Держслужбовець, січень, 2019/№ 1

  • Сторінка антикорупціонера: погляд із середини на деякі питання. Фінансовий контроль Вітаємо наших читачів з Новим роком та Різдвом Христовим. Нехай 2019 рік принесе нам, українцям, миру, добра, злагоди та благополуччя. Ми продовжуємо вести розпочату у 2018 році нашу «Сторінку антикорупціонера: погляд із середини на деякі питання». У цій статті приділимо увагу одній із актуальних проблем — декларуванню, незважаючи на те, що у січні декларування лише набирає обертів (декларанти збирають інформацію про свої доходи, очікують даних, зокрема, з органів фіскальної служби та пенсійного фонду — для звірки). Наразі не менш значимою темою є розроблення органами влади власних антикорупційних програм, проте перевагу все ж таки віддамо питанням, пов’язаним із фінансовим контролем. Оскільки, як показує практика, найбільше недоречностей виникає саме тут.
  •   Корупційні ризики в реалізації антикорупційного законодавства За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Міненерговугілля у 2018 році, мною зокрема, ідентифіковано такий зовнішній корупційний ризик, як неврегульованість визначення переліку посадових осіб юридичних осіб публічного права. Чинником зазначеного корупційного ризику є те, що на законодавчому рівні на сьогодні відсутнє визначення поняття «посадова особа юридичної особи публічного права», що, у свою чергу, тягне за собою певні негативні наслідки.
  •   Проблемні питання врегулювання конфлікту інтересів у керівників підприємств
  •   Поширені запитання при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (ЄДРДО)*
  •   Оклади з 1 січня 2019 року У новий рік з новими окладами! Це вже стало традицією. Адже нові соціально-економічні показники впливають на розмір окладів (тарифних ставок). Але чи усіх працівників чекає підвищення окладів (тарифних ставок) з 1 січня 2019 року? Якими вони будуть? Про найпоширеніші бюджетні категорії, а конкретно про розмір окладів для них, і розповімо.
  •   Відсутній на роботі... з повагою Без вагомих підстав не прийти на роботу не можна. Це знає кожен працівник. Невихід на роботу без поважних причин загрожує: як мінімум поясненням з начальством, як максимум — звільненням «за статтею» за прогул. Давайте ж розберемося, що таке прогул і які причини відсутності на роботі можна вважати поважними.
  •   Заступник селищного голови & депутат районної ради. Чи є порушення обмеження? Чи може заступник сільського або міського голови одночасно залишатися депутатом районної або обласної ради?
  •   Електронні довірчі послуги: кому і що довірити У листопаді минулого року набув чинності Закон № 2155, який замінив Закон України «Про електронний цифровий підпис» і, за задумом законотворців, здатен створити підґрунтя для розвитку вітчизняного ринку електронних послуг за кращими європейськими зразками. Надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги можуть тепер компанії незалежно від форми власності або ФОП, дані про які містяться у спеціальному Довірчому списку. Що нового норми цього Закону принесли державним установам і органам місцевого самоврядування, розглянемо у цій статті.
  •   Нюанси адаптації на державній службі Одна з найпомітніших ознак того, що потрібно задуматися про систему адаптації, — це плинність кадрів, особливо коли цей рух носить масовий характер (причому може стосуватися не тільки нових співробітників, а й постійного персоналу), має певну закономірність і циклічність у часі.
  •   Кращі практики управління персоналом Матеріал підготовлено Генеральним департаментом з питань управління персоналом на державній службі Національного агентства з питань державної служби
    20 грудня відбулося нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу «Кращі практики управління персоналом», що вперше було проведено Національним агентством України з питань державної служби. Участь у конкурсі брали служби управління персоналом державних органів зі всієї України, які запропонували на розгляд Конкурсної ради свої кращі практики управління персоналом. Такі практики розкривали власні цікаві та інноваційні підходи формування корпоративної культури у державному органі, адаптації новоприйнятих працівників та практик професійного навчання у державних органах. Генеральний департамент з питань управління персоналом на державній службі НАДС пропонує ознайомитися з короткими анотаціями дев’яти кращих практик, що стали переможцями у своїх категоріях та номінаціях.
  •   Депутат та сільський голова: взаємовідносини на фоні доручень Чи може сільський, селищний, міський голова надавати доручення депутату, і як наслідок — контролювати його виконання?
  •   «Дитяча» відпустка до 6 років: окремі нюанси Працівниця перебуває у відпустці для догляду за дитиною до 6 років. Строк дії «старої» довідки за формою № 080-1/о закінчився 05.12.2018 р. Нову довідку працівниці видали 12.12.2018 р. Як оформити дні з 05.12.2018 р. по 11.12.2018 р.? Чи можна взагалі надати працівниці відпустку для догляду за дитиною до 6 років без медичної довідки?
  •   Дві відпустки & догляд за дитиною У нашій установі склалася така ситуація:
    1. Перебуваючи у відпустці для догляду за дитиною до 3 років, одна співробітниця народила другу дитину. Як їй надати відпустку для догляду за другою дитиною до 3 років?
    2. Інша працівниця, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною до 3 років, працює за основним місцем роботи на умовах неповного робочого часу і просить їй надати щорічну відпустку і соцвідпустку «на дітей».
    Чи можемо ми надати таку відпустку і чи потрібно для цього переривати відпустку для догляду за дитиною до 3 років?
  •   З декрету — у відпустку для догляду: визначаємо дату Співробітниця установи перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, яка закінчується 11.01.2019 р. (п’ятниця). Згідно з листком непрацездатності працівниця повинна вийти на роботу 12.01.2019 р., тобто в суботу. Відразу після декрету жінка хоче піти у відпустку для догляду за дитиною до 3 років. З якої дати потрібно оформити їй таку відпустку: з 12.01.2019 р. чи з 14.01.2019 р., якщо в установі субота і неділя є вихідними днями?
  •   Провідний інспектор без стажу роботи Чи можна призначити працівника (обслуговуючий персонал), якщо штатним розписом держустанови передбачена посада «провідний інспектор», а кандидат за кваліфікаційними вимогами відповідає цій посаді, за винятком стажу роботи? Крім того, чи буде доцільним застосовувати у цьому випадку таке положення Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (далі — КП): похідне слово «Провідний» як кваліфікаційна категорія застосовується лише для професійних назв робіт, що містяться в розділі 2 «Професіонали» КП. Оскільки назва роботи «Інспектор» належить до категорії «Фахівці», код КП не змінюється (примітка 1 додатка В до КП)? Наприклад: враховуючи відсутність стажу роботи у кандидата, прийняти його на роботу на посаду інспектора (за рахунок посади провідного інспектора), встановивши нижчий тарифний розряд від передбаченого штатним розписом та випробувальний строк?
  •   Лікарняний та «дитяча» відпустка У працівниці, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною до 3 років, є ще старша дитина 7 років. Чи оплачуватиметься їй листок непрацездатності по догляду за хворою дитиною, якщо захворіє одна дитина?
  •   «Самовільна» відпустка — шлях до звільнення Трудові відносини ніколи не були простими, особливо якщо враховувати законодавство в цій сфері (погодьтеся, воно вимагає оновлення та адаптування під умови сьогодення). Тим не менш іншого поки що в нас немає. Отже, маємо дотримуватися тих норм, які є, якщо вони навіть здаються нам нелогічними чи застарілими. Зокрема, дуже часто виникають непорозуміння між роботодавцем та працівником на фоні того, що працівник намагається втілити в життя ті «прийоми», які по факту не спрацьовують, наприклад, такий, як надіслати заяву про надання відпустки на електронну пошту роботодавця, перебуваючи взагалі в іншій державі. Чи можливо це і чим це може закінчитися для працівника, читайте у цій статті.
  •   Про відповідальність за порушення законодавства про відпустки Лист Департаменту з питань праці Державної служби України з питань праці від 20.09.2018 р. № 4440/4/4.1-315-18
  •   Компенсація за частину відпустки без звільнення: можна, але обережно Коментар до листа Держпраці від 20.09.2018 р. № 4440/4/4.1-315-18
  •   Щодо періодів, які враховуються до страхового стажу за соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності Лист Міністерства соціальної політики України від 22.03.2018 р. № 2.4-15-971
  •   Щодо врахування відпустки без збереження зарплати при обчисленні лікарняних Лист Міністерства соціальної політики України від 15.11.2018 р. № 323/0/247-18
  •   «Свій рахунок» з продовженням: виключаємо з розрахункового періоду? Коментар до листа Мінсоцполітики від 15.11.2018 р. № 323/0/247-18
  •   Про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності Лист Фонду соціального страхування України від 10.09.2018 р. № 6-14/Н-1231з-1589 (витяг)
  •   Хвороба несподівано нагрянула… після закінчення зміни Коментар до листа Фонду соцстрахування від 10.09.2018 р. № 6-14/Н-1231з-1589
  •   Про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності Лист Міністерства соціальної політики України від 18.12.2018 р. № 450/0/247-18
  •   Досягнення, проблеми, перспективи інспекторів праці Які досягнення інспекторів праці є сьогодні? З якими проблемами вони стикаються в різних ОМС і ОТГ під час виконання нових функцій? Безумовно, набутий досвід їх практичної діяльності щодо захисту трудових прав жителів територіальної громади може стати актуальним та суспільно важливим для інших читачів. Тож ми продовжуємо інформувати вас про практику роботи інспекторів праці.
  •   Важливі показники — 2019