(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/27
Держслужбовець
Держслужбовець
Січень , 2019/№ 1

Кращі практики управління персоналом

Матеріал підготовлено Генеральним департаментом з питань управління персоналом на державній службі Національного агентства з питань державної служби
20 грудня відбулося нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу «Кращі практики управління персоналом», що вперше було проведено Національним агентством України з питань державної служби. Участь у конкурсі брали служби управління персоналом державних органів зі всієї України, які запропонували на розгляд Конкурсної ради свої кращі практики управління персоналом. Такі практики розкривали власні цікаві та інноваційні підходи формування корпоративної культури у державному органі, адаптації новоприйнятих працівників та практик професійного навчання у державних органах. Генеральний департамент з питань управління персоналом на державній службі НАДС пропонує ознайомитися з короткими анотаціями дев’яти кращих практик, що стали переможцями у своїх категоріях та номінаціях.

Номінація: Краща практика адаптації державних службовців, яких вперше призначено на посади

РІВЕНЬ – І. ПЕРЕМОЖЕЦЬ: СЕКТОР УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ АПАРАТУ СУМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕЯКІ АСПЕКТИ АДАПТАЦІЇ НОВОПРИЗНАЧЕНИХ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ У СУМСЬКІЙ РАЙОННІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ

У новопризначених працівників, як правило, відсутній практичний досвід роботи на державній службі, що призводить до зниження рівня продуктивності та якості виконання завдань, які ставить перед ними держава. Натомість привабити висококваліфікованих працівників з досвідом роботи на посади державної служби неможливо через відсутність фінансових ресурсів для стимулювання їхньої праці. Вирішити цю проблему Сумська районна державна адміністрація пропонує за допомогою проведення якісної та системної адаптації державних службовців, яких вперше призначено на посади. Застосування такої практики допоможе швидко пристосувати працівника до нових умов праці, що значно покращить показники у роботі та позитивно відзначиться на функціонуванні державного органу.

Практика

Найпершим є призначення наставника, яке здійснюється за допомогою онлайн-тестування чи анкетування. Щоб стати наставником, необхідно відповідати деяким критеріям: мати досвід роботи на посаді державної служби не менше одного року та бути рекомендованим керівником державної служби. Такі наставники повинні не лише надавати консультацію з робочих питань, а й допомагати у вирішенні нагальних проблем. Проте виконання таких обов’язків є виключно добровільним та з числа тих людей, які відповідають необхідним для цього критеріям.

Запропоновано алгоритм дій при адаптації, який включає 6 етапів:

1. Працівник управління персоналом за день до виходу на роботу телефонує новачкові та його безпосередньому керівнику і нагадує про перший робочий день. Окрім того, він проводить перевірку готовності робочого місця майбутнього працівника та готує інформаційні матеріали

2. У перший робочий день служба управління персоналом зустрічає новачка, ознайомлює його з наказом про призначення, записом про призначення у трудовій книжці, посадовою інструкцією, положенням про відділ, правилами внутрішнього службового розпорядку, організовує складання присяги, видає посвідчення працівника адміністрації. Відповідальна особа з питань охорони праці проводить інструктаж з правил техніки безпеки на робочому місці та коротку екскурсію будівлею. Окрім того, працівникові видається брошура «Путівник новачка», в якій зібрана необхідна для роботи інформація а також міститься F.A.Q. (добірка поширених запитань, фото, контакти та місцезнаходження працівників органу, типовий план адаптації, тлумачний словник часто вживаних в роботі абревіатур)

3. Наступного дня наставник разом із новачком розробляють індивідуальний план адаптації, в якому зазначаються конкретні заходи та завдання адаптації, терміни їх виконання та відмітка про результати виконання завдань

4. Наставник розробляє графік зустрічей зі співробітниками інших структурних підрозділів, що погоджується із безпосереднім керівником. Кожна зустріч триває приблизно 15-30 хвилин, і проводить її керівник структурного підрозділу чи особа, яка його заміняє. На зустрічі призначеному вперше пояснюють, як робота відділу впливає на досягнення стратегічних цілей адміністрації, окреслюють рід діяльності підрозділу та з’ясовують основні питання взаємодії. На цьому етапі необхідно надавати максимальну підтримку працівникові, регулярно проводити з ним індивідуальні бесіди

5. На етапі безпосередньої адаптації служба управління персоналом може здійснювати проміжний моніторинг успішності процесу адаптації новачка за допомогою зворотного зв’язку з колегами. Колегам видається бланк із переліком питань, за якими співробітники можуть оцінити рівень адаптації призначеного. Наприклад: 1. Оцініть здатність працівника швидко пристосовуватися до нових умов роботи: висока, середня, низька; 2. Чи успішно справляється новачок з конфліктами в команді: справляється швидко, часто виникають труднощі, не справляється зовсім тощо

6. Після завершення випробувального терміну працівник самостійно організовує зустріч з безпосереднім керівником. Важливо, щоб працівник навчився проявляти ініціативу, зміг підбити підсумки своєї роботи та доповісти про результати виконання поставлених задач. Це допоможе прийняти правильне рішення роботодавцю щодо залишення новачка на роботі

Як можна застосувати практику?

Практика Сектору управління персоналом апарату Сумської районної державної адміністрації цікава тим, що пропонує алгоритм для впровадження технології наставництва як ключового інструмента професійної адаптації працівників за допомогою новітніх методів менеджменту: менторингу та коучингу. Отож, розробіть свій алгоритм дій, до якого включіть такі етапи, як: ознайомлення нового працівника із внутрішнім розпорядком органу, видача так званого «путівника новачка», у якому міститься уся необхідна для роботи інформація. Знайдіть у своєму державному органі досвідчених наставників, що підтримають новоприйнятих працівників під час адаптації на новому робочому місці.

РІВЕНЬ – ІІ. ПЕРЕМОЖЕЦЬ: ВІДДІЛ ПО РОБОТІ З ПЕРСОНАЛОМ СЬОМОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ

АДАПТАЦІЯ НОВОПРИЙНЯТИХ ПРАЦІВНИКІВ АПАРАТУ СУДУ

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
управління персоналом, кращі практики, всеукраїнський конкурс, державна служба, адаптація новоприйнятих працівників, формування корпоративної культури, професійний розвиток держслужбовців додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Коментарі до статті