Розпочнемо з того, що п. 9 ст. 3 Закону про РРО вже давно вимагає друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) Z-звіти лише в тому випадку, коли протягом дня були здійснені розрахункові операції.
Відповідно немає розрахункових операцій — не потрібно і вибивати Z-звіти. Причому у будь-якому випадку: будь то банальна відсутність покупців чи «неробочий» день торговельної точки.
Інформація про відсутність протягом дня розрахункових операцій в автоматичному режимі (!) передається на сервер обробки інформації.
Якщо ж передача контрольно-звітної інформації з будь-яких причин не здійснюватиметься протягом 72 годин, РРО заблокується*.
* Що передбачено Порядком передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів ДПС, а також Вимогами щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у РРО та модемів для передачі даних, затвердженими наказом Мінфіну від 08.10.2012 р. № 1057.
Важливо! Наполеглива рекомендація податківців — факт бездіяльності (будь то вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці тощо) повинен підтверджуватися наказом.
Наприклад, у наказі (розпорядженні) можна використовувати таке формулювання: «Діяльність призупинено з _________ р. на строк ________________ у зв’язку з ____________».
Радимо цим не нехтувати (щоб не виникли сумніви, з якої причини не застосовувався РРО).
Далі важливий момент. Підприємцеві потрібно повідомити податківців про те, що:
1) торговельна точка тимчасово не експлуатується (якщо діяльність на ній буде призупинена ще до того, як об’єкт буде повернений орендодавцеві);
2) торговельна точка повернена орендодавцеві.
Як ви зрозуміли, йдеться про ф. № 20-ОПП**.
** Вам буде корисна стаття «Оновлена форма № 20-ОПП: правила заповнення і подання» (журнал «Бухгалтер 911», 2017, № 38).
Строк для повідомлення — 10 робочих днів з дня змін (див. категорію 119.11 ЗІР).
У свою чергу, факт повідомлення податківців про те, що об’єкт оподаткування закритий або не експлуатується госпсуб’єктом, — підстава для скасування реєстрації РРО (п.п. 13 п. 1 гл. 4 розд. II Порядку № 547***). При цьому скасування реєстрації РРО може бути здійснено або за заявою ФОП (тоді його потрібно попередньо розпломбувати в центрі сервісного обслуговування), або примусово за рішенням контролерів.
*** Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.