Теми статей
Обрати теми

Заповнюємо Повідомлення та пояснення на розблокування ПН/РК: зразки

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Для того, щоб переконати податківців розблокувати податкову накладну (ПН) або розрахунок коригування (РК), відмінити ризиковий статус, а також прий­няти Таблицю даних платника ПДВ, треба подати пояснення. Що повинні містити ці документи і який вигляд мати? Даємо конкретні рекомендації!

Заблокувати ПН/РК можуть як (1) через ризиковість відображених у них операцій, так і (2) внаслідок ризиковості платника ПДВ. Відрізняє ці дві ситуації те, що в першому випадку зупиняють реєстрацію однієї конкретної ПН/PK, у другому — практично усіх ПH/PK. Тому перш ніж займатися розблокуванням ПН/РК, треба позбавитися від свого ризикового статусу. Для виходу з лав ризикових діють у порядку, визначеному п. 6 Порядку № 1165*. Але ці кроки допоможуть тільки відмінити ризиковий статус (тобто уникнути майбутніх блокувань із цієї причини).

* Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165.

А ось щоб розблоковувати вже зупинені ПН/РК, все одно доведеться подати ще й розблокувальні документи.

Для розблокування ПН/РК діють згідно з Порядком № 520**.

** Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520.

Розблоковуємо ПН/РК

Для розблокування зупинених ПН/РК п. 4 Порядку № 520 пропонує подати: (1) письмові пояснення та (2) копії документів, необхідних для прийняття податківцями рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК.

Розблокувальний пакет документів подають регіональним податківцям в електронній формі (п. 7 Порядку № 520). Направляють його у вигляді Повідомлення за формою J(F) 1312603. До нього окремими додатками (за формою J(F) 1360102) прикріплюють копії документів, що підтверджують здійснену операцію.

У Повідомленні на розблокування заповнюють усі поля. Табличну частину — згідно з табличною частиною ПН/РК. А в полі «Пояснення» описують операцію, відображену в заблокованій ПН/РК (чи пишуть, що ПН/РК помилкова).

Якщо розміру поля «Пояснення» недостатньо для викладу усієї інформації, то пояснення можна подати окремо як документ довільного формату за формою J(F) 1360102.

Тоді в полі «Пояснення» роблять відповідний запис, наприклад: «Пояснення до Повідомлення викладені в окремому документі на ___ аркушах, що додаються».

При підготовці розблокувального пакета копії знімають з оригіналів документів. Тобто відскановані документи мають бути з усіма підписами-печатками. Інакше їх можуть забракувати. А ось завіряти копії документів не треба. Адже їх подають у сканованому вигляді у форматі PDF з додатками до Повідомлення та скріплюють кваліфікованим електронним підписом, а за наявності — ще й електронною печаткою (див. категорію 101.18 ЗІР — діяла до 01.09.2020 р.). Для кожної сканкопії створюють окремий документ J(F) 1360102. Прикріпити до нього можна файл у форматі PDF, PNG або JPG розміром не більше 2 Мб (див. категорію 101.18 ЗІР). Хоча один файл може містити копії декількох документів. Але загальний розмір файлу все одно не повинен перевищувати 2 Мб. Кількість файлів, що прикріплюються до Повідомлення, обмежена — 100 шт. (див. категорію 101.18 ЗІР).

Врахуйте! Кількість додатків «Документ довільного формату» для подання сканкопій документів повинна дорівнювати загальній кількості сканкопій, зазначеній у графі «Кількість додатків» Повідомлення за формою J(F) 1312603.

Знімаємо ризиковий статус

Щоб спростувати свою ризиковість, п. 6 Порядку № 1165 пропонує ПДВ-платнику подати податківцям в електронній формі: інформацію (тобто ті ж пояснення) та копії документів, необхідних для виключення його з переліку ризикових.

Перелік таких документів наведений у п. 6 Порядку № 1165. Він не вичерпний, тобто можна подавати й додаткові документи.

Пакет документів із поясненнями подають комісії регіонального рівня в електронній формі у вигляді Повідомлення за формою J(F) 1314901.

У Повідомленні для відміни ризикового статусу заповнюють усі поля, зокрема: (1) вказують дату та номер Повідомлення; (2) посилаються на дату та номер (за наявності) Рішення про відповідність критеріям ризиковості; (3) вносять дані про підприємство як платника — податковий номер, ІПН, найменування; (4) вносять пояснення в полі «Інформація».

У полі «Інформація» Повідомлення за формою J(F) 1314901 коротко наводять дані, які свідчать про те, що платник не відповідає критерію ризиковості, за яким він був віднесений до ризикових (див. категорію 101.18 ЗІР).

На наш погляд, при недостатності розміру поля «Інформація» для викладу усієї інформації пояснення можна подати окремо як «Документ довільного формату» за формою J(F) 1360102.

Тоді в полі «Інформація» Повідомлення для зняття ризикового статусу про це вносять запис, подібний до того, який роблять у полі «Пояснення» Повідомлення за формою J(F) 1312603.

Для подання сканкопій підтверджуючих документів про невідповідність критеріям ризиковості створюють документи за формою J(F) 1360102. Кількість документів, що додаються до Повідомлення, не повинна перевищувати 100 шт. Розмір кожного додатка обмежений 2 Мб. Хоча може містити копії декількох документів (категорія 101.18 ЗІР).

Подаємо Таблицю даних

Щоб уникнути можливої зупинки ПН/РК, подають Таблицю даних платника ПДВ за формою J(F) 1312303.

Захищає від блокування та дає імунітет тільки прийнята (!) фіскалами Таблиця. А з цим справи йдуть зовсім не просто.

Таблицю подають не одну, а з поясненнями (п. 14 Порядку № 1165). У них розкривають інформацію про вид діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Такі пояснення також подають в електронній формі у вигляді прикріплених до Таблиці документів за формою J(F) 1360102 з відсканованими підтверджуючими документами у форматі PDF, PNG або JPG. Розмір кожного прикріпленого документа (файлу) не повинен перевищувати 2 Мб, а загальна кількість файлів — 100 шт. (категорія 101.18 ЗІР). Причому врахуйте: Таблицю, подану без пояснень, податківці не приймуть.

Пояснення — однотипні

Отже, в усіх трьох перерахованих випадках подають пояснення. У цілях розблокування ПН/РК та для зняття ризикового статусу, в принципі, можна подати короткі пояснення в полі «Пояснення» Повідомлення за формою J(F) 1312603 та в полі «Інформація» Повідомлення за формою J(F) 1314901.

А ось із Таблицею даних завжди подають розширені пояснення. Що конкретно та як пояснювати — Порядок № 1165 не говорить. Зазвичай податківці з Таблицею хочуть бачити інформацію про наявність приміщень (власних, орендованих), виробничих потужностей (власних, орендованих), земельних ділянок (власних, орендованих), найманого персоналу (основного, за сумісництвом), доходу від здійснення діяльності за попередній період, залишків готової продукції (найменування) та залишків сировини (найменування).

Та все ж, щоб бути упевненим, що ПН/РК розблокують, а також підприємство виключать із ризикових, має сенс і в цих ситуаціях подавати детальні пояснення — окремий документ, який сканується та прикріпляється до Повідомлення на розблокування, Повідомлення для зняття ризиковості Таблиці даних платника у вигляді «Документа довільного формату» за формою J(F) 1360102.

За великим рахунком, для усіх трьох ситуацій загальний зміст пояснень і підготовка копій документів практично аналогічні.

Розрізняє такі пояснення ступінь деталізації інформації. Мета пояснень про невідповідність критеріям ризиковості і до Таблиці — довести реальність здійснюваних операцій і діяльності підприємства в цілому. У розблокувальному поясненні ухил зміщується у бік інформації про конкретну операцію, за якою зупинена реєстрація ПН/РК.

Зміст пояснень

Для успішного розблокування ПН/РК логічно дослухатися до поради ГУ ДПС у Полтавській обл. (див. poltava.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/431255.html). Так, податківці пропонують скористатися підходом — «звідки, хто, де, кому». А саме:

звідки отриманий товар/послуга — взаємовідносини з постачальниками;

хто задіяний у госпдіяльності — наявність трудових ресурсів і підрядників;

де здійснюється господарська діяльність — наявність виробничих потужностей, устаткування, приміщень;

кому реалізований товар/послуга — взаємовідносини з покупцями.

Усі ці операції треба забезпечити документальним підтвердженням. Тобто надати пояснення та копії первинних документів.

До того ж у поясненні фіскали радять відображати загальні відомості по підприємству, описувати особливості його діяльності та наводити хронологію подій за операцією із зупиненої ПН/РК.

Тож, по суті, контролери хочуть отримати інформацію про госпдіяльність, аналогічну тій, яку подають у вигляді пояснень до Таблиці даних платника ПДВ. Особливо у тому випадку, якщо Таблиця не подавалася раніше й не подається разом із розблокувальним пакетом.

На транспортні засоби фіскали хочуть бачити копії свідоцтв про їх держреєстрацію, договори оренди, суборенди, акти прийому-передачі та документи на оплату.

Чіпляються податківці й до наявності форми № 20-ОПП. Тобто відомості про ті або інші об’єкти оподаткування обов’язково мають бути направлені фіскалам. Якщо це не зроблено, форму № 20-ОПП треба обов’язково подати.

Зразок пояснення до Повідомлення на розблокування ПН/РК

ПОЯСНЕННЯ

до ПОВІДОМЛЕННЯ про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено

Реєстрацію податкової накладної від 21.01.2021 р. № 74591 було зупинено відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, затверджених постановою КМУ від 11.1.2019 р. № 1165.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Анкор», податковий номер 12345678, здійснює оптову торгівлю лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

ТОВ «Анкор» має ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами від 27.08.2013 р. серія ММ № 489421, видану Державною службою України з лікарських засобів.

ТОВ «Анкор» має необхідний кадровий потенціал для забезпечення діяльності у галузі оптової торгівлі лікарськими засобами.

Станом на 01.02.2021 р. кількість працівників, які працюють на підприємстві, становить 105 осіб. Кількість працівників з фармацевтичною освітою — 16 осіб.

Для здійснення діяльності ТОВ «Анкор» використовує орендоване приміщення — склад для збереження готових лікарських засобів, який відповідає Ліцензійним умовам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 р. № 929, і санітарним нормам, що підтверджується паспортом аптечного складу.

Склад для збереження готових лікарських засобів загальною площею 2100 кв. м розташований за адресою: м. Харків, вул. Лісова, 45. Договір оренди складських приміщень від 02.01.2019 р. № 87 — чинний.

Зазначений склад для збереження готових лікарських засобів був відображений у Повідомленні про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.

Приміщення складу забезпечене всіма протипожежними засобами.

Лікарські засоби зберігаються відповідно до вимог чинного законодавства України та з дотриманням визначених виробником загальних та специфічних умов зберігання ліків на всіх етапах оптової торгівлі, у тому числі під час транспортування.

Для дотримання необхідних умов зберігання лікарських засобів використовується спеціальне обладнання (холодильні установки, кондиціонери, вентиляційні установки), що гарантує збереження якості лікарських засобів протягом зазначеного строку придатності.

Також укладено договір від 10.01.2020 р. № 1459 із ГС «Всеукраїнська асоціація захисту прав споживачів лікарських засобів і медичної продукції», що забезпечує своєчасну методичну, консультативну і практичну допомогу підприємству з питань обігу та контролю якості лікарських засобів і медичних виробів, а також по виконанню вимог законодавчих актів, державних і галузевих стандартів, фармакопейних статей.

Поставки лікарських препаратів здійснюються спеціалізованим автотранспортом марок ЗАЗ, ГАЗ, Богдан у кількості 21 (двадцять одна) одиниця, які мають можливість забезпечення «холодного ланцюга» при транспортуванні у разі необхідності.

Усі транспортні засоби відображені в Повідомленні про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.

Дотримуються всі вимоги щодо транспортування лікарських засобів, встановлені пп. 133 — 139 Ліцензійних умов. Так, під час транспортування ліків ТОВ «Анкор» забезпечує умови зберігання препаратів відповідно до вимог, установлених виробником. Транспортні засоби пройшли валідацію та мають можливість забезпечення «холодного ланцюга» при транспортуванні у разі необхідності.

Для здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі ТОВ «Анкор» використовує товари, придбані в постачальників, зокрема у ТОВ «Оптовик», код ЄДРПОУ 28456588.

Постачання товару, зазначеного в податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено, здійснило ТОВ «Оптовик» на виконання договору купівлі-продажу товарів від 17.01.2019 р. № 1701/19.

Лікарські засоби було отримано за видатковою накладною від 12.11.2020 р. № 745 на суму 50000 грн без ПДВ, ПДВ — 3500 грн, загальна сума з ПДВ — 53500 грн. Товар був доставлений ТОВ «Анкор» відповідно до ТТН від 12.11.2020 р. № 121459.

Оплата за отриманий ТОВ «Анкор» товар була здійснена на підставі рахунка-фактури від 12.11.2020 р. № 915 платіжним дорученням від 12.11.2020 р. № 18459 на суму 53500 грн з ПДВ, що підтверджується банківською випискою за 12.11.2020 р.

Взаємовідносини з покупцем лікарських засобів ТОВ «Фарм» здійснюються на підставі договору поставки від 14.05.2020 р. № 352-П.

У межах господарських взаємовідносин відповідно до договору поставки зазначеному контрагенту згідно з видатковою накладною від 21.01.2021 р. № 45 було відвантажено товар на суму 18000 грн без ПДВ, ПДВ — 1260 грн, загальна сума з ПДВ — 19260 грн. За умовами договору поставки товар був доставлений ТОВ «Фарм» власним транспортом ТОВ «Анкор».

Оплата за повернений товар ТОВ «Фарм» не здійснювалася.

Згідно з переліком документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної від 21.01.2021 р. № 74591 в ЄРПН, реєстрацію якої зупинено, надаємо копії таких документів:

— документи керівного органу ТОВ «Анкор» — накази, якими оформлені повноваження осіб, що одержують та відпускають товар в інтересах ТОВ «Анкор» (наказ від 18.08.2017 р. № 69, наказ від 11.09.2017 р. № 77);

— договір оренди складських приміщень від 02.01.2019 р. № 87 з додатковими угодами, акт приймання-передачі складського приміщення;

— свідоцтва про державну реєстрацію транспортних засобів;

— повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП;

— договір від 10.01.2020 р. № 1459 із ГС «Всеукраїнська асоціація захисту прав споживачів лікарських засобів і медичної продукції»;

— договір купівлі-продажу товарів з ТОВ «Оптовик» від 17.01.2019 р. № 1701/19;

— первинні документи на придбання товару — видаткова накладна від 12.11.2020 р. № 745, ТТН від 12.11.2020 р. № 121459, рахунок-фактура від 12.11.2020 р. № 915, платіжне доручення від 12.11.2020 р. № 18459, банківська виписка за 12.11.2020 р.;

— договір поставки з ТОВ «Фарм» від 14.05.2020 р. № 352-П;

— первинні документи на постачання товару — видаткова накладна на постачання товару від 11.01.2021 р. № 7985;

— сертифікат якості на товар, зазначений у податковій накладній;

— довідка про рух номенклатури товару, зазначеного в податковій накладній, та залишок товару на складі;

— відомість щодо оборотів за субрахунком 281 «Товари на складі»;

— пояснення щодо надання розрахункового документа

та ліцензії.

Директор ТОВ «Анкор» Середа Середа Денис Іванович

(підпис)

Зразок пояснення щодо подання розрахункового документа та ліцензії

1. Щодо надання розрахункового документа

Вважаємо за необхідне зазначити, що розрахунковий документ не може бути наданий з причини того, що за товар, який було відвантажено, не було сплачено покупцем ТОВ «Фарм». Податкову накладну було складено за датою першої події, тобто за датою відвантаження товару.

На суму відвантаженого товару було збільшено дебіторську заборгованість покупця.

2. Щодо надання ліцензії

Товариство з обмеженою відповідальністю «Анкор» повідомляє наступне.

Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 26.11.2015 р. № 835-VIII.

Зазначеним Законом внесено зміни, зокрема, до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», що набули чинності з 01.01.2017 р., якими запроваджені нові підходи до регулювання правовідносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності. Так, скасовано оформлення ліцензій і документів дозвільного характеру у паперовій формі та передбачено засвідчення факту видачі ліцензії і документа дозвільного характеру в електронному вигляді шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Зважаючи на вищезазначене, ТОВ «Анкор» не має змоги надати копію ліцензії у паперовому вигляді, оскільки це не передбачено чинним законодавством.

Також зазначаємо, що орган ліцензування надає доступ до інформації щодо наявності чинних ліцензій на офіційному сайті Держлікслужби за наступним посиланням:

pub-mex.dls.gov.ua/TradeLicense/TradeLicenseList.aspx

(вставляємо скриншот екрану з чинними ліцензіями).

Директор ТОВ «Анкор» Середа Середа Денис Іванович

(підпис)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі