Нові норми оплати праці працівників держорганів з 1 травня 2016 року Старт для застосування норм Закону України «Про державну службу» дано. Безперечно, нова нормативна база у сфері держслужби підкинула чимало новацій. Одне з ключових запитань у цьому потоці: за якими нормами буде оплачуватися праця держслужбовців і осіб, які будуть працювати на посадах з функцією обслуговування з 01.05.2016 р.? На це запитання відповімо у цій статті.
Проблемні аспекти впровадження та корупційні ризики нового законодавства України про державну службу (додаток до Резолюції «круглого столу» «Перехідний період при впровадженні Закону України «Про державну службу») Реформа державної служби, яка відбувається в Україні відповідно до п. 3 Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014 – 2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 р. № 847-р, п. 5 Стратегії сталого розвитку «Україна — 2020», затвердженої Указом Президента України від 12.12.2015 р. № 5/2015, а також розд. VII Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої постановою Верховної Ради України від 14.04.2016 р. № 1099-VIII, вступила в найактивнішу фазу — набрання чинності з 1 травня 2016 р. Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII (далі — Закон).
«Добрий початок — половина діла», або Перші кроки у новому законодавстві «Товарищи! Рабоче-крестьянская революция, о необходимости которой все время говорили большевики, свершилась»! Мабуть, тільки цією історичною цитатою можна достеменно описати подію набуття чинності новим законодавством, що буде тепер регулювати усі питання стосовно державної служби. Тож, шановні читачі, оскільки все-таки з 1 травня набув чинності новий Закон «Про державну службу», а разом із ним і купа підзаконних нормативних актів, давайте розбиратися з тим, що потрібно зробити керівнику у першу чергу.
Держслужбовець, не держслужбовець, держслужбовець…критерії визначення Новий Закон «Про державну службу» регулює відносини, що виникають у зв’язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, а також визначає правовий статус державного службовця. Тому сфера дії цього Закону поширюється на певне коло посад, визначених у п. 2 ст. 3 нового Закону і не поширюється на посади, вказані у п. 3 цієї ж статті. До переліку посад, на які не поширюється дія нового Закону, належать посади працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування. Про них і піде мова у цій статті.
Про комісію з питань вищого корпусу держслужби На вимогу нового Закону «Про державну службу» Уряд затвердив Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби. Ця Комісія, зокрема, проводитиме конкурсні відбори на посади вищого корпусу державної служби (посади державної служби категорії «А»), здійснюватиме дисциплінарні провадження щодо них, а також гарантуватиме та захищатиме їх права. Тож у цій статті розглянемо основні аспекти діяльності зазначеної Комісії.
Новий порядок присвоєння рангів держслужбовцям: знайомимося та вивчаємо З 1 травня 2016 року набув чинності новий Закон про держслужбу. Цей Закон має велику кількість підзаконних актів. Деякі ми вже розглядали на сторінках нашого видання. Сьогодні поговоримо про новий порядок присвоєння рангів держслужбовцям. Що змінилося, а що залишилося, як і раніше? Відповіді на ці запитання далі.
Орієнтовні підходи до визначення посад з підвищеним корупційним ризиком У Законі про запобігання корупції згадується таке словосполучення, як посади з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством з питань запобігання корупції. Як зазначається у ст. 56 цього Закону, стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, зокрема, з підвищеним корупційним ризиком, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто. На сьогодні, на жаль, Національне агентство ще не розпочало своє функціонування і перелік посад з підвищеним ризиком не затверджено, що призводить до невиконання у повному обсязі вимог ст. 56 Закону.
Тривалість додаткової відпустки держслужбовця: вивчаємо перехідні моменти Нова нормативна база у сфері держслужби принесла багато новацій. Одна із новинок — новий підхід у визначенні тривалості додаткової відпустки за стаж держслужби. Аби не обмежувати право держслужбовця на такий додатковий відпочинок, законотворці прописали перехідні моменти. Ними передбачений плавний перехід від старих правил визначення тривалості додаткової відпустки за стаж держслужби до нових. Як це виглядатиме на практиці? Озвучені перехідні нюанси проілюструємо на конкретних прикладах у статті.
Як оформити податкову соціальну пільгу? Враховуючи невеликий розмір оплати праці фахівців, у 2016 звітному році для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та інших працюючих осіб державних органів, які мають 2-х і більше дітей віком до 18 років, настав час скористатися податковою соціальною пільгою й надати до бухгалтерії за місцем роботи необхідні документи. Що являє собою податкова соціальна пільга та як нею скористатися? Про це та інше — більш докладно у цій статті.
Встановлюємо надбавку за вислугу років колишньому начальнику військового облікового столу З вересня 1997 року по серпень 2003 року я обіймала посаду начальника військового облікового столу в сільській раді. В серпні 2003 року мене обрали секретарем цієї ж сільської ради. Чи зараховується робота на посаді начальника військового облікового столу до стажу роботи, який дає право на одержання надбавки за вислугу років?
З 1 травня 2016 року підвищуємо посадові оклади бюджетникам З 1 травня 2016 року, як і було заплановано в Законі про Держбюджет на 2016 рік, збільшився розмір мінімальної зарплати. Очікувано, що посадові оклади бюджетників повинні були підвищити. Якими вони будуть з 1 травня 2016 року для держслужбовців та посадових осіб ОМС?
Підвищення окладів: подарунок бюджетникам від Уряду 6 квітня 2016 року КМУ прийняв постанову щодо підвищення оплати праці працівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери. Для яких саме організацій та установ буде підвищено оплату праці?
Щодо порядку оформлення втрати статусу державного службовця окремими категоріями працівників державних органів Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо застосування деяких положень Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII в частині порядку оформлення втрати статусу державного службовця окремими категоріями працівників державних органів у зв’язку з набранням чинності цим Законом з 1 травня 2016 року
Формування соціально-психологічного клімату в колективі Мабуть, важко знайти людину, яка хоча б раз в житті не опинялася в ситуації, коли все немов валиться з рук і геть нічого не виходить. Втома, хронічне небажання йти на роботу, неналежне виконання службових обов’язків і постійні конфлікти — це лише верхівка айсбергу, ім’я якому «несприятливий соціально-психологічний клімат в колективі». А чи так вже багато потрібно нам з вами докласти зусиль з метою позитивних змін і в якому напрямку, спробуємо далі з’ясувати.