Теми статей
Обрати теми

Податок на виведений капітал — поки що лише міраж у пустелі?

Шевчук Михайло, податковий експерт, m.shevchuk@buhgalter911.com
Означений податок, як заміна податку на прибуток, з’явився на горизонті вже достатньо давно. Завдяки Закону № 1797* сталася перша спроба узаконити… ні, не сам податок, а спершу лише обов’язок розробити і подати у ВРУ відповідний проект. Мінфін явив його світу лише в липні**, і ось помічений черговий «рух» тіла! Що, власне, і пропонуємо обговорити.
податок на прибуток → податок на виведений капітал, податкова реформа

* Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 р. № 1797-VIII.

** Детальніше про це ви могли прочитати в матеріалі «Податок на виведений капітал: трохи відкриваємо завісу реформи-2018» у журналі «Бухгалтер 911», 2017, № 31.

Головна мета податку на виведений капітал — спростити адміністрування податку на прибуток підприємств, фактично замінивши його новим податком. З його введенням оподатковувати отриманий підприємствами прибуток будуть не при його отриманні, а при виведенні (у вигляді дивідендів або платежів, прирівняних до виведення капіталу). При цьому сказати, що з новим податком нас чекає «тиша та гладінь», було б неправдою.

Але вже добігає кінця жовтень, а «віз і нині там»? У тому плані, що спочатку націлювалися на введення цього податку з початку наступного року.

Чи доведеться бухгалтерам у черговий раз в авральному порядку перестрибувати на «нові рейки» у частині «прибуткового» оподаткування?

Остання значима подія на цій «ниві» — відповідний законопроект*** 04.10.2017 р. був підтриманий КМУ на урядовому засіданні. При цьому вирішили відправити проект на розгляд Національної ради реформ (який минулого року схвалив упровадження податку з 01.01.2018 р.), щоб знайти оптимальне рішення стосовно того, які саме витрати скорочуватимуться.

*** Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал».

img 1Очікується, що введення податку на виведений капітал призведе до багатомільярдних втрат державного і місцевих бюджетів.

І «…визначити, з якого року ми можемо це впровадити».

Тобто потрібно розуміти: «швидкого» впровадження не буде. Доведеться латати діру в бюджеті. Можливі шляхи компенсації бюджетних втрат — це значне підвищення ставок податків або скорочення витрат. При цьому Мінфін виступає категорично проти підвищення ставок податків і вважає єдиним шляхом для пошуку компенсаторів скорочення державних витрат і ефективніше використання бюджетних коштів.

Але а як же вимоги Закону № 1797? — запитаєте ви. Уся річ у тому, що п. 5 розд. ІІ означеного Закону зобов’язав КМУ «до 01.07.2017 р. розробити і внести у ВРУ проект закону про введення податку на виведений капітал». На цьому крапка! Про подальшу долю проекту (і податку на виведений капітал разом з ним) не сказано ні слова!

До речі, з покладеним на нього обов’язком КМУ на момент підготовки номера так і не впорався img 2.

Тобто цілком імовірно, що до початку 2018 року новий податок так і «не дозріє».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі