Теми статей
Обрати теми

Паливний бак — ніякий не акцизний склад!

Шевчук Михайло, податковий експерт
Формулювання ПКУ щодо паливних баків у транспортних засобах* (зокрема, пп. 14.1.6 і 14.1.61) прописані не кращим чином. Виходить, прямо зазначено, що такий бак не є акцизним складом «звичайним» (що й так зрозуміло, адже це не територія/приміщення). Але зі складу пересувних акцизних складів баки не виведені . Тому й виник привід для написання цього матеріалу.

* Або в технічному обладнанні, пристрої.

Отже, в п.п. 14.1.6 ПКУ є пряме застереження, що не є акцизним складом (звичайним) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

А ось у п.п. 14.1.61 ПКУ, що дає визначення акцизного складу пересувного, подібної вказівки чомусь немає img 1. Але, ясна річ, якщо бак транспортного засобу й міг би бути акцизним складом, то радше пересувним. У зв’язку із цим існує ризик: чи не вгледять фіскали в паливних баках акцизних складів пересувних img 2?

Важливе значення в цьому питанні має ІПК ДФСУ від 25.06.2019 р. № 2900/6/99-99-12-02-02-15/ІПК, що з’явилася не так давно. У ній податківці дійшли висновку (запитання 2), що не є акцизним складом (у розумінні п.п. 14.1.6 ПКУ) / акцизним складом пересувним (у розумінні п.п. 14.1.61 ПКУ):

ні паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі (буксирі), з якого пальне потрапляє у двигун буксира та використовується виключно для роботи двигуна буксира;

ні сам транспортний засіб (буксир), у якого пальне знаходиться тільки у паливному баку та використовується виключно для роботи двигуна такого засобу.

Що це дає нам з вами? Давайте уявимо, що чекало б на платника акцизного податку, коли його паливний бак був би акцизним складом пересувним. У такому разі постачальник пального зобов’язаний був би скласти АН у двох примірниках. Зареєструвати при цьому в ЄРАН він повинен був би тільки перший примірник АН.

При цьому транспортні засоби (саме транспортні засоби, а не їх баки!) реєструються в СЕАРП і СЕ як акцизні склади пересувні автоматично в разі, коли такі засоби зазначені в АН, зареєстрованих у ЄРАН, складених на операції, під час здійснення яких переміщується та/або зберігається пальне у таких транспортних засобах.

А ось другий примірник зобов’язаний був би зареєструвати розпорядник «акцизного складу пересувного» — отримувач пального після реєстрації першого примірника АН у ЄРАН і отримання пального.

Тільки який у цьому сенс?! Згідно з п. 232.3 ПКУ на обсяги пального, що реалізується з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, через паливороздавальні або оливороздавальні колонки, платнику податку — отримувачу пального, зміна показника ∑АНаклОтр у такого платника податку — отримувача пального не відбувається.

Далі, використовуючи пальне, розпоряднику «акцизного складу пересувного» довелося б складати АН на власне споживання.

Тут і утворився б «перекіс» на користь бюджету.

Благо здоровий глузд у роз’ясненні податківців восторжествував. Цієї проблеми бути не повинно, оскільки паливний бак — це дійсно ніякий не акцизний склад пересувний.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі