(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/19
Держслужбовець
Держслужбовець
Січень , 2018/№ 1

Антикорупційний календар: замість підсумку

http://tinyurl.com/y4uupm4u
З чим Україна увійшла у 2018 рік, якими були антикорупційні здобутки/негаразди минулого року — про це ми поговоримо у своєму останньому антикорупційному календарі. Зупинимося на позитивних моментах, але водночас згадаємо і певні негаразди.

Декларування. Українське чиновництво мужньо витримало усі примхи електронного декларування і може пишатися тим, що в Україні зроблено рішучий крок вперед у питанні контролю, відкритості статків публічних службовців. На думку міжнародних експертів, ми, українці, маємо досить унікальну систему декларування. Для прикладу, у Польщі лише обговорюється громадськістю та експертним середовищем законопроект щодо прозорості публічного життя, яким передбачатиметься, зокрема, відкритість інформації про доходи та майно посадовців.

Проте, шкода, що поки результативність цієї системи є низькою.

Принагідно нагадаємо українцям — суб’єктам декларування, що з 1 січня по 31 березня триває новий етап декларування — за 2017 рік (детальніше поговоримо про це у інших статтях).

Антикорупційне навчання. Як позитив слід відмітити запровадження Національним агентством з питань запобігання корупції (далі — НАЗК), у тому числі в регіонах, системного навчання з положень антикорупційного законодавства як для уповноважених антикорупційних підрозділів державних органів, органів місцевого самоврядування, так і для інших заінтересованих категорій осіб.

Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування є однією із важливих превентивних антикорупційних складових.

Конфлікт інтересів. Оновлено Методичні рекомендації щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (рішення НАЗК від 29.09.2017 р. № 839). Конфлікту інтересів наразі стало приділятися більше уваги. Як свідчить практика, публічні службовці почали більш відповідально ставитися до вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Планування антикорупційної роботи. Удосконалюється робота з підготовки антикорупційних програм органів влади. НАЗК своїм рішенням від 19.01.2017 р. № 31 затвердило Методичні рекомендації щодо підготовки антикорупційних програм органів влади, та, як додаток до цих Методичних рекомендацій, визначило типові корупційні ризики у діяльності органів влади та заходи щодо їх усунення (мінімізації). Сподіваємося, що це певною мірою спростить роботу уповноважених антикорупційних підрозділів органів влади в частині оцінки корупційних ризиків у діяльності відповідного органу влади/юридичної особи при підготовці антикорупційної програми.

Робота з викривачами. Останнім часом активізувалася робота НАЗК у даному напрямку. На головній сторінці офіційного веб-сайту НАЗК створено рубрику «Повідом про корупцію», у якій розміщено допоміжну інформацію особі, яка має намір повідомити про порушення антикорупційного законодавства, також для повідомлень передбачена спеціальна телефонна лінія.

Крім того, рішенням НАЗК від 06.07.2017 р. № 286 затверджено Методичні рекомендації щодо організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, які мають інформаційно-роз’яснювальний характер та розраховані для використання у роботі органів влади.

Аналіз повідомлень, розміщених на офіційному веб-сайті НАЗК, щодо складених протоколів про адміністративні правопорушення, приписів свідчить про зростання активності викривачів.

Новий рік без стратегії та державної антикорупційної програми. Як відомо, у 2017 році закінчився період реалізації Засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2014-2017 роки, затверджених Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1699-VII (ср. 025069200). Наразі опрацьовується проект Антикорупційної стратегії на 2018-2020 роки. Також у 2017 році добігла свого кінця і державна програма з реалізації антикорупційної стратегії. Отже, у 2018 рік Україна увійшла як без антикорупційної стратегії, так і без державної антикорупційної програми. Залишається лише сподіватися на оперативне схвалення Урядом та прийняття українським парламентом антикорупційної стратегії.

Ми лише зупинилися на окремих результатах. Звичайно, хотілось би поліпшення показника, що визначається неурядовою міжнародною організацією Transparency International, — індексу сприйняття корупції за 2017-й, на який ми очікуємо у січні поточного року.

Цією статтею ми закінчуємо цикл статей під рубрикою «Антикорупційний календар», але продовжуємо наше спілкування в іншому ракурсі.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
антикорупційний календар, електронне декларування, антикорупційне законодавство, системне навчання, конфлікт інтересів, антикорупційні програми, повідомлення про корупцію додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті