Відсторонення державного службовця від виконання посадових обов’язків. Умови та порядок змінено Підстави та порядок відсторонення державного службовця від виконання посадових обов’язків є різними. Нагадаємо, що відсторонення від посади як спосіб усунення державного службовця від виконання службових обов’язків без розірвання трудового договору реалізується за допомогою декількох процедур, які передбачені Законом про державну службу, КЗпП, КПК та антикорупційним Законом, які різняться підставами та порядком відсторонення. У цій статті пропонуємо розглянути умови та підстави відсторонення від виконання посадових обов’язків, передбаченого новим Законом про державну службу.
Деякі нюанси впровадження нового Закону «Про державну службу» З 1 травня 2016 року, моменту, коли набув чинності новий Закон «Про державну службу», більшість державних органів знаходяться майже у стресовому стані. Причина — приведення інституту державної служби до вимог нового законодавства. І хоча скоро сплине другий місяць реформи, запитань у державних службовців не зменшується. У цій статті ми зібрали деякі типові запитання, що надходять до редакції «Держслужбовця».
Перехідний період при впровадженні Закону України «Про державну службу»: від революцій до еволюції Якщо ти сам не створюєш правила гри, за якими проживаєш своє життя, то згодом все одно починаєш грати за правилами, які створено за тебе.
22 квітня 2016 року за сприяння Громадської ради при Національному агентстві України з питань державної служби та журналу з питань державної служби «Держслужбовець», Всеукраїнська громадська організація «ЕЛІТА ДЕРЖАВИ», яка об’єднує випускників Національної академії державного управління при Президентові України (далі — НАДУ) та науковців, провела у Верховній Раді України «круглий стіл» на тему: «ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДЕРЖАВНУ СЛУЖБУ», який вступив в силу з 1 травня 2016 року.
Статус працівників патронатної служби У системі державної служби особливе місце займає патронатна служба. В умовах сучасних реформ в Україні не можна оминути увагою працівників, які виконують свої професійні завдання, іноді й залишаючись так би мовити «поза кадром»… У цій статті поговоримо про правовий статус працівників патронатної служби.
Національне антикорупційне агентство: чого чекати від нової антикорупційної інституції Одним з останніх важливих кроків у напрямку впорядкування інституційної основи вітчизняної антикорупційної політики стало прийняття, з урахуванням існуючого найкращого міжнародного досвіду, Українським Парламентом 14 жовтня 2014 року нових антикорупційних законів — «Про Національне антикорупційне бюро України», «Про запобігання корупції», які на законодавчому рівні дали можливість створити дві антикорупційні інституції – орган для здійснення заходів боротьби з корупцією, та орган, який забезпечуватиме формування і реалізацію антикорупційної політики, здійснюватиме заходи із запобігання корупції. Діяльність останньої інституції відчувати на собі буде практично кожен публічний службовець, тому ця стаття має на меті ознайомити читачів з основними напрямками діяльності та повноваженнями Національного агентства з питань запобігання корупції.
Відпускна кампанія: від тривалості до розрахунку Прийшла літня пора, а отже, працівники в передчутті майбутнього відпочинку. Щоб без проблем пережити відпускний бум, у нашій статті ви знайдете підказки, як визначити тривалість щорічної відпустки, чи всі періоди трудової діяльності включатимуться при підрахунку відпускного стажу, що врахувати при розрахунку середньої зарплати для оплати періоду відпустки. І такі підказки надано з урахуванням останніх новин.
Уведення нових умов праці до закінчення двомісячного строку повідомлення: чи можливо? Через запровадження нової нормативної бази у сфері держслужби в держоргані окремі посади держслужби вважатимуться посадами працівників, які виконують функції з обслуговування. Працівників, які обіймають такі посади, повідомлено про зміну істотних умов праці за два місяці. Чи можна запровадити нові умови праці до закінчення вказаного двомісячного строку, якщо керівництво держоргану і працівники згодні на це?
Держслужбовець з 10-річним стажем держслужби: визначаємо тривалість додаткової відпустки Станом на 15.12.2015 р. стаж держслужби державного службовця становив 10 років. Він скористався додатковою відпусткою за вказаний стаж держслужби тривалістю 5 календарних днів у лютому 2016 року. Чи має він право на ще 1 календарний день цієї відпустки за 10-річний стаж держслужби після 01.05.2016 р.?
Працівник приніс листок непрацездатності старого зразка: що робити роботодавцю В окремих лікувальних установах немає нових бланків лікарняних листів. У зв’язку з цим лікарі таких лікувальних установ видають довідки, надруковані на простому папері, або листки непрацездатності старого зразка, які не приймаються до оплати. Чи правомірно це?
Груднева премія для «обнулення» індексації включається до розрахунку відпускних Працівникам бюджетної установи у грудні 2015 року з метою «обнулення» суми індексації було виплачено премію. У наказі на виплату такої премії було зазначено формулювання такого змісту: «...на виконання положення п. 3 постанови КМУ від 09.12.2015 р. № 1013 у грудні 2015 року виплатити працівникам премію в сумі...». Чи враховується така премія при розрахунку середньої заробітної плати для оплати відпускних?
Як оплатити лікарняний лист, виданий працівнику — чорнобильцю 1 категорії на період лікування в санаторно-курортній установі Працівник — чорнобилець 1 категорії надав листок непрацездатності за період з 05.05.2016 р. по 22.05.2016 р. У цей час він перебував на оздоровленні в санаторно-курортній установі. Чи є правомірною видача лікарняного листа на період проходження оздоровлення в санаторії? Якщо так, то в якому розмірі здійснюється оплата за лікарняним листом? З якого дня оплату допомоги здійснює ФСС з ТВП: першого чи шостого?
Як розрахувати лікарняний працівниці, яка вийшла з відпустки для догляду за дитиною до трьох років Працівниця вийшла з відпустки для догляду за дитиною до трьох років 11.04.2016 р. З 19.04.2016 р. по 29.04.2016 р. вона хворіла, про що свідчить наданий нею лікарняний лист. Такий лікарняний лист ми оплатили виходячи з її посадового окладу 1723,00 грн. З 01.05.2016 р. по 11.05.2016 р. вона перебувала на лікарняному по догляду за дитиною. Чи правильно ми розрахували оплату за першим лікарняним листом і як розрахувати суму лікарняних за другим лікарняним листом, якщо за робочі дні квітня їй було нараховано заробітну плату в сумі 940,17 грн.?
Як визначити оклад старости Як вивести підсумковий розмір окладу старості, обраному на цю посаду за результатами проведених виборів? Чи потрібно для цього здійснювати відсоткове підвищення схемного окладу, як це передбачено при виведенні окладів посадових осіб місцевого самоврядування? Як визначити оклад для старост з числа колишніх місцевих голів, які тимчасово виконують обов’язки старости?
Визначаємо вихідну допомогу: у розрахунковому періоді не відпрацьовано жодного дня Працівник ради хворів протягом чотирьох місяців, після чого йому було встановлено ІІ групу інвалідності. Працівник звільнився 31 травня 2016 року на підставі п. 2 ст. 40 КЗпП з виплатою вихідної допомоги. При цьому у травні 2016 року йому було збільшено посадовий оклад. Як розрахувати суму вихідної допомоги, якщо протягом чотирьох місяців працівник не відпрацював жодного дня?