Теми статей
Обрати теми

Несвоєчасна відповідь на інформаційний запит: судова практика

Сербіна Анастасія, адвокат
Несерйозне ставлення до звернень громадян та запитів про отримання публічної інформації може коштувати дорого. Законом установлена чітка відповідальність за ненадання відповіді або несвоєчасну відповідь на запит. Зневажливе ставлення до цих строків може вийти боком, підтвердженням тому є адміністративна справа № 461/11162/15-п.

СУТЬ СПРАВИ

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надійшла скарга потерпілого щодо порушення N-ською обласною державною адміністрацією (далі — N-ська ОДА) Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 р. № 2939-VI (далі — Закон № 2939).

Керуючись Законом № 2939, заявник звернувся з інформаційним запитом до N-ської ОДА, у якому просив надати копію Положення про Міжвідомчу координаційну комісію з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у N-ській області (далі — Положення).

Листом № 145/о/11-15 від 17.04.2015 р. за підписом ОСОБА_1 потерпілому була надана відповідь, що Положення розроблене та буде надане після його затвердження.

Як вбачається із вищезазначеного, з дати отримання запиту (07.04.2015 р.) до дати надання відповіді (17.04.2015 р.) минуло вісім робочих днів.

Під час перевірки було встановлено, що виконавцем відповіді на інформаційний запит був завідувач сектору забезпечення доступу до публічної інформації апарату N-ської ОДА — ОСОБА_2.

У поясненнях ОСОБА_2 вказано, що порушення строків надання відповіді потерпілому сталось у зв’язку з відмовою підписувати відповідь в. о. керівника апарату N-ської ОДА ОСОБА_1, тому відповідь була надана за підписом ОСОБА_3.

Під час перевірки було встановлено, що керівництво сектором забезпечення доступу до публічної інформації N-ської ОДА здійснює керівник апарату облдержадміністрації (розпорядження Голови ОДА про розподіл функціональних обов’язків між керівництвом обласної державної адміністрації від 15.05.2014 р. №162/о/5-14).

Відповідь на запит на інформацію надається сектором забезпечення доступу до публічної інформації за підписом заступника голови — керівника апарату або особи, яка виконує його обов’язки, реєструється в секторі та надсилається адресату (розпорядження Голови ОДА про забезпечення виконання Закону № 2903 від 14.06.2013 р).

Також було встановлено, що в. о. керівника апарату облдержадміністрації ОСОБА_1 протягом 07.04.2015 р. — 17.04.2015 р. був присутній на робочому місці.

ОБҐРУНТУВАННЯ РІШЕННЯ СУДУ

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 2123 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КпАП України), що підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення від 17.09.2015 р.

Згідно зі ст. 19 Закону № 2939 запит на інформацію — це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити:

1) ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі

Відповідно до ст. 20 Закону № 2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Частина 2 ст. 2123 КпАП України містить такі склади адміністративного правопорушення:

1) необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом

2) ненадання відповіді на запит на інформацію

3) ненадання інформації

4) неправомірна відмова в наданні інформації

5) несвоєчасне або неповне надання інформації

6) надання недостовірної інформації

РІШЕННЯ СУДУ

14.12.2015 р. районний суд міста N-cьк постановив:

1. ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ст. 2123 ч. 2 КпАП України та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 680 (шістсот вісімдесят) грн.

2. Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 243,60 грн. судового збору.

Таким чином, ОСОБА_1 було покарано за неправомірну відмову у наданні відповіді на запит, поданий у порядку Закону № 2939.

Важливо! Інформація на запит надається безкоштовно.

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі