Теми статей
Обрати теми

Перевірка стану ведення військового обліку ТЦК та СП

Яку інформацію перевіряють ТЦК та СП під час ведення військового обліку? Яка відповідальність за порушення ведення військового обліку?

Питання перевірки

Згідно з Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим ПКМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487 (далі — Порядок № 1487), ТЦК та СП відповідно до затверджених планів щороку (у тому числі позапланово) перевіряють стан військового обліку на підприємствах, в яких працюють військовозобов’язані, які заброньовані за цими підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, а також військовозобов’язані, яким видані мобілізаційні розпорядження.

Решта підприємств перевіряються один раз на чотири роки.

Питання перевірки доводяться до підприємства, яке включене до відповідного плану перевірки, не пізніше ніж за 10 днів до її початку.

Перевірка на підприємстві може проводитись за такими питаннями:

наявність посадових осіб (відділ тощо), на яких покладається функція з ведення військового обліку (перевіряються положення про структурний підрозділ, інструкції посадових осіб, наказ про призначення посадових осіб, відповідальних за ведення військового обліку, штатний розпис тощо)

стан методологічного та методичного забезпечення заходів військового обліку

стан забезпечення оповіщення та прибуття призовників, військовозобов’язаних та резервістів до ТЦК та СП

порядок взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, прийнятих на роботу

стан дотримання встановлених строків повідомлення ТЦК та СП про прийняття та звільнення призовників, військовозобов’язаних та резервістів

порядок виключення з персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які звільнені з роботи

наявність та стан ведення журналу обліку результатів перевірки стану військового обліку, звіряння їх облікових даних з даними ТЦК та СП

організація, стан обліку і порядок ведення та зберігання документів з питань військового обліку

наявність та стан ведення списків персонального військового обліку, відомості оперативного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

повнота, актуальність і достовірність облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів, внесених до списків

стан дотримання встановлених строків внесення змін до списків персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо прізвища, власного імені та по батькові, реквізитів паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, задекларованого/зареєстрованого місця проживання, місця фактичного проживання, сімейного стану, освіти, місця роботи і посади та повідомлення ТЦК та СП

організація планування та здійснення звіряння облікових даних списків персонального військового обліку із записами у їх військово-облікових документах

стан взаємодії з ТЦК та СП, у яких призовники, військовозобов’язані та резервісти перебувають на військовому обліку, щодо строків та способів звіряння даних списків персонального військового обліку, внесення відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів

організація, стан та результати звіряння облікових даних списків персонального військового обліку з обліковими даними ТЦК та СП (наявність та стан виконання відповідного графіка звіряння)

стан доведення до призовників, військовозобов’язаних та резервістів Правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу

організація здійснення контролю за виконанням призовниками, військовозобов’язаними та резервістами Правил військового обліку та проведення відповідної роз’яснювальної роботи

організація та стан бронювання військовозобов’язаних, які працюють на підприємстві (перевіряється обґрунтованість бронювання, обсягів бронювання, наявність переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, оформлення документів з питань бронювання, порядок зберігання та видачі (анулювання) посвідчень про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, наявність звітної документації з питань бронювання тощо)

організація та результати усунення недоліків, виявлених під час проведення попередніх перевірок стану військового обліку

У разі неможливості виконання відповідного плану з перевірки стану організації та ведення військового обліку внаслідок обставин непереборної сили документальна перевірка можу бути проведена шляхом надсилання на підприємство запиту щодо отримання інформації. За результатами документальної перевірки складається акт, який в 30-денний строк з дня отримання відповідей на письмові запити надсилається підприємству для реагування і вжиття заходів згідно із законодавством.

Керівник організовує та забезпечує усунення виявлених недоліків. Про вжиті заходи та усунення недоліків інформує у 30-денний строк з дня отримання результатів перевірки.

Питання відповідальності

Порядком № 1487 передбачено, що посадові особи підприємств за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію несуть відповідальність згідно із законом, зокрема за:

— несвоєчасне подання документів, необхідних для ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів і неподання відомостей про таких осіб;

— неподання до центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць;

— прийняття на роботу призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які не перебувають на військовому обліку;

— незабезпечення оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до центру комплектування та соціальної підтримки, перешкоду їх своєчасній явці на збірні пункти, призовні дільниці.

Такі правопорушення належать до адміністративних, передбачених, зокрема, статтею 2101 КУпАП.

Пов’язані з ними справи розглядають відповідні центри комплектування і соціальної підтримки. Їх уповноважено на складання відповідних адміністративних протоколів, зокрема, під час перевірок ведення військового обліку.

Порушення посадовими особами законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію тягне за собою накладення штрафу від трьох тисяч чотирьохсот гривень до п’яти тисяч ста гривень.

Повторне протягом року вчинення такого порушення, а також вчинення його в особливий період тягнуть за собою накладення штрафу від п’яти тисяч ста гривень до восьми тисяч п’ятисот гривень.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі