(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/12
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Серпень , 2017/№ 34

Немає реакції ДФС на відправлені електронні документи

Електронна форма «спілкування» з податківцями дуже зручна (щонайменше, дозволяє менше пересікатися з ними). Але, на жаль, трапляється, що на подані їм податкові накладні, звіти й інші документи немає жодної реакції. Сьогодні пропонуємо вам розглянути декілька таких ситуацій і способів їх вирішення.
електронна звітність, реєстрація податкових накладних, квитанції

Блокування/розблокування податкових накладних і розрахунків коригування

Комісія ДФСУ ухвалила рішення про розблокування податкової накладної. Але квитанції про реєстрацію податкової накладної так і не надходять. Що далі? Надійде квитанція № 3 про реєстрацію чи як?

Податкова накладна, реєстрація якої була призупинена, реєструється в день ухвалення комісією рішення про реєстрацію податкової накладної (п. 19 Порядку № 1246*).

* Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246.

Разом із рішенням комісії вам повинна надійти і квитанція про реєстрацію податкової накладної.

Якщо вона так і залишається незареєстрованою, причина може критися в недостачі регліміту (∑Накл). Адже в день ухвалення комісією рішення про реєстрацію податкової накладної вона знову перевіряється на відповідність п. 2001.3 ПКУ, тобто на предмет достатності регліміту (п. 18 Порядку № 1246).

Якщо ліміту недостатньо — податкову накладну не зареєструють. У цьому випадку повинна надійти квитанція з повідомленням — «Очікується реєстрація ПН/РК за Рішенням Комісії». Податкова накладна зареєструється автоматично при появі достатнього ліміту реєстрації.

Якщо з лімітом усе добре — бажано подати Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру (J(F) 1300104 або (J(F) 1301402 і перевірити знову факт реєстрації податкової накладної.

Крім того, повідомляємо, що на практиці зустрічалися випадки із затримкою такої реєстрації.

Отримали позитивне рішення за скаргою на рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної. Як зареєструвати тепер податкову накладну? Намагалися повторно відправити її на реєстрацію — надійшла відповідь, що така податкова накладна вже є.

Відправляти повторно на реєстрацію податкову накладну в цьому випадку не треба. Позитивне рішення за скаргою є основою для реєстрації податкових накладних, зазначених у скарзі (п. 18 Порядку № 485**). Така реєстрація повинна пройти автоматично в день ухвалення рішення за скаргою. Але, знову ж таки, є «перешкода» — на момент задоволення скарги у вас повинно бути досить регліміту для реєстрації податкової накладної. Якщо його недостатньо — податкова накладна «чекатиме» на появу регліміту.

** Порядок розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.07.2017 р. № 485.

Подали скаргу до ДФСУ на рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної. Але відповіді так і немає. Протягом якого часу податківці повинні ухвалити рішення за скаргою?

Скарга має бути розглянута податківцями протягом 10 календарних днів з дня її отримання податківцями (п.п. 56.23.3 ПКУ). Днем отримання скарги вважається (п. 8 Порядку № 485):

— у разі подання скарги особисто — дата фактичного надходження скарги до ДФС (дата проставляння позначки про надходження скарги службою діловодства ДФС);

— у разі надсилання скарги поштою — дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податків поштового відправлення зі скаргою (зазначається в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті).

Якщо в 10-денний строк відповідь на скаргу не надійде — вона вважається автоматично повністю задоволеною на вашу користь з дня, що йде за останнім днем зазначеного строку (п.п. 56.23.4 ПКУ). Тобто пропуск податківцями цього строку призводить до автоматичної реєстрації податкової накладної. Наступного дня після закінчення 10-денного строку повинна надійти квитанція про реєстрацію податкової накладної (але, знову ж таки, це відбудеться, якщо буде достатньо регліміту).

Відправили податківцям повідомлення і документи на розблокування податкової накладної. Але протягом 5 робочих днів від податківців жодної реакції.

Дійсно, ПКУ встановлено, що розглянути «разблокувальні» документи податківці зобов’язані протягом 5 робочих днів, що йдуть за днем отримання пояснень і документів (п.п. 201.16.3 ПКУ). Підтвердженням отримання документів податківцями буде квитанція № 1. І з наступного робочого дня після її отримання відраховуються 5 робочих днів, протягом яких повинна надійти квитанція № 2 з рішенням комісії ДФС про реєстрацію податкової накладної або відмову у її реєстрації.

На жаль, на практиці податківці часто затримуються з розглядом документів. І що важливо! Згідно з ПКУ пропуску з боку ДФС цього 5-денного строку не призводить до автоматичної реєстрації податкової накладної. Тобто податківці себе повністю в цьому плані узабезпечили . У цьому випадку залишається тільки чекати (для прискорення процесу можна скаржитися до «Пульсу», Мінфіну, Держрегуляторної служби, бізнес-омбудсменові) .

На жаль, але податківці, як правило, заперечують пропуск цього строку, посилаючись на те, що це нібито платник порушив порядок подання «розблокувальних» документів: подав їх на папері, не в повному обсязі, без вказівки в поясненні реквізитів заблокованої податкової накладної тощо.

Подання наново документів до отримання квитанції № 2 (якщо квитанція № 1 отримана) навряд чи допоможе — надійде повідомлення про те, що треба дочекатися рішення комісії. А ось якщо не надійшла навіть і квитанція № 1 — тоді направляйте документи повторно.

Подали Таблицю даних платника податків, але рішення про її приймання/неприймання протягом 5 робочих днів так і не надійшло.

Тут усе те ж саме, як і за повідомленням, і поданням «розблокувальних» документів (див. вище). Платнику повинні направити квитанцію № 1 (вона підтвердить, що Таблиця взята до розгляду). А ось приймання/неприймання Таблиці підтвердить лише квитанція № 2. Тільки тут ще не встановлено, протягом якого строку повинно надійти рішення щодо Таблиці. Хоча податківці запевняють, що на це теж відводиться строк у 5 робочих днів з дня її отримання податківцями. Знову ж таки, на практиці, податківці затримують його. У цьому випадку (якщо отримана квитанція № 1) залишається чекати на квитанцію № 2 з рішенням податківців.

Електронна звітність

Подали декларацію, квитанцію № 1 отримали. А ось квитанція № 2 не надійшла. Чи можуть в цьому випадку нас притягнути до відповідальності за неподання звітності?

Після відправлення електронного звіту платник повинен отримати:

повідомлення — автоматично відсилається сервером ДФСУ і засвідчує факт та час доставки звітності в центр обробки електронної звітності;

квитанцію № 1 — засвідчує факт та час отримання звітності податківцями. Якщо квитанція № 1 не отримана, то вважається, що звітність не дійшла до контролерів;

квитанцію № 2 — засвідчує факт приймання/неприймання звітності. Саме після отримання квитанції № 2 можна вважати, що платник здав звітність.

Питання в тому, чи достатньо квитанції № 1, щоб вважати декларацію поданою і тим самим уникнути штрафів за несвоєчасне подання декларації?

Тут слід урахувати, що декларація вважатиметься прийнятою податківцями при дотриманні двох умов (п. 49.9 ПКУ):

1) є квитанція про отримання декларації;

2) від податківців не надійшло повідомлення про відмову в прийманні декларації. Що важливо! Його можуть направляти протягом 5 робочих днів після отримання декларації.

Тому можуть виникнути такі ситуації.

1. Квитанція № 2 все-таки надійшла протягом 5 робочих днів після отримання декларації. Якщо вона містить повідомлення про приймання звітності, то все добре. Навіть якщо сама квитанція № 2 надійде після граничних строків подання декларації — у цьому випадку штраф за прострочення надання декларації не загрожує.

Адже граничні строки подання звітності прив’язані саме до дати відправлення податківцям звітності (п. 49.5 ПКУ). Інакше кажучи, датою та часом подання декларації вважатиметься дата та час, зафіксовані у квитанції № 1 (п. 7.7 розд. III Інструкції № 233***).

*** Інструкція з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затверджена наказом ДПАУ від 10.04.2008 р. № 233.

А ось якщо «запізніла» квитанція № 2 містить відмову в прийманні декларації — штрафу не уникнути.

2. Квитанція № 2 протягом 5 робочих днів після отримання декларації так і не надійшла. У цьому випадку декларація згідно з п. 49.9 ПКУ вважається поданою. Адже обидві умови з п. 49.9 ПКУ виконані:

1) декларацію ви подали, і податківці її отримали (підтверджується квитанцією № 1);

2) і вам при цьому не надійшло повідомлення про її приймання/неприймання (зважаючи на відсутність квитанції № 2).

Додатковою підмогою буде те, що згідно з п. 120.1 ПКУ штрафують саме за неподання/несвоєчасне подання декларації, а в нашому випадку вона подана — це підтверджує квитанція № 1.

Але, на жаль, податківці можуть і не погодитися з цим. Як бути, якщо вони все ж вирішать застосувати штраф за п. 120.1 ПКУ?

Варіантів небагато: або платити, або оскаржити їх податкове повідомлення-рішення — в адміністративному або судовому порядку. Причому в частині судового оскарження є усі шанси отримати добре для себе рішення.

3. Квитанція № 2 надійшла, і з декларацією усе добре, але вже після цього податківці не визнають таку декларацію. ДФСУ бачить для себе таку можливість (див. підкатегорію 135.03). У той же час, на нашу думку, такі дії носитимуть протиправний характер і можуть бути успішно оскаржені.

Реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування

Відправили податкову накладну на реєстрацію, але квитанція з підтвердженням реєстрації / про відмову в реєстрації так і не надійшла.

Після відправлення податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію ви повинні отримати:

1) повідомлення про відправлення податкової накладної податківцям;

2) квитанцію № 1, що підтверджує факт приймання/неприймання/призупинення реєстрації податкової накладної.

Квитанція повинна надійти платникові протягом операційного дня (п. 14 Порядку № 1246, п. 201.10 ПКУ). Нагадаємо, операційний день триває з 00 до 23 години (п. 3 Порядку № 1246). Тому квитанція повинна надійти не пізніше 23-ї години поточного дня.

Якщо квитанція протягом цього строку не отримана, то податкова накладна автоматично вважається зареєстрованою (п. 201.10 ПКУ).

Слід зазначити, що у більшості випадків, навіть якщо квитанції надходять із запізненням, датують податкову накладну датою її відправлення платником на реєстрацію. Тобто негативних наслідків для продавця тут бути не повинно.

Щоправда, на практиці буває всяке. Наприклад, із-за збоїв квитанція взагалі може не надійти. У цьому випадку на підставі усе ж того п. 201.10 ПКУ (яким установлено, що квитанція за податковою накладною повинна надійти протягом операційного дня) можна буде відбиватися від штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної.

Причому, якщо не отримавши жодної відповіді від податківців, ви направили податкову накладну повторно, скажімо, уже після скінчення «безштрафних» строків реєстрації податкової накладної й отримали квитанцію вже за результатами «повторної» податкової накладної, то штрафів за несвоєчасну реєстрацію також можна уникнути. Щоправда, з високою вірогідністю, лише у разі звернення до суду. Оскільки на реєстрацію відсилається, по суті, та ж сама податкова накладна, яка вперше з невідомих причин не була зареєстрована, суд може визнати, що датою реєстрації податкової накладної в цьому випадку вважається дата її первісного відправлення на реєстрацію (а не дата, по суті, повторної реєстрації).

Визначення Житомирського апеляційного адмінсуду від 15.03.2017 р. у справі № 806/2219/16.
електронні документи, електронна звітність, реєстрація податкових накладних, квитанції додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Сподобалась стаття?

Оформлюйте передплату на журнал «Бухгалтер 911», щоб отримати доступ до всіх номерів.

Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.