Теми статей
Обрати теми

Як єдиноподатнику облікувати товари в майстерні

Мірошниченко Віталіна, податковий експерт, v.miroshnichenko@buhgalter911.com
Ситуація: підприємець на єдиному податку (платник ПДВ) купує товари. Частину з них продає, а частину — використовує в майстерні для виконання робіт. Чи потрібно вести облік матеріалів у майстерні? Якщо не вести, то чи не нарахують податківці при перевірці ПДВ на матеріали, використані в ході виконання робіт, визнавши їх не використаними в госпдіяльності?
підприємець, єдиний податок, ПДВ, облік запасів

Розпочнемо з базових речей.

1. Підприємець не зобов’язаний вести бухгалтерський облік. Адже на підприємців не поширюється Закон про бухоблік. Водночас ч. 8 ст. 19 ГКУ вимагає від усіх підприємців вести первинний (оперативний) облік.

2. Пункт 12 ст. 3 Закону про РРО вимагає від єдиноподатників-ПДВшників вести облік товарних запасів на складах або за місцем їх реалізації «в порядку, встановленому законодавством». Щоправда, іронія в тому, що жодного порядку обліку товарних запасів для підприємців немає і ніколи не було! img 1 Тобто норма ця «безштрафна».

3. Книга обліку доходів і витрат єдиноподатника групи 3 формально є обліковим регістром для ведення саме обліку доходів і витрат, але ніяк не обліку руху товарів.

4. Для цілей оподаткування платники податків повинні вести облік доходів, витрат, інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінзвітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань (ст. 44 ПКУ).

Що в результаті? Щоб не було запитань від податківців, в ідеалі підприємцеві потрібно обкластися первинними документами, у тому числі на внутрішнє переміщення товарів.

img 2Запозичити можна форми для підприємств з наказу Мінстату від 21.06.96 р. № 193 «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів».

Але... знову ж таки, строго формально, для викошування податкового кредиту (шляхом нарахування податкових зобов’язань) вирішальне значення мають або первинний намір використати товари в не оподатковуваних ПДВ операціях / у негоспдіяльності, або факт такого використання, підтверджений первинним документом (п. 198.5 ПКУ).

Тому головне завдання підприємця — усе-таки обзавестися документами, що підтверджують використання куплених товарів у ході виконуваних робіт. Це можуть бути калькуляції, розрахунки використаних матеріалів (первинними документами вони не є). І якщо негоспвикористання товарів фактично немає — отже, немає і відповідної первинки (на негоспвикористання) — претензій від податківців бути не повинно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі