Теми статей
Обрати теми

Дисциплінарна справа: вимоги до формування, використання, зберігання та обліку

Безрук Тетяна, юрист
Коментар до наказу Нацдержслужби від 03.03.2016 р. № 49

Наказом Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження Порядку обліку та роботи з дисциплінарними справами» від 03.03.2016 р. № 49 (надалі — Наказ Нацдержслужби № 49) визначено Порядок обліку та роботи з дисциплінарними справами (далі — Порядок № 49) та встановлено загальні вимоги до процедури роботи з дисциплінарними справами державних службовців, а також обліку цих справ, які формуються під час здійснення дисциплінарного провадження.

Цей наказ видано Нацдержслужбою задля забезпечення виконання вимог, визначених нормами ч. 4 ст. 73 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889).

Комісія з питань вищого корпусу державної служби, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ та служба управління персоналом державного органу повинні дотримуватися вимог, визначених Порядком № 49.

1. Вимоги до формування дисциплінарної справи.

Нагадаємо, що відповідно до норм, які визначені ч. 1 ст. 73 та ч. 2 ст. 69 Закону № 889, з метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості цього дисциплінарного проступку дисциплінарною комісією стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А» (далі — Комісією), чи дисциплінарною комісією стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В» (далі — дисциплінарною комісією), необхідно обов’язково сформувати дисциплінарну справу.

Дисциплінарна справа є складовою особової справи державного службовця та долучається до неї після прийняття суб’єктом призначення рішення щодо державного службовця, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження (п. 3 Порядку № 49).

Нормами ч. 2 ст. 73 Закону № 889 встановлено вимоги до формування та змісту дисциплінарної справи. Зокрема, дисциплінарна справа повинна містити:

1) дату і місце її формування;

2) підстави для відкриття дисциплінарного провадження;

3) характеристику державного службовця, складену його безпосереднім керівником, та інші відомості, що характеризують державного службовця;

4) відомості щодо наявності чи відсутності дисциплінарних стягнень;

5) інформаційну довідку з викладенням обставин щодо вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку;

6) пояснення державного службовця щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

7) пояснення безпосереднього керівника державного службовця з приводу обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

8) пояснення інших осіб, яким відомі обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

9) належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку;

10) відомості про причини і умови, що призвели до вчинення проступку, вжиті або запропоновані заходи для їх усунення чи обставини, на підставі яких з державного службовця знімають звинувачення;

11) висновок за результатами службового розслідування (у разі його проведення);

12) висновок про наявність чи відсутність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності;

13) опис матеріалів, які містяться в дисциплінарній справі.

За результатом розгляду дисциплінарної справи Комісія чи дисциплінарна комісія у державному органі має внести суб’єкту призначення пропозиції, подання, які мають виключно рекомендаційний характер (ч. 3 ст. 73 Закону № 889).

2. Вимоги до використання, зберігання та обліку дисциплінарної справи.

Особи, які працюють із дисциплінарною справою, в тому числі здійснюють її формування, зобов’язані запобігати розголошенню інформації, яка в ній міститься.

Відповідно до п. 5 Порядку № 49, інформація, яка міститься в дисциплінарній справі, належить до службової інформації, доступ до якої обмежується згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 р. № 2939-VI.

Державний службовець, щодо якого здійснюється дисциплінарне провадження, має право доступу до інформації про нього, яка збирається та зберігається.

Зокрема, відповідно до п. 6 Порядку № 49, державний службовець має право:

— в будь-який час знайомитись із дисциплінарною справою,

— робити виписки з дисциплінарної справи,

— давати письмові пояснення,

— надавати відповідні документи та матеріали щодо обставин, які досліджуються,

— а також порушувати клопотання про одержання і залучення до матеріалів нових документів.

Для ознайомлення із матеріалами дисциплінарної справи державному службовцю необхідно письмово звертатися до секретаря дисциплінарної комісії, який в свою чергу повинен повідомляти про таке ознайомлення голову цієї дисциплінарної комісії.

Згідно з п. 7 Порядку № 49, ведення обліку, зберігання та використання дисциплінарних справ після закінчення дисциплінарного провадження покладається на службу управління персоналом державного органу, в якому працює державний службовець.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі