Теми статей
Обрати теми

Державна служба & служба в органах місцевого самоврядування — брати-близнюки?..

Мацокін Андрій, головний редактор
Усім працівникам органів влади і місцевого самоврядування добре відоме це формулювання: «Дія Закону України «Про державну службу» поширюється на органи і посадових осіб місцевого самоврядування в частині, що не суперечить Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні». Цією та іншими нормами законодавець фактично «прив’язав» працівників органів місцевого самоврядування до вимог законодавства про державну службу. 30 березня Верховною Радою України було зареєстровано проекти нових законів «Про державну службу» і «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні». Що зміниться у «відносинах» цих служб, пропоную розглянути у цій статті.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Проект № 2489 — проект Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 30.03.2015 р. № 2489.

Проект № 2490 — проект Закону «Про державну службу» від 30.03.2015 р. № 2490.

Відразу слід зазначити, що розробка проектів нових законів фактично тривала одночасно і на виконання одних і тих самих нормативних документів, зокрема розпорядження Кабінету Міністрів України «Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» від 17.09.2014 р. № 847. Крім того, розроблення проектів закону передбачене Угодою про фінансування Контракту для України з розбудови держави, підписаною 13 травня 2014 року у м. Брюссель, відповідно до якої здійснюється підтримка реформ Уряду України, зокрема по напрямку реформування системи державного управління.

Розробка і прийняття проекту № 2490 були обумовлені також необхідністю розмежування політичних та адміністративних посад, врегулювання статусу державного службовця, конкурсних процедур добору на державну службу, у тому числі на посади вищого корпусу державної служби, гарантування рівного доступу до державної служби, поєднання системи винагород з оцінкою роботи, надання пріоритету кар’єрній службі, посилення персональної відповідальності за виконання обов’язків, створення умов прозорої діяльності державних органів та гідної оплати праці державних службовців на основі обґрунтованої моделі з мінімальним впливом суб’єктивізму та проходження служби виключно на основі особистих якостей та досягнень (заслуг).

Проект № 2489 відпрацьовувався з метою встановлення нових правових та організаційних засад служби в органах місцевого самоврядування, для гарантування реалізації громадянами України права рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування, створення правових передумов для:

— підвищення престижності служби в органах місцевого самоврядування;

— врегулювання статусу службовця органу місцевого самоврядування;

— прозорого прийняття на службу до органів місцевого самоврядування;

— стимулювання кар’єрного зростання;

— деполітизації;

— нової моделі оплати праці, що мінімізує суб’єктивізм керівника;

— впровадження ефективного механізму запобігання корупції;

— підвищення рівня соціального та матеріального захисту службовців.

Як бачимо, цілі у проектів фактично однакові: створити максимально прозору, незалежну, професійну та ефективну службу, робота у якій приносила б матеріальне і духовне задоволення! Тож давайте перейдемо до конкретики і розглянемо норми, які мають це задоволення забезпечити, — соціальну складову.

Проект № 2489

Проект № 2490

Класифікація посад, встановлення рангів

Посади служби в органах місцевого самоврядування поділяються на відповідні категорії:

1) категорія «А» — посади сільського, селищного, міського голови, голови, першого заступника та заступника голови обласної ради, голови та заступника голови районної, районної у місті, Севастопольської міської ради, заступника міського голови — секретаря Київської міської ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, голови постійної комісії з питань бюджету обласної, Київської та Севастопольської міської ради (у разі, коли він працює у відповідній раді на постійній основі); заступника сільського, селищного, міського голови;

2) категорія «Б» — посади керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, керуючого справами виконавчого апарату районної, обласної ради, керуючого справами секретаріату Київської міської ради, керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів сільської, селищної, міської, районної у місті ради та їх заступників, посади керівників структурних підрозділів у складі апарату сільської, селищної, міської, районної у місті ради та її виконавчого комітету, їх заступників, керівників структурних підрозділів у складі відділів, управлінь та інших виконавчих органів сільської, селищної, міської, районної у місті ради та їх заступників, керівників структурних підрозділів у складі виконавчого апарату районної, обласної ради та їх заступників, керівників структурних підрозділів у складі секретаріату Київської міської ради;

3) категорія «В» — інші посади служби в органах місцевого самоврядування, не віднесені до категорій «А» і «Б»

Посади державної служби в державних органах поділяються на відповідні категорії:

1) категорія «А» (вищий корпус державної служби) — посади заступників Міністра КМУ (крім першого заступника), державного секретаря міністерства та його заступників, керівників Адміністрації Президента України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників, інші посади керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх заступників, голів та членів державних колегіальних органів,

<…>

посади керівників місцевих державних адміністрацій та їх заступників;

2) категорія «Б» (керівники підрозділів) — посади керівників інших структурних підрозділів Секретаріату Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України, Секретаріату Конституційного Суду України, апарату Верховного Суду України, апарату вищих спеціалізованих судів України, Державної судової адміністрації України, секретаріату Вищої ради юстиції, секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та їх заступників, не віднесені до категорії «А», керівників апарату апеляційних судів та їх заступників, керівників самостійних структурних підрозділів апеляційних судів та їх заступників, керівників структурних підрозділів міністерств та інших органів виконавчої влади, їх заступників, а також посади державних службовців — керівників державних органів та посади керівників апарату (секретаріату) державних органів, які не віднесені до категорії «А», та їх заступників, а також територіальних управлінь таких державних органів;

3) категорія «В» — інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» та «Б»

Установлюються дев’ять рангів службовців місцевого самоврядування. Порядок присвоєння рангів службовцям місцевого самоврядування визначається Кабінетом Міністрів України. Співвідношення між рангами службовців місцевого самоврядування і рангами державних службовців здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Присвоюються такі ранги:

— службовцям місцевого самоврядування, які займають посади категорії «А», — 1, 2, 3 ранг;

— службовцям місцевого самоврядування, які займають посади категорій «Б», — 4, 5, 6 ранг;

— службовцям місцевого самоврядування, які займають посади категорії «В», — 7, 8, 9 ранг

Установлюється дев’ять рангів державних службовців. Порядок присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями визначаються Кабінетом Міністрів України.

Співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями установлюється для випадків призначення осіб, яким присвоєно такі спеціальні звання, на посади державних службовців, на яких може бути присвоєно нижчий ранг. У такому випадку особі присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до спеціальних законів.

Присвоюються такі ранги:

— державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «А» — 1, 2, 3 ранг;

— державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «Б» — 4, 5, 6 ранг;

— державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «В» — 7, 8, 9 ранг

Стаж

Стаж служби в органах місцевого самоврядування дає право на встановлення службовцю місцевого самоврядування надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

До стажу служби в органах місцевого самоврядування зараховується період роботи на посадах, на які поширюється дія цього Закону, на керівних посадах і посадах спеціалістів у виконавчих органах асоціацій органів місцевого самоврядування, якщо до цього працівник перебував на службі в органах місцевого самоврядування або на державній службі і після звільнення з посади у зазначених органах повернувся на службу в органи місцевого самоврядування або на державну службу, а також на посадах і в органах, час роботи в яких зараховується до стажу державної служби

Стаж державної служби дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

До стажу державної служби зараховуються:

1) час перебування на посаді державної служби відповідно до цього Закону;

2) час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;

3) час перебування на посадах суддів;

4) час перебування на посадах працівників прокуратури, яким присвоюються класні чини;

5) час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання;

6) час професійного навчання державного службовця з відривом від служби, якщо не пізніше 75 днів після його завершення така особа повернулася на державну службу, крім випадків, установлених законодавством;

7) період, коли державний службовець не працював з поважних причин, але залишався у трудових відносинах з державним органом;

8) час перебування державного службовця у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а в разі, коли дитина потребує домашнього догляду, — у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більше ніж до досягнення дитиною шестирічного віку, а якщо дитині встановлено категорію «дитина-інвалід категорії А» — до досягнення дитиною шістнадцятирічного віку;

9) інші періоди роботи, визначені законами України.

Порядок обчислення стажу державної служби затверджується Кабінетом Міністрів України

Оплата праці, заохочення і соціальні гарантії

Держава визначає загальні вимоги до оплати праці службовців місцевого самоврядування та мінімальні посадові оклади службовців місцевого самоврядування.

Місцеві ради визначають умови оплати праці службовців місцевого самоврядування з урахуванням місцевих потреб та можливостей відповідного місцевого бюджету виходячи з необхідності забезпечення добору висококваліфікованого персоналу.

Заробітна плата службовця місцевого самоврядування складається з:

1) посадового окладу;

2) надбавки за вислугу років;

3) надбавки за ранг;

4) виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього службовця місцевого самоврядування за рахунок економії фонду оплати праці органу місцевого самоврядування;

5) премії (у разі встановлення).

Відповідно до результатів роботи та підсумків оцінювання результатів службової діяльності службовці місцевого самоврядування можуть отримувати премії. До премій службовця місцевого самоврядування належать:

1) премія за підсумками оцінювання результатів службової діяльності;

2) місячна або квартальна премія відповідно до особистого внеску службовця місцевого самоврядування в загальний результат роботи органу місцевого самоврядування.

Загальний розмір премій, які може отримати службовець місцевого самоврядування за рік, не повинен перевищувати 30 відсотків загального розміру його заробітної плати за рік.

Скорочення обсягу бюджетних асигнувань не може бути підставою для зменшення посадових окладів, надбавок до них

Держава забезпечує достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов’язків, заохочує їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи.

Заробітна плата державного службовця складається з:

1) посадового окладу;

2) надбавки за вислугу років;

3) надбавки за ранг державного службовця;

4) виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця за рахунок економії фонду оплати праці державного органу;

5) премії (у разі встановлення).

За результатами роботи та оцінювання результатів службової діяльності державним службовцям можуть встановлюватись премії. До премій державного службовця належать:

1) премія за підсумками оцінювання результатів службової діяльності;

2) місячна або квартальна премія відповідно до особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи державного органу.

При цьому загальний розмір усіх премій, які може отримати державний службовець за рік, не повинен перевищувати 30 відсотків фонду його посадового окладу за рік.

Скорочення бюджетних асигнувань не може бути підставою для зменшення посадових окладів та надбавок до них

Посади служби в органах місцевого самоврядування з метою встановлення розмірів посадових окладів поділяються на такі групи оплати праці:

1) до першої групи належать посади сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради;

2) до другої групи належать посади секретаря міської ради, заступників міського голови, першого заступника голови обласної ради, заступника міського голови — секретаря Київської міської ради;

3) до третьої групи належать посади секретаря сільської, селищної ради, заступників сільського, селищного голови, заступників голів районної, районної у місті, обласної ради;

4) до четвертої групи належать посади голів постійних комісій з питань бюджету обласної, Київської та Севастопольської міської ради (у разі коли службовець працює у відповідній раді на постійній основі), керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, керуючого справами виконавчого апарату районної, обласної, Севастопольської міської ради, керуючого справами секретаріату Київської міської ради;

5) до п’ятої групи належать посади керівників виконавчих органів (крім виконавчого комітету) сільської, селищної, міської, районної у місті ради;

6) до шостої групи належать посади керівників структурних підрозділів у складі секретаріату Київської міської ради, апарату сільської, селищної, міської, районної у місті ради та її виконавчого комітету, виконавчих органів сільської, селищної, міської, районної у місті ради, виконавчого апарату районної, обласної ради і прирівняні до них посади;

7) до сьомої групи належать посади головних спеціалістів в органах місцевого самоврядування і прирівняні до них посади;

8) до восьмої групи належать посади провідних спеціалістів в органах місцевого самоврядування і прирівняні до них посади;

9) до дев’ятої групи належать посади спеціалістів в органах місцевого самоврядування і прирівняні до них посади.

Прирівняння посад до відповідних груп в органах місцевого самоврядування здійснюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої

влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

2. Схема посадових окладів службовців місцевого самоврядування затверджується відповідною місцевою радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної, Севастопольської міської ради виходячи з того, що:

1) в обласних, Київській та Севастопольській міських радах, міських (міст, які є адміністративними центрами областей, та міст з районним поділом) радах та їх виконавчих органах мінімальний розмір посадового окладу першої групи становить не більше шести розмірів мінімального посадового окладу державного службовця, а мінімальний розмір посадового окладу дев’ятої групи — не більше двох;

2) в районних радах, міських (міст без районного поділу обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення), районних у місті радах, міських (районного значення) радах та їх виконавчих органах мінімальний розмір посадового окладу першої групи становить не більше п’яти розмірів мінімального посадового окладу державного службовця, а мінімальний розмір посадового окладу дев’ятої групи — не більше одного;

3) в сільських, селищних радах та їх виконавчих органах мінімальний розмір посадового окладу першої групи становить не більше чотирьох розмірів мінімального посадового окладу державного службовця, а мінімальний розмір посадового окладу дев’ятої групи — не більше одного.

Посадовий оклад сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної, Севастопольської міської ради визначається відповідною місцевою радою окремо від посадових окладів інших службовців місцевого самоврядування шляхом таємного голосування.

3. Під час затвердження схеми посадових окладів службовців місцевого самоврядування або внесення до неї змін забезпечується рівномірна зміна розмірів посадових окладів для кожної групи посад

Посадовий оклад державного службовця

1. Посади державної служби з метою встановлення розмірів посадових окладів поділяються на такі групи оплати праці:

до групи 1 належать посади керівників державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 2 належать посади перших заступників керівників державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 3 належать посади заступників керівників державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 4 належать посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 5 належать посади заступників керівників самостійних структурних підрозділів державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 6 належать посади керівників підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів державних органів, їх заступників і прирівняні до них посади;

до групи 7 належать посади головних спеціалістів державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 8 належать посади провідних спеціалістів державних органів і прирівняні до них посади;

до групи 9 належать посади спеціалістів державних органів і прирівняні до них посади.

Прирівняння посад державної служби проводиться Кабінетом Міністрів України під час затвердження схеми посадових окладів на посадах державної служби за поданням центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

2. З метою встановлення розмірів посадових окладів державні органи поділяються за юрисдикцією, яка поширюється:

1) на всю територію України;

2) на територію однієї або кількох областей, міст Києва або Севастополя;

3) на територію одного або кількох районів, міст обласного значення.

У державних органах відповідної юрисдикції забезпечується наявність усіх груп оплати праці, передбачених частиною першою цієї статті.

3. Схема посадових окладів на посадах державної служби визначається щороку Кабінетом Міністрів України під час підготовки проекту закону України про Державний бюджет України на наступний рік з урахуванням юрисдикції державних органів, а також виходячи з того, що мінімальний розмір посадового окладу групи 1 в державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, становить не більше семи мінімальних розмірів посадового окладу групи 9 в державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення

Надбавка за вислугу років на службі в органі місцевого самоврядування встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу службовця місцевого самоврядування за кожний рік стажу служби в органах місцевого самоврядування, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу.

Розмір надбавки за ранг службовця місцевого самоврядування затверджується органом місцевого самоврядування виходячи з розміру надбавки за ранг державного службовця, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього службовця місцевого самоврядування встановлюється керівником служби за поданням безпосереднього керівника працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника, у межах економії фонду оплати праці для кожного службовця місцевого самоврядування окремо відповідно до навантаження та результатів роботи такого службовця. Зазначена виплата не повинна перевищувати двох розмірів мінімальної заробітної плати і не може проводитися більше ніж протягом шести місяців. Обсяг такої виплати нараховується починаючи з шостого дня тимчасової відсутності службовця місцевого самоврядування.

Премії відповідно до особистого внеску службовця місцевого самоврядування в загальний результат роботи органу місцевого самоврядування виплачуються у межах фонду преміювання.

Установлення премій здійснюється керівником служби відповідно до затвердженого ним та погодженого з виборним органом первинної профспілкової організації (у разі її наявності) положення про преміювання відповідного органу.

Фонд преміювання встановлюється у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік та економії фонду оплати праці за рік.

Місячна або квартальна премія сільському, селищному, міському голові, голові районної, районної у місті, обласної ради встановлюється згідно із цим Законом за рішенням відповідної ради шляхом таємного голосування

Надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу.

Розмір надбавки за ранг державного службовця визначається Кабінетом Міністрів України під час затвердження схеми посадових окладів на посадах державної служби.

Виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця встановлюється керівником державної служби у межах економії фонду оплати праці для кожного державного службовця окремо за поданням його безпосереднього керівника з урахуванням навантаження такого державного службовця, але не повинна перевищувати двох розмірів мінімальної заробітної плати і не може здійснюватися більше ніж шість місяців. Проведення зазначеної виплати починається після закінчення п’яти днів тимчасової відсутності державного службовця.

Премії виплачуються у межах фонду преміювання залежно від особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи державного органу.

Установлення премій здійснюється керівником державної служби відповідно до затвердженого ним Положення про преміювання відповідного державного органу згідно з Типовим положенням про преміювання, затвердженим центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Фонд преміювання державного органу встановлюється у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік та економії фонду оплати праці.

Премія за результатами оцінювання результатів службової діяльності та місячна або квартальна премія державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «А», встановлюються суб’єктом призначення

 

За бездоганну та ефективну державну службу, за особливі заслуги до державних службовців застосовують певні види заохочень

Режим роботи, час відпочинку, відпустки, дисциплінарна та майнова відповідальність службовців місцевого самоврядування, які займають адміністративні посади, визначаються відповідно до Закону України «Про державну службу» та інших законів

Державним службовцям надається щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних днів із виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати.

За кожний рік державної служби після досягнення п’ятирічного стажу державної служби державному службовцю надається один календарний день додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як 15 календарних днів.

Порядок надання державним службовцям додаткових оплачуваних відпусток визначається Кабінетом Міністрів України.

Додаткові відпустки у зв’язку з навчанням, творчі відпустки, соціальні відпустки, відпустки без збереження заробітної плати та інші види відпусток надаються державним службовцям відповідно до законодавства

Службовцю місцевого самоврядування, який потребує поліпшення житлових умов, може надаватися службове житло в порядку, визначеному відповідною радою

Державний службовець та члени його сім’ї, які проживають разом з ним, користуються в установленому порядку медичним обслуговуванням у державних та комунальних закладах охорони здоров’я. Такий порядок медичного обслуговування зберігається за державним службовцем та членами його сім’ї після виходу державного службовця на пенсію

У разі звільнення на підставі

— скорочення чисельності або штату, реорганізації чи ліквідації органу місцевого самоврядування;

— поновлення особи відповідно до судового рішення, що набрало законної сили, на посаді служби в органі місцевого самоврядування, яку вона раніше займала;

— неможливості виконувати посадові обов’язки за станом здоров’я за наявності медичного висновку, порядок надання якого визначається центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я службовцю місцевого самоврядування виплачується вихідна допомога у розмірі середньомісячної заробітної плати

У разі звільнення з державної служби на підставі:
— скорочення чисельності або штату, реорганізація чи ліквідація державного органу за рішенням Кабінету Міністрів України, у разі коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а у разі відсутності такої пропозиції — іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органів;

— незгоди державного службовця на проходження державної служби у разі зміни її істотних умов державному службовцю виплачується вихідна допомога у розмірі середньомісячної заробітної плати

Пенсійне забезпечення службовців місцевого самоврядування здійснюється на загальних засадах відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»

Пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється на загальних засадах відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»

Набуття чинності:

з 1 червня 2015 року, крім:

— частини першої статті 54  цього Закону, яка набирає чинності з 1 січня  2016 року: «1. Надбавка за вислугу років на службі в органі місцевого самоврядування встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу службовця місцевого самоврядування за кожний рік стажу служби в органах місцевого самоврядування, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу.»;

— статті 56 цього Закону «Пенсійне забезпечення службовців місцевого самоврядування», яка набирає чинності одночасно із введенням в дію закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах

з дня його опублікування та вводиться в дію з 1 червня 2015 року, крім:

— пункту 1 частини другої статті 20 цього Закону «Вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби» в частині володіння однією з офіційних мов Ради Європи, який вводиться в дію через п’ять років після набрання ним чинності;

— частини першої статті 51 цього Закону, яка набирає чинності з 1 січня 2016 року: «1. Надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу.»;

— статті 87 цього Закону «Пенсійне забезпечення», яка вводиться в дію одночасно із введенням в дію закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах

 

І наостанок. Про серйозність намірів щодо прийняття нових законів.

Необхідність ефективного впровадження нової редакції зазначених законів у 2015 році є одним із показників результативності надання Україні допомоги в рамках Угоди про фінансування Контракту для України з розбудови держави, що буде оцінюватись Спільною групою моніторингу бюджетної підтримки, виділеної на безоплатній та безповоротній основі для фінансування Державного бюджету та підтримки реформ Уряду першим траншем у розмірі 250 млн. євро. Другий транш (максимальний розмір якого — 105 млн. євро — можна очікувати в середині 2015 року) залежатиме від конкретних результатів, зокрема у сфері реформи державної служби.

Тож, давайте запасемося оптимізмом і ще трошки зачекаємо. Далі буде!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі