Реорганізація юридичної особи & припинення трудового договору

В обраному У обране
Друк
Мацокін Андрій, головний редактор журналу "Держслужбовець"
Держслужбовець Вересень, 2019/№ 9
Тенденція до зменшення кількості органів влади і кількості держслужбовців, які в них працюють, набирає обертів! За яких умов розривати трудовий договір із працівником, а за яких — ні? У законодавстві про державну службу та про працю України встановлено вичерпний перелік підстав розірвання трудового договору. Водночас слід пам’ятати, що наявність підстави для розірвання трудового договору дає роботодавцеві право звільнити працівника з роботи, а не зобов’язує розірвати трудовий договір із працівником. У кожному окремому випадку це питання вирішує роботодавець з урахуванням усіх обставин і з обов’язковим додержанням установленого порядку розірвання трудового договору. У цій статті ми розглянемо основні моменти, які стосуються реорганізації.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон № 889 Закон України « Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889.

КЗпП Кодекс законів про працю України.

ГК Господарський кодекс України.

ЦК Цивільний кодекс України.

Припинення юридичної особи — це закриття діяльності юридичної особи в результаті передавання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам — правонаступникам або без здійснення такої передачі. Юридична особа може припиняти свою діяльність у результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам — правонаступникам (злиття, приєднання, поділу) або внаслідок повної ліквідації.

Реорганізація — це інша форма припинення юридичної особи. При реорганізації юридична особа також припиняється. Але всі її права та обов’язки в порядку правонаступництва переходять до нової (іншої) юридичної особи. Цей термін виписаний лише в господарському праві, але за аналогією його можна використовувати і у трудовому, адже ЦК термін «реорганізація» не визначає, хоча і застосовує.

Стаття 87 Закону № 889 підставами для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення, зокрема, визначає скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідацію державного органу, реорганізацію державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції — іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити