудьте після перепрограмування РРО переопломбувати його й отримати довідку про це.

Звичайні ліцензії. Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону про ліцензування ліцензіат зобов’язаний повідомити органу ліцензування про зміну даних, які були вказані в його документах, поданих разом із заявою про отримання ліцензії. Укластися потрібно в строк, установлений ліцензійними умовами, але не пізніше за один місяць з дня настання змін.

Ліцензії на алкоголь/тютюн. Ці ліцензії теж слід переоформити. Строк подання заяви (у вільній формі) з документами, що підтверджують зміни, законом не встановлений — це визнають і податківці в категорії 115.03 ЗІР. Незважаючи на це, затягувати з поданням документів не варто. Нову ліцензію вам видадуть упродовж 3 робочих днів після отримання вашої заяви.

Строк подання заяви податківцям з метою коригування відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі місць зберігання, теж не визначений.

img 7Фіскали ж повинні встигнути внести зміни і видати вам нову довідку впродовж 7 календарних днів після подання заяви.

Фонд захисту інвалідів. Із цим Фондом своя історія. Якщо ви перебуваєте там на обліку (подаєте щорічні звіти), то впродовж 10 робочих днів після держреєстрації змін в установчих документах до Фонду необхідно подати реєстраційну заяву (п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70).

Контрагенти. Уважно прошерстіть усі договори. Про зміну назви обов’язково повідомте письмово всім контрагентам і діловим партнерам.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі