Теми статей
Обрати теми

Чи реєструвати потужності в орендованому кафе?

Мірошниченко Віталіна, податковий експерт
Ситуація така: ФОП орендує частину приміщення під кафе. Чи потрібно йому реєструвати потужності? Чи це зобов’язаний зробити орендодавець? Розбираємося.

Якщо ви працюєте з харчовими продуктами, то напевно чули про те, що потрібно мати дозвіл від СЕС. Але з 2016 року цей документ скасували. Як так, узагалі img 1? Не зовсім, насправді замість нього зараз:

— або оформляють експлуатаційний дозвіл у Держпродспоживслужби (коли діяльність пов’язана з виготовленням та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження);

— а ті, хто не зобов’язаний отримувати експлуатаційний дозвіл (сюди, до речі, належать кафе й узагалі всі заклади громадського харчування та роздрібної торгівлі продуктами харчування — ч. 2 ст. 23 Закону № 771*), просто реєструють потужності.

* Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.97 р. № 771/97-ВР.

Хто ж зобов’язаний реєструвати потужності? Відповідь на це запитання міститься в п. 1.3 Порядку № 39**. Це повинен робити оператор ринку харчових продуктів, який провадить діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу.

** Порядок проведення державної реєстрації потужностей…, затверджений наказом Мінагрополітики від 10.02.2016 р. № 39.

А оператор ринку харчових продуктів — це, по суті, будь-який ФОП, в управлінні якого перебувають потужності (споруди, приміщення, будівлі, обладнання, транспортні засоби, територія), на яких здійснюється виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів (пп. 55, 69 Закону № 771).

Але якщо в нас є орендар і орендодавець кафе, хто з них повинен реєструвати потужності? Насправді, все очевидно: потужності зобов’язаний зареєструвати той, хто безпосередньо провадить діяльність у сфері ресторанного господарства, а не той, хто займається орендою. Тобто той, хто організовує роботу кафе (у нашому випадку — орендар), і реєструє потужності.

Утім, якщо орендодавець, окрім здавання нерухомості в оренду, займається ще й громадським харчуванням або веде роздрібну торгівлю продуктами харчування, то він теж зобов’язаний зареєструвати потужності — на себе.

Але чому ж тоді з’явилося таке запитання? Очевидно, воно було навіяне «пожежними» правилами. Так, перш ніж почати експлуатацію будь-якого приміщення, потрібно подати декларацію відповідності матеріально-технічної бази госпсуб’єкта вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. А її якраз-таки можуть не подавати орендарі, якщо орендодавець її вже подав. Це дозволено img 2. Проте, що стосується реєстрації потужностей, то ні в Законі № 771, ні в Порядку № 39 немає жодних згадок або винятків для орендарів.

Сама реєстрація потужності — безкоштовна. А ось за роботу без реєстрації потужності ФОП може заробити пристойний штраф img 3 — 11 мінзарплат (на сьогодні 51953 грн).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі