Відповідно до ст. 11, 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 р. № 586-XIV (далі — Закон № 586) керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду та звільняються з посади головами відповідних державних адміністрацій за погодженням з органами виконавчої влади вищого рівня в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 4 ст. 39, абзацу 2 ст. 44 Закону № 586 апарат місцевих державних адміністрацій очолює керівник, який призначається на посаду головою місцевої державної адміністрації в порядку, передбаченому законодавством про державну службу. На підставі ст. 17 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889) повноваження керівника державної служби в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права) здійснює керівник апарату, що підтверджено в абзаці 3 статті 44 Закону № 586.
Також ця ж стаття передбачає, що керівник структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права є керівником державної служби у такому підрозділі, що в свою чергу підтверджено статтею 11 Закону № 586 (ср. ). Також потрібно враховувати вимоги статті 11 Закону № 586, де чітко передбачено, що керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій несуть персональну відповідальність перед головами відповідних державних адміністрацій за виконання покладених на ці підрозділи завдань.
Відповідно до статті 6 Закону № 889 посади керівника апарату та керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій належать до категорії «Б».
Відповідно до статті 44 Закону № 889 оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», здійснюється безпосереднім керівником державного службовця та керівником самостійного структурного підрозділу.
Відповідно до пункту 30 Типового порядку завдання і ключові показники визначаються державним службовцям, які займають інші посади державної служби категорій «Б» і «В», — безпосереднім керівником за погодженням з керівником самостійного структурного підрозділу (якщо він не є безпосереднім керівником такого державного службовця).
Отже завдання і ключові показники визначаються:
— для керівників апарату та керівників структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права — головою місцевої державної адміністрації;
— для державних службовців категорій «Б» та «В», що працюють в структурному підрозділі зі статусом юридичної особи публічного права, — керівником такого підрозділу;
— для державних службовців категорій «Б» та «В», що працюють в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права) — керівником апарату.
Також звертаємо вашу увагу!
Відповідно до розпорядження Президента України № 200, доручення повідомити про зміну істотних умов праці голів ОДА отримав Перший заступник Глави Адміністрації Президента України, а голів РДА — голови обласних, Київської міської державних адміністрацій — прийнято 20.11.2017 р. На період повідомлення голів місцевих державних адміністрацій про зміну істотних умов праці вони мають виконувати повноваження керівника державної служби (лист НАДС від 27.11.2017 р. № 43-р/з). Варто також враховувати роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування (протокол засідання від 20.04.2016 р. № 46), згідно з яким голови МДА можуть продовжувати виконувати свої посадові обов’язки на час до завершення строку попередження про зміни в організації праці.