(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
9/15
Держслужбовець
Держслужбовець
Вересень , 2018/№ 9

Чи потрібно візувати безпосередньому керівнику скаргу держслужбовця?

http://tinyurl.com/y6r6mj7q
Частиною 1 ст. 11 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. передбачено, що у разі порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав державний службовець може подати керівнику державної служби скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації. За якою формою оформлюється скарга? Чи потрібно візувати безпосередньому керівнику держслужбовця таку скаргу?

Так. Згідно з ч. 1 статті 11 у разі порушення наданих Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. (далі — Закон № 889) прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав державний службовець у місячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати керівнику державної служби скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації. У скарзі державний службовець може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у ній фактів.

Терміна «скарга», який застосовується у зазначений статті, немає у переліку визначень, наведеному у статті 2 Закону № 889, яка визначає понятійний апарат цього Закону.

Визначення цього терміна міститься у ст. 3 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР (далі — Закон № 393).

Скарга — звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб. Форми, за якою подається скарга, закони № 889 та № 393 не містять. Водночас ст. 5 Закону № 393 визначає, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. З урахуванням певних нюансів ці вимоги можна взяти за основу.

Що стосується викладення фактів порушення прав або перешкод у їх реалізації, то зверніть увагу, що у нормі йдеться, зокрема, про права державного службовця, визначені ч. 1 ст. 7 Закону. Водночас ч. 2 зазначеної статті передбачено, що державні службовці також реалізують інші права, визначені у положеннях про структурні підрозділи державних органів та посадових інструкціях, затверджених керівниками державної служби в цих органах.

Таким чином, державні службовці мають право на захист порушених прав, що визначені як безпосередньо в Законі № 889, так і інших прав, визначених у локальних актах відповідного державного органу. Такі ж права має державний службовець не тільки у разі порушення наданих йому законом прав, а й у разі виникнення перешкод для реалізації таких прав. Це означає, що державний службовець має право застосувати цю норму у разі виникнення перешкод на реалізацію своїх прав з будь-яких підстав!

Захист державним службовцем відповідних прав або вимога про усунення перешкод у користуванні такими правами здійснюється шляхом подання керівнику державної служби у місячний строк скарги.

Важливо! Подання такої скарги є правом державного службовця. Скарга подається у письмовій довільній формі безпосередньо керівнику державної служби у відповідному органі і не потребує будь-якого інформування, погодження або візування безпосереднім керівником такого державного службовця чи іншими посадовими особами. Подаючи відповідну скаргу, державний службовець може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у скарзі фактів.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
державний службовець, порушення прав, перешкоди у реалізації прав, подання скарги, форма скарги, візування скарги, безпосередній керівник додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті