Теми статей
Обрати теми

Уведення нових умов праці до закінчення двомісячного строку повідомлення: чи можливо?

Тубелець Олексій, головний спеціаліст відділу з питань регулювання трудових відносин Юридичного департаменту Міністерства соціальної політики України
Через запровадження нової нормативної бази у сфері держслужби в держоргані окремі посади держслужби вважатимуться посадами працівників, які виконують функції з обслуговування. Працівників, які обіймають такі посади, повідомлено про зміну істотних умов праці за два місяці. Чи можна запровадити нові умови праці до закінчення вказаного двомісячного строку, якщо керівництво держоргану і працівники згодні на це?

Дійсно, у зв’язку із набранням чинності Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889) окремі посади, які згідно із Законом України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII (далі — Закон № 3723) вважалися посадами держслужби, перейдуть до категорії посад працівників держорганів, які виконують функції з обслуговування. Це відобразиться на оплаті праці і гарантіях для працівників, які обіймають згадані посади. Як бачимо, змінюється статус посади (посада держслужби → посада обслуговуючого персоналу держоргану) та працеоплатні моменти за нею. За вказаних обставин наявна зміна істотних умов праці.

У роз’ясненні Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування* вказано: працівників держорганів, які мали статус держслужбовців згідно із Законом № 3723 та з набранням чинності Законом № 889 втратили такий статус, повинні повідомляти про зміну істотних умов праці в порядку, передбаченому ст. 32 КЗпП.

*Див. роз’яснення в «ДС», 2016, № 5, с. 75. — Прим. ред.

Нагадаємо: відповідно до ч. 3 ст. 32 КЗпП працівника необхідно повідомити про зміну істотних умов праці не пізніше ніж за два місяці. Важливо! Протягом вказаного двомісячного строку за працівниками зберігаються попередні умови оплати праці, а також гарантії і пільги**. У той час як нові умови праці почнуть застосовуватися лише після закінчення строку повідомлення. Протягом строку повідомлення працівник має визначитися: згоден він працювати за новими умовами праці чи ні. Якщо працівник не бажає продовжувати працювати після запровадження нових умов праці, то трудовий договір із ним припиняють на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП. У загальному випадку звільнення має відбутися по закінченню двомісячного строку. Але за бажанням працівника його допустимо звільнити за п. 6 ст. 36 КЗпП у будь-який момент протягом двомісячного строку попередження.

** Вважаємо, що двомісячний строк попередження має бути включений до стажу державної служби, оскільки у цей період працівник продовжує виконувати обов’язки держслужбовця й оплату праці за цей період здійснюють як для держслужбовця + зберігається пакет гарантій і пільг як для посад держслужби. — Прим. ред.

Якщо працівник не заявив про своє звільнення за п. 6 ст. 36 КЗпП протягом двох місяців, то після закінчення строку попередження він продовжує працювати уже за новими умовами праці (бажано все ж таки отримати письмову згоду працівника про продовження роботи після зміни істотних умов праці).

Повідомлення про зміну істотних умов праці не пізніше ніж за два місяці, передбачене ч. 3 ст. 32 КЗпП, є гарантією для працівників, яку має забезпечити роботодавець.

Увага! Якщо вимогу ч. 3 ст. 32 КЗпП у частині повідомлення виконано роботодавцем, але сторони трудового договору (працівник і роботодавець) дійшли згоди про впровадження нових умов праці до закінчення двомісячного строку попередження, то працівник може розпочати працювати за новими умовами праці і до закінчення цього строку.

Отже, у випадку, що розглядається, для працівників, посади яких змінюють статус «посада держслужби → посада обслуговуючого персоналу держоргану», можна запровадити нові умови праці як для працівників обслуговуючого персоналу держоргану і до закінчення двомісячного строку. Головна вимога: працівник дав письмову згоду на це і керівництво держоргану також погодилося.

У такому випадку необхідно видати наказ про зміну істотних умов праці, де, зокрема, вказати, що у зв’язку із набранням чинності Законом № 889 відповідна посада держслужби вважатиметься посадою працівника держоргану, що виконує функції з обслуговування. Цей наказ має бути видано навіть у тому випадку, коли назва посади не змінюється, адже модифікується саме статус цієї посади з усіма «працеоплатними і пільго-гарантійними» наслідками.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі