Теми статей
Обрати теми

Електронне спілкування з ФСС

Біляєва Олена, експерт з питань оплати праці
Зважаючи на ситуацію із захворюваністю на COVID-19, що загострилася, Фонд соцстраху продовжує настійно рекомендувати роботодавцям на час карантину віддати перевагу дистанційній формі взаємодії*. У зв’язку із цим нагадаємо основні правила електронного спілкування з Фондом.

* www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/971821

Розпочнемо з того, що з 01.10.2018 р. запрацював новий Порядок фінансування страхувальників** (далі — Порядок № 12).

** Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління Фонду соцстраху від 19.07.2018 р. № 12.

Із цієї ж дати (01.10.2018 р.) у страхувальників з’явилася можливість взаємодіяти з Фондом в електронній формі. Для цього потрібно:

1) оформити кваліфікований електронний підпис відповідальних осіб (керівник, головбух) і електронну печатку (звичайно, якщо печатка у вас узагалі є);

2) установити спеціалізоване програмне забезпечення для створення та надсилання електронних документів до ФСС. Страхувальник обирає його самостійно, жодних особливих вимог із цього приводу з боку Фонду немає. Наприклад, це може бути та ж «Соната» або «M.E.doc»;

3) укласти договір про подання електронних документів до Фонду.

Примірну форму такого договору, затверджену наказом виконавчої дирекції ФСС від 26.08.2020 р. № 415-од, можна знайти на сайті Фонду (див. за посиланням: www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/970830) або отримати безпосередньо у Фонді.

Договір укладається в паперовій формі у двох примірниках і містить вимоги щодо електронного документообігу.

На практиці ФСС вимагає від страхувальника разом з договором надати витяг з ЄДРПОУ і наказ на призначення керівника.

Далі. Усі документи, що подаються, мають бути засвідчені підписом керівника і печаткою (за наявності) підприємства. Електронні документи від страхувальників ФСС приймає через існуючу автоматизовану систему прийняття електронних документів, яка використовувалася для приймання звіту Ф4-ФССзТВП.

Електронкою ви можете подати як заяву-розрахунок, так і повідомлення про виплату коштів (у реєстрі бланків вони мають відповідно коди С1100101 і С1100201). За фактом надходження цих документів ФСС направляє страхувальникові квитанції. Їх усього три:

перша фіксує факт та час отримання електронного документа. Ця дата і вважається датою подання заяви-розрахунку (повідомлення);

друга формується за результатами перевірки електронного документа і засвідчує факт та час його надсилання для подальшого опрацювання;

третя квитанція фіксує факт та час прийняття/неприйняття електронного документа. У цій квитанції ви знайдете реєстраційний номер та дату реєстрації документа в Єдиній інформаційно-аналітичній системі ФСС.

Кожна квитанція містить дані страхувальника, номер, дату та період дії договору.

Далі стисло нагадаємо процедуру взаємодії з Фондом.

1. Підставою для фінансування страхувальників є заява-розрахунок (додаток 1 до Порядку № 12). Її необхідно передати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соцстраху не пізніше 5 робочих днів з дня прийняття рішення комісією (уповноваженим) із соцстрахування про виплату матеріального забезпечення (п. 2 Порядку № 12).

Заява-розрахунок подається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням або місцем проживання страхувальника.

Подати заяву-розрахунок можна або в паперовому вигляді особисто до Фонду, або відправити в електронному вигляді із застосуванням КЕП.

Заяву-розрахунок формуємо у двох примірниках: один подається до Фонду, а другий зберігається у страхувальника разом з документами, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення або окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей).

Якщо заяву-розрахунок подано в електронному вигляді, страхувальник разом з підтвердними документами зберігає в себе її роздруковану копію.

Інформація, внесена до заяви-розрахунку, повинна не лише повністю відповідати документам, на підставі яких призначено матзабезпечення й окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), але й бути відображена в регістрах бухобліку (п. 7 Порядку № 12).

Зверніть увагу: у п. 8 Порядку № 12 закріплено право Фонду у разі потреби здійснювати обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту з метою уточнення інформації, наведеної в заяві-розрахунку.

Якщо будуть виявлені помилки та/або недостовірні відомості, заяву-розрахунок повернуть страхувальникові з рекомендаціями щодо їх усунення.

2. Фонду відведено 10 робочих днів на те, щоб перевірити заяву-розрахунок, надати рекомендації за результатами перевірки, перерахувати страхувальникові фінансування або надати обґрунтовану відмову в прийнятті заяви-розрахунку.

3. Отримавши кошти з Фонду, страхувальник повинен виплатити матзабезпечення застрахованим особам у найближчий строк, установлений для виплати зарплати.

4. Протягом 1 місяця з дня проведення виплат страхувальник повідомляє про це Фонд за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку № 12 (ср. ). Подати повідомлення можна одним з трьох способів: (1) у друкованому вигляді особисто до Фонду; (2) поштою з повідомленням про вручення; (3) в електронному вигляді з використанням КЕП.

Якщо протягом 3 місяців Фонд не отримає від страхувальника інформацію про виплати застрахованим особам, до такого страхувальника завітають з перевіркою використання коштів Фонду (п. 11 Порядку № 12).

Якщо сума отриманих від Фонду страхових коштів перевищить фактичні витрати на проведення виплат, а також у разі виявлення помилок при нарахуванні виплат за минулорічні періоди, кошти потрібно повернути до Фонду з письмовим поясненням причин такого повернення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі