Теми статей
Обрати теми

Два запитання щодо ТЦУ для представництв нерезидентів

Товстоп’ят Юрій, податковий експерт
«Свіжа» узагальнююча податкова консультація (далі — УПК) Мінфіну, присвячена питанням застосування правил трансфертного ціноутворення (далі — ТЦУ) представництвами нерезидентів в Україні, стане предметом розгляду в цьому матеріалі. Ця тема цікава обмеженому колу осіб, але якщо ви — у їх числі, тоді приєднуйтеся!

До вашої уваги пропонуємо УПК № 345*. Стосується вона як постійних представництв нерезидентів, так і представництв, які не є такими. У цій консультації розглянуто 2 запитання:

* Узагальнююча податкова консультація щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення представництвами нерезидентів в Україні, затверджена наказом Мінфіну від 16.08.2019 р. № 345.

1. Чи зобов’язане представництво нерезидента, яке здійснює виключно допоміжну та підготовчу діяльність для такого нерезидента, подавати звіт про контрольовані операції у разі, якщо суми коштів, отримані від нерезидента на утримання представництва або призначені для перерахування ним на користь резидентів за надані послуги (виконані роботи) для нерезидента, перевищують 10 млн грн. (за вирахуванням непрямих податків) за податковий (звітний) рік?

Мінфін справедливо зазначає, що в цьому випадку представництво не є для нерезидента постійним (у розумінні п.п. 14.1.193 ПКУ). А таке представництво згідно з п.п. 133.2.2 цього Кодексу не є платником податку на прибуток.

Операції представництва нерезидента, яке не відповідає ознакам постійного, що здійснювалися виключно в межах діяльності підготовчого або допоміжного характеру для такого нерезидента, не визнаються контрольованими. Як наслідок, подавати щодо них звіт про контрольовані операції непостійному представництву не потрібно!

Граничний строк подання такого звіту за 2018 рік закінчується в понеділок, 30 вересня.

2. Чи враховуються при визначенні вартісного критерію обсягу господарських операцій для цілей застосування ТЦУ суми коштів, отриманих від нерезидента на утримання постійного представництва (виплата заробітної плати працівникам тощо), сплату податків і зборів або призначені для перерахування ним на користь резидентів за надані послуги (виконані роботи) для нерезидента?

Мінфін зазначає, що оскільки такі кошти є господарськими операціями для цілей ТЦУ (згідно з п.п. 39.2.1.4 ПКУ), то відповідно до п.п. 39.2.1.7 цього Кодексу вони в повному обсязі враховуються при визначенні вартісного критерію обсягу госпоперацій для цілей застосування ТЦУ.

Візьміть на озброєння такі висновки міністерства!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі