ФОП призупинив діяльність: що з РРО?

В обраному У обране
Друк
Біляєва Олена, податковий експерт
Бухгалтер 911 Червень, 2019/№ 24
ФОП проводить розрахунки через РРО. Скоро закінчується договір оренди приміщення, в якому здійснювалася діяльність. ФОП вирішив призупинити діяльність доти, доки не укладе договір оренди нового приміщення. Як бути з РРО і щоденними Z-звітами?

Розпочнемо з того, що п. 9 ст. 3 Закону про РРО вже давно вимагає друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) Z-звіти лише в тому випадку, коли протягом дня були здійснені розрахункові операції.

Відповідно немає розрахункових операцій — не потрібно і вибивати Z-звіти. Причому у будь-якому випадку: будь то банальна відсутність покупців чи «неробочий» день торговельної точки.

Інформація про відсутність протягом дня розрахункових операцій в автоматичному режимі (!) передається на сервер обробки інформації.

Якщо ж передача контрольно-звітної інформації з будь-яких причин не здійснюватиметься протягом 72 годин, РРО заблокується*.

* Що передбачено Порядком передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів ДПС, а також Вимогами щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у РРО та модемів для передачі даних, затвердженими наказом Мінфіну від 08.10.2012 р. № 1057.

Важливо! Наполеглива рекомендація податківців — факт бездіяльності (будь то вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці тощо) повинен підтверджуватися наказом.

Наприклад, у наказі (розпорядженні) можна використовувати таке формулювання: «Діяльність призупинено з _________ р. на строк ________________ у зв’язку з ____________».

Радимо цим не нехтувати (щоб не виникли сумніви, з якої причини не застосовувався РРО).

Далі важливий момент. Підприємцеві потрібно повідомити податківців про те, що:

1) торговельна точка тимчасово не експлуатується (якщо діяльність на ній буде призупинена ще до того, як об’єкт буде повернений орендодавцеві);

2) торговельна точка повернена орендодавцеві.

Як ви зрозуміли, йдеться про ф. № 20-ОПП**.

** Вам буде корисна стаття «Оновлена форма № 20-ОПП: правила заповнення і подання» (журнал «Бухгалтер 911», 2017, № 38).

Строк для повідомлення — 10 робочих днів з дня змін (див. категорію 119.11 ЗІР).

У свою чергу, факт повідомлення податківців про те, що об’єкт оподаткування закритий або не експлуатується госпсуб’єктом, — підстава для скасування реєстрації РРО (п.п. 13 п. 1 гл. 4 розд. II Порядку № 547***). При цьому скасування реєстрації РРО може бути здійснено або за заявою ФОП (тоді його потрібно попередньо розпломбувати в центрі сервісного обслуговування), або примусово за рішенням контролерів.

*** Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд