Теми статей
Обрати теми

Обчислення стажу державної служби. Що нам готує новий Порядок?

Турчин Ірина, експерт з питань державної служби, магістр державного управління
Відповідно до ч. 3 ст. 46 нового Закону України «Про державну службу» Кабінетом Міністрів України 25.03.2016 р. було прийнято постанову № 229, якою затверджено новий Порядок обчислення стажу державної служби. Тож що підготував нам новий Порядок, давайте розглянемо у цій статті.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 3723 — Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII.

Закон № 889 — Закон України «Про державну службу» від 15.12.2015 р. № 889-VIІІ.

Чинний Порядок — Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.94 р. № 283.

Новий Порядок, постанова № 229 — Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 р. № 229.

На виконання ст. 46 Закону № 889 КМУ було прийнято новий Порядок обчислення стажу державної служби, який набуде чинності з 1 травня поточного року разом із Законом № 889.

Одразу звертаємо увагу, що з набуттям чинності постановою № 229 втратять чинність, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 03.05.94 р. № 283, якою затверджено чинний Порядок, і постанова Кабінету Міністрів України від 20.06.2012 р. № 559 «Про затвердження Порядку обчислення стажу державної служби».

Перш за все слід зазначити, що обчислення стажу державної служби надає право держслужбовцю скористатися деякими правами, яких він набуває під час проходження державної служби. Зокрема:

— згідно з ч. 2 ст. 50 нового Закону № 889 заробітна плата державного службовця, окрім іншого, складається з надбавки за вислугу років (ст. 52 встановлено, що надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби);

— відповідно до ч. 1 ст. 58 за кожний рік державної служби після досягнення п’ятирічного стажу державної служби державному службовцю надається один календарний день щорічної додаткової оплачуваної відпустки.

Обчислення стажу державної служби здійснює служба управління персоналом державного органу. Сам стаж обчислюється у днях, місяцях і роках.

Зверніть увагу! Документами для визначення стажу державної служби є:

— трудова книжка;

— копія послужного списку;

— військовий квиток.

За відсутності цих документів або відповідних у них записів, підтвердженням певних періодів часу, за новим Порядком, є інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи. Це, зокрема: довідки, виписки з наказів, дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, тощо.

До речі, щодо «інших документів», на підставі яких службою персоналу може проводиться обчислення стажу державної служби. Що ж це за інші документи? Жодним, окрім нового Порядку, нормативним документом на час написання цієї статті не визначено чіткого переліку таких документів, що можуть підтвердити трудовий стаж. Водночас постановою КМУ «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» від 12.08.93 р. № 637 визначено перелік документів, на підставі яких можна підтвердити трудовий стаж, до складу якого входить і стаж проходження державної служби, а тому, на нашу думку, цей перелік можна застосовувати і у разі необхідності підтвердження часу перебування на державній службі. До речі, до таких документів також належать: довідки, виписки з наказів, посвідчення, характеристики, в деяких випадках зарахування стажу відбувається на підставі не тільки військових квитків, а й довідок частин і установ Міноборони, МВС, МНС, Мінінфраструктури, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, Держприкордонслужби тощо. Не зайвим буде згадати і про відповідні судові рішення.

Тож за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж державної служби обчислюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, а також архівними установами.

Важливо! Стаж державної служби обчислюється відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону № 889.

Згідно з нормами Закону до стажу державної служби зараховуються:

час перебування на посадах:

— державної служби;

— народного депутата України;

— працівників дипломатичної служби;

— в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;

— суддів;

— прокурорів;

— на яких присвоюються військові та спеціальні звання

час професійного навчання державного службовця з відривом від служби, якщо не пізніше 75 днів після його завершення така особа повернулася на державну службу, крім випадків, установлених законом

період, коли державний службовець не працював з поважних причин, але залишався у трудових відносинах з державним органом (зокрема, відпустки за власний рахунок)

час перебування державного службовця у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а в разі, коли дитина потребує домашнього догляду, — у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більш як до досягнення дитиною шестирічного віку

час перебування на посадах радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем’єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду України, помічників суддів, а також на посадах патронатних служб в інших державних органах

УВАГА! Перелічені періоди роботи є вичерпними і будуть застосовуватися для обчислення стажу після набуття чинності Законом № 889. Стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом обчислюється відповідно до п. 8 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889. Пунктом 8 визначено: «Стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.»

Із зазначеної норми вбачається, що в деяких випадках під час обчислення такого стажу служба персоналу повинна враховувати не лише новий Закон і Порядок, а і норми, які на цей час чинні, але з 01.05.2016 р. будуть вважатися такими, що втратили свою чинність.

Що стосується оскарження рішень служби персоналу з питань обчислення стажу державної служби. Відповідно до ст. 8, 32, 55 та 56 Конституції України державний службовець має право на пряме звернення до суду за захистом своїх прав. Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства Украї­ни спори з приводу прийняття громадян на пуб­лічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби підпадають під адміністративну юрисдикцію і розглядаються виключно адміністративними судами в порядку адміністративного судочинства.

Отже, у разі незгоди державного службовця з рішенням служби персоналу щодо обчислення стажу перебування на державній службі він має право звернутися до суду з позовною заявою щодо оскарження зазначеного рішення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі