Чому виникає проблема?
Головне управління Пенсійний фонду в Вінницькій області у роз’ясненні від 28.03.2024 нагадує, що при формуванні е-лікарняного інформація про трудові відносини працівника з тим чи іншим страхувальником ґрунтується на даних Реєстру застрахованих осіб, які надходять туди з джерел, передбачених ст. 18 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, зокрема від ДПСУ.
Саме тому, якщо на дату формування листка непрацездатності роботодавцем не було подано повідомлення про прийняття на роботу/укладення гіг-контракту, ЄСВ-звітність або допущені помилки в такій звітності, внаслідок чого листок непрацездатності не потрапив в електронний кабінет страхувальника, то після подання відповідних звітів або повідомлення можна направити до ПФУ запит щодо зміни страхувальника в уже сформованих листках непрацездатності.
Створюємо запит
Запит щодо зміни страхувальника подається страхувальником щодо новоприйнятих осіб, яким е-лікарняний створено на попереднє місце роботи, у зв’язку з відсутністю у ПФУ інформації щодо нових трудових відносин.
Запит на зміну страхувальника слід створити та направити до ПФУ після подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу (укладення гіг-контракту)/Об’єднаного звіту з Д1 та Д5, який підтверджує наявність нових трудових відносин на момент настання страхового випадку.
Для створення запиту в пункті меню «Листки непрацездатності» кабінету страхувальника додано поле «Запит на зміну страхувальника в ЛН після подання ПППР/звіту».
Після натискання на зазначене поле з’являється екранна форма запиту. Натискаєте поле «Створити +» та заповнюєте необхідні дані.
При створенні запиту також можна додати скан-копії документів, наприклад ті, що підтверджують факт подання Повідомлення/звітності.
Після внесення всіх необхідних даних та відправки запиту він змінює статус на «Надіслано» та потрапляє на опрацювання до Пенсійного фонду.
Пенсійники обіцяють, що якщо в процесі опрацювання запиту в системі будуть наявні листки непрацездатності, які відповідатимуть умовам для такої заміни, буде прийнято рішення про заміну страхувальника. В свою чергу після такої зміни роботодавець зможе переглянути такі е-лікарняні в електронному кабінеті в пункті меню «Листки непрацездатності» за параметром пошуку «Змінено страхувальника в ЕЛН за запитом».
Висновки
- Якщо на дату формування е-лікарняного роботодавцем не було подано повідомлення про прийняття на роботу/укладення гіг-контракту чи ЄСВ-звітність або допущені помилки в такій звітності, то е-лікарняний може бути сформовано на попереднього страхувальника.
- Після подання відповідних звітів або повідомлення страхувальник може направити до ПФУ запит щодо зміни страхувальника у вже сформованих листках непрацездатності. Для створення запиту в пункті меню «Листки непрацездатності» кабінету страхувальника додано кнопку «Запит на зміну страхувальника в ЛН після подання ПППР/звіту».