Теми статей
Обрати теми

Про комісію з питань вищого корпусу держслужби

Гапєєв Леонід, юрист
На вимогу нового Закону «Про державну службу» Уряд затвердив Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби. Ця Комісія, зокрема, проводитиме конкурсні відбори на посади вищого корпусу державної служби (посади державної служби категорії «А»), здійснюватиме дисциплінарні провадження щодо них, а також гарантуватиме та захищатиме їх права. Тож у цій статті розглянемо основні аспекти діяльності зазначеної Комісії.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон  Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII.

Положення  Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби, затверджене постановою КМУ від 25.03.2016 р. № 243.

Відповідно до Положення Комісія є постійно діючим колегіальним органом, який провадить свою діяльність на громадських засадах.

Основними принципами діяльності Комісії визначено законність, професіоналізм, чесність, неупередженість, прозорість, рівність, ефективність, колегіальність та обґрунтованість прийняття рішень.

СКЛАД КОМІСІЇ

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Закону до складу Комісії входять:

1) представник, визначений Верховною Радою України за поданням комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання державної служби, з числа осіб, які займають посади вищого корпусу державної служби;

2) представник, визначений Президентом України;

3) представник, визначений Кабінетом Міністрів України з числа осіб, які займають посади вищого корпусу державної служби;

4) керівник центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби (за посадою);

5) керівник Національного агентства з питань запобігання корупції (за посадою);

6) представник Державної судової адміністрації України.

ПОВНОВАЖЕННЯ КОМІСІЇ

На підставі ч. 1 ст. 15 Закону Комісія:

1) погоджує розроблені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, типові вимоги до професійної компетентності державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А»;

2) проводить конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «А» та вносить суб’єкту призначення пропозиції щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду;

3) розглядає пропозиції та надає згоду на дострокове звільнення з посади за ініціативою суб’єкта призначення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», та повідомляє про своє рішення суб’єкта призначення і центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби;

4) вносить пропозиції суб’єкту призначення щодо переведення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», на рівнозначну або нижчу посаду до іншого державного органу у випадках, передбачених ст. 34 Закону;

5) здійснює дисциплінарні провадження щодо державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», та вносить суб’єкту призначення пропозиції за наслідками дисциплінарного провадження;

6) затверджує перелік посад державної служби, патронатної служби та посад працівників, які виконують функції з обслуговування, а також встановлює категорії посад державної служби за поданням керівника державної служби в апаратах допоміжних органів, утворених Президентом України.

Рішення про утворення Комісії та затвердження її персонального складу приймається Кабінетом Міністрів України за пропозицією Нацдержслужби.

ПРАВА КОМІСІЇ

Комісія для здійснення своїх повноважень, зокрема, має право:

1) одержувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також від громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали;

2) залучати в установленому порядку для участі у вивченні окремих питань вчених, фахівців, експертів, зокрема міжнародних, а також працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками);

3) користуватися в установленому порядку відповідними інформаційними базами даних державних органів та іншими технічними засобами;

4) здійснювати інші заходи для реалізації повноважень, визначених Законом України «Про державну службу».

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРОЦЕДУРНІ АСПЕКТИ

Суттєвим є те, що організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснюється Нацдержслужбою.

Організаційною формою діяльності Комісії є засідання, яке вважається правомочним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин від загального складу Комісії.

Оголошення про проведення засідань Комісії, їх порядок денний, протоколи таких засідань та висновки Комісії оприлюднюються на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби.

Засідання Комісії проводяться в разі потреби, але не рідше одного разу на місяць. Такі засідання можуть проводитися на вимогу не менш як третини членів Комісії, яка подається в письмовому вигляді до Нацдержслужби не пізніше ніж за чотири робочих дні до дня проведення засідання Комісії.

Засідання Комісії проводить головуючий, який обирається на засіданні за пропозицією членів Комісії відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на такому засіданні членів Комісії. Головуючий обирається строком на три місяці. Член Комісії може бути обраний головуючим не більш як два рази підряд.

У разі відсутності на засіданні головуючого члени Комісії обирають з числа присутніх членів Комісії іншу особу, яка буде тимчасово головувати на відповідному засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого.

ПОВНОВАЖЕННЯ ГОЛОВУЮЧОГО ТА ЗАКРИТІ КОНКУРСИ

Відповідно до п. 15 Положення головуючий скликає засідання Комісії та інформує присутніх на ньому про кворум; формує порядок денний засідання Комісії та виносить питання на голосування; оголошує результати голосування; забезпечує організацію підготовки, підписання та оприлюднення протоколів засідань та висновків Комісії.

Розгляд питань проведення закритого конкурсу на посади державної служби категорії «А», державної таємниці, мобілізаційної підготовки, оборони та національної безпеки може здійснюватися на закритих засіданнях Комісії. Витяги з протоколів таких засідань оприлюднюються в частині інформації, яка є публічною.

Представник державного органу, в якому оголошено конкурс на зайняття вакантної посади державної служби, має бути присутнім на засіданні Комісії щодо відбору кандидатів на посади категорії «А».

Рішення Комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії. Це рішення оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами Комісії не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після проведення засідання і зберігається у Нацдержслужбі протягом п’яти років. Протокол засідання оформлюється протягом двох календарних днів з дати проведення засідання Комісії з урахуванням строку, наведеного у пункті 19 цього Положення, і доводиться до відома членів Комісії у письмовій формі та з використанням засобів електронного зв’язку.

КОМІТЕТ З ВІДБОРУ КАНДИДАТІВ

На підставі пп. 21 — 28 Положення з метою забезпечення виконання Комісією своїх повноважень щодо проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії «А» та внесення суб’єкту призначення пропозицій щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду утворюється комітет з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії «А» (далі — комітет з відбору кандидатів), який є робочим органом Комісії.

Рішення про утворення та персональний склад комітету з відбору кандидатів приймає Комісія. До складу комітету входять його голова та п’ять членів. Зміни до складу комітету з відбору кандидатів вносяться рішенням Комісії.

Голова комітету обирається на першому засіданні з числа його членів. У разі відсутності голови комітету його обов’язки тимчасово виконує інша особа, визначена на відповідному засіданні комітету. Засідання комітету є правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини його членів.

Для виконання покладених завдань комітет може залучати з правом дорадчого голосу представників Нацдержслужби, які мають вищу юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня, представників державних органів, профільних наукових установ та навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з належною фаховою підготовкою та досвідом роботи у відповідних галузях.

Порядок роботи та функції комітету визначаються регламентом роботи Комісії. Комітет здійснює підготовку пропозицій, інформаційно-довідкових, аналітичних та інших матеріалів, проектів рішень і подає їх на розгляд Комісії.

КОМІТЕТ З ДИСЦИПЛІНАРНИХ ПРОВАДЖЕНЬ

Окремо створений Комітет з дисциплінарних проваджень та його повноваження щодо застосування дисциплінарних заходів стосовно державних службовців, які займають посади категорії «А», визначено у пп. 29 — 38 Положення.

Так, з метою забезпечення виконання Комісією своїх повноважень щодо здійснення дисциплінарного провадження для визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку, вчиненого державними службовцями категорії «А», утворюється цей комітет, який є робочим органом Комісії. Рішення про утворення та персональний склад комітету з дисциплінарних проваджень приймає Комісія.

До складу комітету входять його голова та п’ять членів. Зміни до складу комітету вносяться рішенням Комісії. Голова комітету обирається на першому засіданні з числа його членів. У разі відсутності голови комітету його обов’язки тимчасово виконує інша особа, визначена на відповідному засіданні комітету. До складу комітету з дисциплінарних проваджень включається щонайменше одна особа, яка має юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня та відповідний досвід роботи за фахом.

Засідання комітету є правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини його членів.

Для виконання покладених завдань комітет може залучати з правом дорадчого голосу представників Нацдержслужби, які мають вищу юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня, представників державних органів, профільних наукових установ та навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з належною фаховою підготовкою та досвідом роботи у відповідних галузях.

Порядок роботи та функції комітету визначаються і затверджуються регламентом роботи Комісії. Комітет формує дисциплінарну справу, а також здійснює підготовку пропозицій про наявність чи відсутність підстав для притягнення до відповідальності, ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку, вчиненого державними службовцями, які займають посади державної служби категорії «А», і подає їх на розгляд Комісії.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі