Теми статей
Обрати теми

«Тато купив… електромобіль»: як списати електроенергію?

Біляєва Олена, експерт з питань оплати праці
Ситуація. Підприємство придбало електромобіль. Як правильно здійснювати списання електро­енергії? Чи є які-небудь затверджені норми витрат електро­енергії?

Електроенергія — товар чи послуга? У законодавстві можна знайти визначення електроенергії як товару (п. 26 ч. 1 ст. 1 Закону № 2019*, п.п. 14.1.191 ПКУ). Проте, на наш погляд, обліковувати електроенергію як товар більш властиво її виробникам. Споживачі ж отримують від постачальника послугу з електропостачання, яку й відображають в обліку (див. листи ДФСУ від 23.12.2016 р. № 40753/7/99-99-15-13-01-17, від 05.09.2017 р. № 1817/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

* Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII.

Документальне оформлення. Зазвичай, у зарядних пристроях (і стаціонарних, і мобільних) уже є лічильник електроенергії, яка споживається, та енергометр. Тому зафіксувати споживання електроенергії в цьому випадку просто.

Нескладно також фіксувати споживання кВт-год при зарядці електрокара на електрозаправках. А як облікувати витрату електроенергії?

Важливо! Жодних офіційно затверджених норм витрати електроенергії для електрокарів немає. На цьому фоні може здатися, що жодного контролю за використанням електроенергії на електромобіль здійснювати, в принципі, не потрібно. Проте це не так. Адже для сприятливих податкових наслідків (амортизація авто, «вхідний» ПДВ, виключення ризиків визнання додаткового блага фізособи, яка користується авто, тощо) потрібно підтверджувати факт використання автомобіля в господарській діяльності.

Доказом використання авто в госпдіяльності, вважаємо, може слугувати подорожній лист, який оформляють у довільній формі. Наприклад, для електромобіля можна взяти подорожній лист легкового автомобіля, в якому літри замінити на заряд у кВт-год.

У ньому зазначаємо інформацію про кількість спожитої електроенергії при зарядці акумулятора, маршрут і пробіг електромобіля.

Бухоблік. На нашу думку, вартість електроенергії, витраченої на зарядку електромобіля, має сенс відразу списувати на витрати звітного періоду.

Використання рахунка 39 «Витрати майбутніх періодів» для обліку кВт-год зарядки авто, а потім їх поступового списання згідно з фактичним пробігом ми вважаємо недоцільним. Адже при використанні рахунка 39 підприємство, ймовірно, повинне так само обліковувати електроенергію для зарядки акумуляторів мобільних телефонів, powerbankів та ін. А це абсурд. До того ж споживання електроенергії як послуги відбувається в момент заправки електромобіля. Використати заряд акумулятора зможе тільки конкретний електрокар.

Утім, обережний платник може отримати із цього приводу індивідуальну консультацію від податківців.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі