Теми статей
Обрати теми

Патронатна служба у цифрах та числах (закінчення)

Гапєєв Леонід, юрист

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон про держслужбу Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VІІІ.

Закон № 3723 Закон України «Про державну службу» від 16.12.1993 р. № 3723-ХІІ.

ЦЕНТРАЛЬНІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

Стосовно наявності у штатному розписі та діяльності патронатної служби від різних міністерств отримано наступні дані.

Міністерство охорони здоров’я України повідомило, що станом на 15.03.2016 р. Служба забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) складає 8 штатних посад. Керівник патронатної Служби має посадовий оклад 4981 грн., 7 помічників Міністра — відповідно 4566 грн.

Міністерство аграрної політики та продовольства України поінформувало 25.03.16 р. та 01.04.16 р. про те, що відповідно до наказу Мінагрополітики від 19.02.2016 р. № 50 «Про введення в дію штатного розпису на 2016 рік Міністерства аграрної політики та продовольства України» штатна чисельність Управління патронатної служби Міністра складає 15 одиниць. Мінагрополітики надало інформацію стосовно посад, категорій, чисельності працівників та розмірів посадових окладів працівників Управління патронатної служби Міністра. Патронатна служба Мінагрополітики має відділ організаційно-протокольного забезпечення діяльності Міністра (7 штатних посад) та відділ документального забезпечення діяльності Міністра (7 штатних посад). Серед наявних у штатному розписі цікаво звернути увагу на посаду дипломатичного радника із посадовим окладом 3491 грн., якої в здебільшого немає в інших держорганах. Серед найвище оплачуваних є посади помічників Міністра (посадовий оклад — 4566 грн.).

Служба забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості станом на 15.03.2016 р. склала 17 одиниць. Аналогічна кількість (17 штатних посад патронатної служби станом на 23.03.2016 р.) налічувалася в Управлінні організаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра оборони України. За рівнем оплати праці начальник управління мав посадовий оклад 4981 грн., дипломатичний радник — 3491 грн. Помітно, що посади помічника Міністра оборони України мають між собою певні відмінності. Помічник Міністра мав посадовий оклад 4359 грн., помічник Міністра (генерал-майор) — посадовий оклад 2100 грн., помічник Міністра (полковник) — посадовий оклад 1960 грн.

Чисельнішою є патронатна служба Міністерства закордонних справ України, яке 23.03.16 р. надало наступну інформацію. Штатним розписом на 2016 рік передбачено 23 штатні одиниці посад патронатної служби державних службовців із наступними посадовими окладами: директор департаменту (4981 грн.), заступник директора департаменту (4025 грн.), заступник директора департаменту — начальник відділу (3861 грн.), посол з особливих доручень (3491 грн.), начальник відділу (3 штатні посади, 3103 грн.), радник (11 штатних посад, 2715 грн.), головний спеціаліст (5 штатних посад, 2231 грн.). Для порівняння: в апараті Міністерства інфраструктури України утворено патронатну службу Міністра у складі 11 штатних одиниць.

Апарат Ради Національної безпеки і оборони України повідомив 29.03.16 р. про те, що у структурі Апарату РНБОУ, затвердженій Указом Президента України від 27 січня 2015 року № 37/2015, патронатна служба відсутня.

Аналогічну інформацію надало Головне управління Національної гвардії України про те, що посад працівників, які відносяться до патронатної служби, у штатному розписі не передбачено.

Також, за повідомленням Управління СБУ в Харківській області від 01.04.2016 р., посади працівників патронатної служби в Управлінні відсутні.

Аналогічно у структурі Служби зовнішньої розвідки України відсутня патронатна служба.

Також за інформацією департаменту кадрового забезпечення від 05.04.2016 р. в Національній поліції України патронатна служба не створювалась.

Додатково Служба безпеки України (центральний апарат) 23.03.16 р. поінформувала, що штатами СБУ патронатна служба не передбачена.

Пізніше, 26.05.16 р., Апарат Ради Нацбезпеки і оборони України повідомив, що відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону № 889, який набув чинності з 1 травня ц. р., на вимогу Нацдержслужби визначення посад патронатної служби Апарату РНБО буде здійснено у місячний строк.

У Державній міграційній службі штатним розписом апарату, введеним в дію наказом ДМС від 27.05.2016 р. № 107, посад патронатної служби не передбачено.

Аналогічно в апараті ГУ Національної поліції в Харківській області станом на 13.06.16 р. посади (підрозділи) патронатної служби відсутні.

На запит від 28.03.2016 р. щодо посад працівників патронатної служби у Державній службі України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі — Державна служба) повідомили, що створення патронатної служби штатним розкладом Державної служби не передбачено.

Державне агентство водних ресурсів України та Державне агентство рибного господарства України повідомили, що штатним розписом на 2016 рік не передбачені посади, які віднесені до патронатної служби.

Аналогічно штатними розписами Державної фіскальної служби (ДФС) України та Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на 2016 рік не передбачено посад, віднесених до патронатної служби.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, наприкінці березня, на початку квітня та у червні ц. р. поінформували про наступне. Штатними розписами НКРЗІ та НКРЕКП підрозділів та посад працівників патронатної служби не передбачено.

Аналогічну відповідь надала Державна служба України з питань праці. Згідно із «Положенням про Державну службу України з питань праці», затвердженим постановою КМУ від 11.02.2015 р. № 96, Держпраці не є міністерством чи місцевою державною адміністрацією, а є за своїм статусом центральним органом виконавчої влади. Тому у своєму штатному розписі не має патронатної служби. Також Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, повідомила, що станом на 07.06.2016 р. нормами чинного законодавства, структурою та штатним розписом Нацкомфінпослуг в цьому державному колегіальному органі створення патронатної служби не передбачено.

Немає патронатної служби і в Національному банку України, про що автор отримав інформацію 09.06.2016 року.

Державний комітет телебачення і радіомовлення розглянув запити на інформацію від 16.03.2016 р. та від 07.06.2016 р. й повідомляє, що в штатному розписі на 2016 рік посад працівників патронатної служби Держкомтелерадіо не передбачено.

Аналогічно Державна пенітенціарна служба України повідомила 24.03.2016 р., що в апараті ДПтС України та її територіальних органах патронатні служби відсутні.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, 21.06.16 р. повідомила про те, що в НКРЗІ передбачено підрозділ працівників патронатної служби — Сектор із забезпечення діяльності Голови НКРЗІ у складі 3 штатних одиниць: завідувач сектору (1 посада, оклад — 8 615 грн.), радник (2 посади, оклад — 6 720 грн.)

Державна архівна служба України (Укрдержархів) та Головне управління державної фіскальної служби в Харківській області у червні ц. р. повідомили про відсутність у штатному розписі посад патронатної служби.

Інша організація — Державний департамент страхового фонду документації — теж поінформувала, що станом на 07.06.2016 р. затвердженим штатним розписом не передбачені посади працівників патронатної служби.

Також в контексті тлумачення ст. 12 Закону «Про центральні органи виконавчої влади», яка врегульовує питання діяльності патронатної служби міністра, за інформацією від 09.06.16 р. не утворювалась патронатна служба у Державній службі України з надзвичайних ситуацій.

Аналогічно за інформацією від 10.06.2016 р. не відносяться до патронатної служби посади ГУ ДСНС України в Харківській області.

Станом на 07.06.16 р. не передбачено й посад, віднесених до патронатної служби, у штатному розписі Головного управління статистики у Харківській області.

ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Київська облдержадміністрація 23.03.16 р. повідомила, що станом на 15.03.2016 р. згідно зі штатним розписом на 2016 рік в апараті ОДА передбачено 7 штатних одиниць патронатної служби голови облдержадміністрації.

Луганська обласна державна адміністрація (м. Сєвєродонецьк) налічує 9 штатних одиниць працівників патронатної служби голови ОДА, із них станом на 25.03.16 р. фактично у патронатній службі працює 7 осіб.

Аналогічно Донецька обласна державна адміністрація (Донецька обласна військово-цивільна адміністрація) за наданою інформацією від 31.03.2016 р. налічує 7 штатних одиниць працівників відділу по забезпеченню діяльності голови ОДА (патронатної служби).

За інформацією Дніпропетровської облдержадміністрації від 25.03.16 р. у місцевих державних адміністраціях Дніпропетровської облдержадміністрації патронатні служби не утворювалися.

Кіровоградська облдержадміністрація повідомила, що станом на 15.03.2016 р. передбачено 1 посаду в апараті облдержадміністрації, яку віднесено до патронатної служби.

Волинська облдержадміністрація 22.03.16 р. повідомила, що штатним розписом передбачено 4 одиниці посад працівників патронатної служби. Турійська, Ківерцівська районні державні адміністрації Волинської області повідомили, що штатним розписом на 2016 рік посади працівників патронатної служби не передбачені. Аналогічно у штатному розписі Володимир-Волинської, Іваничівської, Маневицької, Рожищенської, Луцької райдержадміністрацій Волинської області на 2016 рік не передбачені посади патронатної служби.

Тернопільська обласна державна адміністрація повідомила, що станом на 15.03.2016 р. штатна чисельність працівників патронатної служби апарату обласної державної адміністрації становить 7 осіб. (Станом на 10.05.16 р. ця штатна чисельність не змінилась.)

Аналогічна чисельність посад працівників патронатної служби у 2016 році передбачена в Сумській облдержадміністрації.

Станом на 15.03.2016 р. Херсонська та Львівська облдержадміністрації налічують загальну чисельність працівників патронатної служби 4 штатні одиниці.

У Миколаївській облдержадміністрації штатна чисельність працівників патронатної служби становила 5 осіб.

Дещо меншою станом на цю ж дату є загальна чисельність посад працівників патронатної служби у Рівненській облдержадміністрації — 3 штатні одиниці, а у Запорізькій та Полтавській облдержадміністраціях — 2 посади.

Із отриманої 13.05.16 р. інформації від Сумської облдержадміністрації після набрання чинності новим Законом «Про державну службу» стає зрозуміло, що посадовий оклад радника патронатної служби голови ОДА не збільшився, а залишився на рівні 1723 грн., при цьому загальна кількість працівників патронатної служби помітно зменшилась: із 7 до 2 посад.

Харківська облдержадміністрація, отримавши інформаційний запит із Секретаріату КМУ, 23.03.16 р. повідомила про чисельність посад працівників патронатної служби — 9 одиниць у 2016 році в ХОДА та додатково для всебічного розгляду направила запит до районних держадміністрацій області. Додатково на запит надійшла відповідь від 17.05.16 р. про те, що станом на 10.05.16 р. в ХОДА зберігається ця чисельність, водночас проводиться відповідна робота щодо формування патронатної служби.

Хмельницька облдержадміністрація повідомила, що станом на 15.03.2016 р. передбачено штатним розписом на 2016 рік 2 посади працівників патронатної служби в облдержадміністрації, а саме: радник та консультант голови Хмельницької облдержадміністрації.

Житомирська облдержадміністрація повідомила, що штатним розписом на 2016 рік передбачена 1 посада працівника патронатної служби — радника голови облдержадміністрації. Значно більшою станом на 15.03.16 р. є штатна чисельність працівників патронатної служби голови Вінницької облдержадміністрації, що складає 8 штатних одиниць, а голови Ямпільської райдержадміністрації — 1 штатна одиниця.

У травні ц. р. після набрання чинності новим законом про держслужбу, за отриманою 16.05.16 р. інформацією на запит, чисельність працівників патронатної служби голови Вінницької облдержадміністрації суттєво зменшилась, порівняно з березнем, та складає 4 штатні одиниці. Це посади радників голови ОДА. Відтепер немає категорій посад, оскільки вони не віднесені до держслужбовців. Розмір посадового окладу не збільшився та залишився на рівні 1723 грн.

Чернігівська облдержадміністрація 23.03.16 р. поінформувала, що штатна чисельність працівників патронатної служби налічує 3 особи. (Станом на 10.05.16 р. ця штатна чисельність не змінилась.) Одеська облдержадміністрація 22.03.16 р. повідомила про штатну чисельність 9 посад працівників патронатної служби: із них 2 посади помічників, 7 посад радників голови облдержадміністрації.

У столиці України кадрові справи є значно кращими. Так, виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) наприкінці березня 2016 р. поінформував, що станом на 15.03.16 р. загальна чисельність Управління організаційно-аналітичного забезпечення діяльності Київського міського голови (патронатної служби) передбачена штатним розписом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у кількості 14 одиниць. Так, у штатному розписі Київської міськдержадміністрації передбачені посади працівників патронатної служби столичного міського голови із зазначенням посад і категорій держслужбовців та розмірів посадових окладів: начальник управління (2192,50 грн.); заступник начальника управління — начальник відділу (2126,25 грн.), начальник відділу (1813,75 грн.), заступник начальника відділу (1758,75 грн.), помічники Київського міського голови (1722,50 грн.), радники Київського міського голови (1722,50 грн.).

Більш чисельний за кількістю, порівняно з іншими місцевими обласними держадміністраціями, є відділ із забезпечення діяльності керівництва (патронатна служба) апарату Чернівецької облдержадміністрації, що станом на 15.03.2016 р. склав 12 штатних одиниць. При цьому, в районних державних адміністраціях Чернівецької області відсутні посади патронатної служби. Дещо меншою є штатна чисельність патронатних служб місцевих державних адміністрацій Івано-Франківської області, що станом на 21.03.16 р. склала 7 штатних одиниць. Івано-Франківська облдержадміністрація (апарат): 2 одиниці; Богородчанська, Долинська, Коломийська, Надвірнянська, Снятинська райдержадміністрації: по 1 штатній одиниці.

СУДИ

Реформа торкнулася й працівників Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі — ВССУ). Так, відповідно до ст. 92 нового закону про держслужбу посада помічника судді віднесена до патронатної служби, а посадовий оклад становить 9646 грн., на підставі постанови КМУ № 323 (ср. ). Як повідомили 13.05.16 р. в апараті ВССУ, станом на 10 травня ц. р. загальна чисельність працівників, що після збігу терміну повідомлення про зміну істотних умов праці, будуть належати до патронатної служби, становить 91 особу.

Конституційний Суд України 22.03.16 р. повідомив, що кожен суддя КСУ має свого помічника та наукового консультанта, які є державними службовцями третьої категорії. Служба забезпечення діяльності суддів КСУ функціонує на засадах патронатної служби, входить до структури КСУ. Згідно із структурою й штатним розписом Конституційного Суду України та Секретаріату КСУ у 2016 році посадовий оклад помічника та наукового консультанта судді КСУ становить 9646 грн. на місяць. Додатково, за інформацією КСУ, станом на 10.05.16 р. служба забезпечення діяльності суддів (патронатна служба) налічує 36 штатних одиниць, а посадові оклади порівняно із березнем не зменшились.

Управління кадрової роботи Верховного Суду України 21.03.16 р. повідомило, що штатним розписом апарату ВСУ посад патронатної служби не передбачено. Положення про патронатну службу нормативними документами Суду не затверджувалось. Аналогічна ситуація у Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, де у штатному розписі станом на 17.03.16 р. відсутні посади, що належать до патронатної служби.

У Верховному Суді України до введення в дію нового закону про держслужбу взагалі не було передбачено посад патронатної служби. Тепер, станом на 12.05.16 р., на посадах помічників суддів (які віднесені до патронатної служби) працюють 48 осіб, відповідно до постанови КМУ № 323 посадовий оклад становить 9646 грн.

Вищий адміністративний суд України 22.03.16 р. повідомив, що структурою та штатним розписом суду станом на 22 березня 2016 року посади, які віднесені до патронатної служби, не передбачені. Пізніше, 16.05.16 р., ВАСУ повідомив, що станом на 10.05.16 р. структуру і штатний розпис суду ще не затверджено. Наразі буде розроблено та подано до Нацдержслужби для подальшого затвердження перелік посад працівників суду, які виконують функції з обслуговування. Це передбачено п. 2 Постанови КМУ від 06.04.2016 р. № 271 «Про затвердження критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування».

Вищий господарський суд України 18.03.2016 р. відповів таке: «патронатну службу запроваджено Законом «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889. З огляду на те, що вказаний Закон набирає чинності з 01.05.2016, ВГСУ не має змоги надати запитувану інформацію». Аналогічну за змістом відповідь надав 17.03.16 р. Господарський суд Харківської області. Зміни до штатного розпису щодо віднесення посад працівників апарату суду до патронатної служби, а також розміри посадових окладів будуть внесені до штатного розпису станом на 01.05.2016 р. Аналогічно буде введено в дію Положення про патронатну службу в суді. Згодом, після набуття чинності Законом № 889 Вищий господарський суд України повідомив, що станом на 10.05.2016 р. патронатна служба не утворена.

Після набрання чинності Законом «Про державну службу» автор направив 10.05.2016 р. запит на отримання публічної інформації, на який Вищий господарський суд України 13.05.2016 р. відповів, що станом на 10 травня ц. р. патронатна служба не утворена. Водночас ст. 92 Закону посади помічників суддів віднесені до патронатної служби. Умови оплати праці працівників патронатної служби в державних органах, в тому числі помічників суддів вищих спеціалізованих судів, визначені Постановою КМУ від 05.05.2016 р. № 323. Схожа ситуація і в Господарському суді Харківської області, де станом на 10 травня 2016 року триває процес переведення працівників-держслужбовців на посади патронатної служби. Аналогічно триває підготовча робота щодо формування патронатної служби у Куп’янському міськрайонному суді Харківської області відповідно до Перехідних положень ЗУ «Про державну службу».

В контексті сучасної реформи системи державних органів існує також необхідність приведення нормативно-правових актів у відповідність із новим законом про держслужбу. Наприклад, стосовно помічників суддів, посади яких віднесено тепер до патронатної служби, станом на 15.06.2016 р. ще діє «Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції», затверджене Рішенням Ради суддів України від 25.03.2011 р. № 14, яке за своїм правовим змістом базується ще на старому законі про державну службу, що вже втратив чинність. Відомчого нормативного акту, яким затверджується Положення про патронатну службу суду, наразі не існує. На підставі ст. 154 Закону «Про судоустрій і статус суддів» кожний суддя суду загальної юрисдикції має помічника, статус і умови діяльності якого визначаються цим Законом та Положенням про помічника судді, затвердженим Радою суддів України. Помічником судді може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту і вільно володіє державною мовою. Помічники суддів Верховного Суду України повинні також мати стаж роботи в галузі права не менше трьох років. Судді самостійно здійснюють добір помічників. Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату відповідного суду за поданням судді.

В плані розміру посадового окладу помічника голови суду та помічника заступника голови суду в апеляційних судах, то вони збереглися на рівні 6890 грн., як до так і після введення в дію Закону № 889. Наразі, станом на 01.05.16 р., положення про патронатну службу апеляційного суду Харківської області перебуває в стадії створення. Також посадові оклади помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника судді Харківського апеляційного адміністративного суду змінено не було. Станом на 17.05.2016 р. штатний розпис, що передбачає патронатну службу як окремий структурний підрозділ, на адресу суду після затвердження Державною судовою адміністрацією не надходив, Положення про патронатну службу не затверджувалося.

Державна судова адміністрації України та її територіальне управління у Харківській області на початку квітня ц. р., 13.06.16 р. та згодом територіальне управління ДСА у Харківській області 08.06.16 р. повідомили про відсутність посад патронатної служби згідно зі штатним розписом на 2016 рік. Аналогічно повідомило 07.06.16 р. про відсутність посад патронатної служби територіальне управління Державної судової адміністрації України в Сумській області.

Червонозаводський районний суд м. Харкова 23.05.16 р. повідомив про те, що штатним розписом на цей рік визначено 1 посаду помічника голови суду з окладом 5212 грн. та 14 посад помічників суддів з аналогічним окладом. Проаналізувавши ситуацію із кадрово-фінансовим забезпеченням, на прикладі отриманої 20.05.2016 р. відповіді Жовтневого районного суду м. Харкова, можна констатувати те, що розмір посадового окладу помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника судді до і після введення в дію Закону № 889 стабільно залишився на рівні 5212 грн. Схожу відповідь на інформаційний запит надав 18.05.16 р. і Зарічний районний суд м. Суми. Станом на 01.04.16 р. штатним розписом суду було передбачено 14 посад помічників суддів, а станом на 16.05.16 р. в суді не затверджено та не введено в дію штатний розпис. Тому не є можливим повідомити про загальну чисельність працівників патронатної служби.

Вінницький окружний адміністративний суд повідомив, що станом на 23.05.16 р. не затверджено штатний розпис суду відповідно до вимог нового закону про держслужбу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі