Теми статей
Обрати теми

Послуги техпідтримки vs «програмна» пільга: УПК від Мінфіну

Сумцова Ольга, податковий експерт
Мінфін затвердив чергову узагальнюючу податкову консультацію, присвячену ІТ-пільзі з ПДВ. Цього разу консультація присвячена послугам техпідтримки. Мінфін роз’яснив, у яких випадках при постачанні послуг техпідтримки діятиме «програмна» пільга з ПДВ, а в яких — ні.

Нагадаємо, що на сьогодні щодо «програмної» пільги з ПДВ (п. 261 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ) діють такі УПК:

— «давня» УПК, затверджена наказом Міндоходів від 07.10.2013 р. № 536;

УПК, затверджена наказом Мінфіну від 31.12.2020 р. № 842*, у якій Мінфін розглядав питання (не)застосування ПДВ-пільги при (1) постачанні програмної продукції разом з обладнанням і (2) надання доступу до онлайн-сервісів;

* Детальніше — у статті «ІТ-пільга з ПДВ: УПК від Мінфіну» (журнал «Бухгалтер 911», 2021, № 4).

— «свіжа» УПК, затверджена наказом Мінфіну від 27.04.2021 р. № 238, яка присвячена оподаткуванню ПДВ-послуг техпідтримки. Про неї, власне, і йтиметься.

Зауважимо, що під послугами техпідтримки, зазвичай, розуміють: установку, налаштування, тестування програмного продукту, консультування щодо користування програмним продуктом, виявлення та усунення недоліків. Важливо! Не варто плутати послуги техпідтримки з періодичними оновленнями програмного забезпечення, які є нічим іншим, як постачанням програмної продукції.

Згідно з п. 261 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ будь-які зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу, комп’ютерних програм, права на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу є постачанням програмної продукції.

Наприклад, виходить чергове оновлення ПЗ і разом із цими оновленнями надаються послуги з їх налаштування, тестування, консультування щодо користування цими оновленнями. Роз’яснення Мінфіну зводяться до такого.

1. Якщо послуги техпідтримки входять до вартості програмної продукції й окремо їх вартість не виділяється. У такому разі послуги техпідтримки є складовою операції з постачання програмного продукту. Тому вони, як і програмна продукція, звільняються від оподаткування ПДВ.

2. Якщо вартість послуг техпідтримки виділена окремо (оплачується окремо). Мінфін зазначає, що:

(1) якщо послуги техпідтримки (установка/налаштування, тестування/інформаційно-консультаційна підтримка) надаються в межах (включають) постачання чергових оновлень/змін/розширень функціоналу програмної продукції

(2) і до вартості послуг техпідтримки включена вартість таких оновлень/змін/розширення функціоналу програмної продукції,

то такі послуги техпідтримки також підпадають під пільгу.

А ось якщо надання послуг техпідтримки не пов’язане з оновленням/зміною/розширенням функціоналу програмної продукції і вартість цих послуг не включає вартість оновлень/змін програми — то ці послуги оподатковуються ПДВ на загальних підставах за ставкою ПДВ 20 % (за п.п. «в» п. 186.3 ПКУ).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі