Теми статей
Обрати теми

Хрінова настоянка: яка алколіцензія потрібна ресторану?

Голенко Олександр, податковий експерт
Ресторан планує готувати відвідувачам хріновуху, настоюючи горілку на хріні. Чи потрібно разом з ліцензією на роздрібну торгівлю алкогольними напоями придбати ще одну — на їх виробництво?

Давайте розберемося, чим саме ви займатиметеся з точки зору «алкогольного» законодавства: виготовляти чи настоювати вироблене? Узагалі-то настоянка — це лікеро-горілчаний напій на основі настоїв спиртових на рослинній сировині (п. 4.11 ДСТУ 3297-95). Само собою вона вважається алкогольним напоєм (ст. 1 Закону № 481*).

* Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-ВР.

Але про які саме настоянки йдеться в цьому ДСТУ? Ми стверджуємо, що про випущені суб’єктами лікеро-горілчаного виробництва, які отримали ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (ч. 3 ст. 2 Закону № 481). Що передбачає атестацію їх виробництва, а отже, наявність приміщень і обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.

Причому виробникам лікеро-горілчаних виробів наказано використовувати у виробничому процесі виключно спирт (ст. 12 Закону № 481). І, крім усього іншого, вони зобов’язані розливати свою продукцію в належну тару і маркувати її (ст. 11 Закону № 481). Тобто говорити про «виробництво» алкогольних напоїв у вашому випадку (у ресторані) підстав немає. Зате статус суб’єкта ресторанного господарства надає вам право продавати алкогольні напої на розлив (ч. 6 ст. 153 Закону № 481).

Зрозуміло, за наявності алкороздрібної ліцензії (ч. 14 ст. 15 Закону № 481).

Ще ви маєте право реалізовувати напої власного виробництва — компоти, морси, узвари тощо (п. 3.4 Правил № 219**). Хіба в цей список потрапляє ваша хріновуха? На нашу думку, настоюючи придбану на стороні для роздрібної реалізації горілку-«казенку» img 1, ви надаєте відвідувачам так звані додаткові послуги, дозволені в п. 3.5 Правил № 219. Тобто ви продаєте їм горілку (алкогольний напій) відповідної марки, настояну (послуга) на хріні!

** Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджені наказом Мінекономіки від 24.07.2002 р. № 219.

У меню і прейскуранті ви маєте право зазначити фірмову (рекламну, брендовану) назву напою, яка може включати і слово «настоянка». Але його краще розшифрувати (хоча б дрібним шрифтом). Наприклад, так: «горілка/назва/, настояна на коренях хріну звичайного (лат. Armorаcia rusticаna)». З латиною ми пожартували img 2. Документальне оформлення (технологічні, калькуляційні картки) аналогічно ситуації з приготуванням алкоголевмісних коктейлів. Послуга приготування коктейлю полягає в змішуванні або купажуванні інгредієнтів, а у вас інша, але теж послуга — настоювання. В іншому — аналогія повна.

До речі, є корисне рішення Львівського окружного адмінсуду від 01.03.2018 р. у справі № 813/346/17, у якому він, назвавши приготовану рестораном алкоголевмісну суміш коктейлем, відмовився визнавати приготування такого напою виробництвом.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі