(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
13/25
Держслужбовець
Держслужбовець
Травень , 2018/№ 5

Надбавка за стаж держслужби: з якої дати змінюється її розмір

http://tinyurl.com/yxdgokhn
З якого моменту змінюється розмір надбавки за вислугу років держслужбовця у разі виникнення права на її встановлення/збільшення її розміру протягом місяця?

Ось уже майже два роки є чинним новий Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIIІ (далі — Закон № 889). Ним передбачений новий порядок встановлення надбавки за вислугу років. Так, згідно з ч. 1 ст. 52 цього Закону надбавка за вислугу років на держслужбі встановлюється на рівні 3 % посадового окладу держслужбовця за кожен календарний рік стажу держслужби, але не більше 50 % посадового окладу. При цьому надбавка за вислугу років у максимальному процентному розмірі (50 % посадового окладу) встановлюється держслужбовцям, стаж держслужби яких складає 17 (і більше) років.

Нижче в таблиці нагадаємо процентний розмір надбавки за вислугу років залежно від наявного стажу держслужби в держслужбовця.

Стаж держслужби

Відсоток надбавки за вислугу років

Стаж держслужби

Відсоток надбавки за вислугу років

Більше 1 року

3

Більше 10 років

30

Більше 2 років

6

Більше 11 років

33

Більше 3 років

9

Більше 12 років

36

Більше 4 років

12

Більше 13 років

39

Більше 5 років

15

Більше 14 років

42

Більше 6 років

18

Більше 15 років

45

Більше 7 років

21

Більше 16 років

48

Більше 8 років

24

Більше 17 років і далі

50

Більше 9 років

27

Стаж державної служби обчислюють відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2016 р. № 229 (далі — Порядок № 229), який був прийнятий згідно з новим Законом № 889. А його попередник — Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою КМУ від 03.05.93 р. № 283 (далі — Порядок № 283), — для держслужбовців втратив чинність.

На жаль, ані в Законі № 889, ані в Порядку № 229, ані в постанові КМУ «Питання оплати праці працівників державних органів» від 18.01.2017 р. № 15 (далі — постанова № 15) немає детальних пояснень щодо надбавки за вислугу років, а саме — з якого моменту змінюється її розмір. Раніше це питання було точно врегульовано п. 3 Порядку № 283.

Крім того, у постанові № 15, що є чинною на сьогодні, датою встановлення/збільшення надбавки за вислугу для працівників патронатної служби і для працівників, які виконують функції з обслуговування, передбачений — день виникнення права на підвищення. А ось про надбавку за вислугу років для самих держслужбовців у постанові № 15 нічого не сказано.

Нацагентство з питань держслужби вважає, що оскільки згідно з п. 5 Порядку № 229 стаж держслужби обчислюється в днях, місяцях і роках, то для держслужбовців, у яких протягом календарного місяця виникло право на підвищення надбавки за вислугу років, розмір надбавки змінюється з дня отримання права на підвищення.

Зазначимо, що раніше Мінсоцполітики в листі від 29.05.2017 р. № 985/0/102-17/28 висловлювало таку ж думку.

Приклад. 18 квітня 2017 року на посаду спеціаліста держоргану за конкурсом був прийнятий працівник (стажу державної служби не було). Посадовий оклад держслужбовця у 2018 році складає 2643 грн.

Оскільки з 18.04.2018 р. стаж держслужби фахівця держоргану перевищуватиме 1 рік, з цього дня в нього виникає право на встановлення надбавки за вислугу років у розмірі 3 %.

У квітні 2018 року розмір надбавки за вислугу років складе:

2643 грн. х 3 % : 19 роб. дн. х 8 роб. дн. = 33,39 грн.,

де 19 — кількість робочих днів за графіком роботи у квітні 2018 року (з урахуванням рекомендацій Мінсоцполітики про перенесення робочих днів);

8 — кількість повністю відпрацьованих днів з 18 квітня і до кінця місяця.

Окрім запитання щодо дня виникнення права на встановлення/підвищення розміру надбавки за вислугу років, в роботі державних органів виникають й такі запитання:

— чи встановлено граничний розмір фонду преміювання для працівників з функціями з обслуговування держорганів;

— якщо працівникові з функціями з обслуговування виплатили допомогу на оздоровлення та/або для вирішення соціально-побутових питань у розмірі окладу, чи треба її перераховувати, оскільки розмір такої допомоги для них згідно з постановою № 15 не повинен перевищувати середньомісячного розміру?

Давайте розберемося з проблемами, що виникли.

Фонд преміювання для працівників з функціями з обслуговування. Дійсно, на 2016 рік фонд преміювання для працівників з функціями з обслуговування був установлений у розмірі 20 % загального фонду посадових окладів на рік. В Умовах оплати праці працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, і працівників Управління адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України, Управління адміністративними будинками Державного управління справами, Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, затверджених постановою КМУ від 18.01.2017 р. № 15 (далі — Умови) і які застосовуються у 2017 — 2018 роках, не встановлений граничний обсяг формування фонду преміювання.

Тобто керівник держоргану визначає розмір фонду преміювання працівників з обслуговування в межах затвердженого фонду оплати праці. Раніше це підтвердили і фахівці Мінсоцполітики (див. лист від 29.05.2017 р. № 985/01102-17/28).

Водночас нагадаємо, що конкретні умови, порядок і розміри преміювання працівників визначаються в положенні про преміювання, що діє у відповідному держоргані.

Матдопомога для працівників з функціями з обслуговування. Для «обслуговуючих» працівників Умовами передбачена виплата двох видів матеріальної допомоги: допомога на оздоровлення і допомога для вирішення соціально-побутових питань. Розмір в обох видів однаковий — з 01.01.2017 р. не вище за середньомісячну зарплату. Нагадаємо, що у 2016 році такі види допомоги виплачувалися в розмірі, що не перевищує посадовий оклад працівника (кожна).

Постанова № 15, якою затверджено нові умови оплати праці, набула чинності 20.01.2017 р., а застосовуватися почала з 01.01.2017 р. Тому деяким працівникам матдопомогу виплатили у старому розмірі — що не перевищує оклад. Звідси і постало запитання — чи потрібно донараховувати суму матдопомоги до розміру середньомісячної зарплати?

На нашу думку — ні. Адже умову «у розмірі тієї, що не перевищує середньомісячну зарплату», встановлену в п.п. 3 п. 3 і п. 4 Умов, не порушено. Водночас Мінсоцполітики в листі від 29.05.2017 р. № 985/0/102-17/28 висловило іншу точку зору. Працеоплатне відомство вважає, що допомога на оздоровлення, виплачена до відпустки, у розмірі окладу має бути перерахована виходячи з розміру середньомісячної зарплати.

Зазначимо, що якщо допомога на оздоровлення надана у розмірі окладу до відпустки, початок якої припадає на 2016 рік, вона перерахунку не підлягає.

Як бачите, крапка в питанні про розмір матдопомоги для працівників з функціями з обслуговування не поставлена. Сподіваємося, незабаром з’являться більш конкретні роз’яснення Мінсоцполітики з цього приводу.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
держслужбовець, надбавка за вислугу років, надбавка за стаж держслужби, стаж державної служби, зміна розміру додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті