Теми статей
Обрати теми

Роз’яснення Мінекономіки про державні закупівлі

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
Початок липня ознаменувався спекотними роз’ясненнями від Мінекономіки щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель. Що саме доводить до нашого відома компетентний орган, зараз дізнаєтесь, адже усі ці роз’яснення, які вам знадобляться у роботі, зібрані у цій статті.

Про поточний ремонт об’єкта

У своєму роз’ясненні від 01.07.15 р. № 3302-05/
21144-06 Мінекономіки пояснило, як саме треба здійснювати закупівлю послуг з поточного ремонту.

Нагадуємо: правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені у Законі України від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель»1.

1 Далі за текстом — Закон № 1197.

Тож вимоги Закону № 1197 мають застосовуватись до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі й для закупівлі послуг з поточного ремонту. При цьому має бути виконана така умова: вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) повинна дорівнювати або перевищувати 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень (ч. 1 ст. 2 Закону № 1197).

Тож, по-перше, Мінекономіки зауважило: поточний ремонт віднесено до послуг на підставі п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197.

Зазначимо: послугами виступає будь-який предмет закупівлі (крім товарів і робіт), зокрема, транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

По-друге, спеціалісти Міністерства підкреслили, що заборонено укладати договори, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом № 1197. Зауважимо: ця вимога закріплена ч. 5 ст. 2 цього Закону.

По-третє, замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону № 1197.

По- четверте, Мінекономіки просить не забувати, що Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.10 р. № 9212. Тож саме Порядком № 921 з урахуванням вимог Закону № 1197 й треба керуватись, визначаючи предмет майбутньої закупівлі.

2 Далі за текстом — Порядок № 921.

Одразу нагадаємо: закупівлю здійснює замовник шляхом застосування однієї з процедур, визначених ч. 1 ст. 12 Закону № 1197, керуючись вартісними межами, передбаченими ч. 1 ст. 2 цього Закону. При цьому вибір процедури закупівлі має здійснювати комітет з конкурсних торгів (ч. 4 ст. 11 Закону № 1197).

Отже, Мінекономіки констатує: під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі треба визначати за об’єктами будівництва на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:20133. Адже така норма чітко прописана п.п 2.2 п. 2 розд. II «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Порядку № 921.

3 Затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.13 р. № 293.

Однак якщо вартість поточного ремонту на окремий об’єкт є меншою вартісних меж, встановлених ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, то замовник має право здійснювати закупівлю послуг з поточного ремонту без проведення процедур, передбачених цим Законом.

Про документацію конкурсних торгів

У роз’ясненнях від 02.07.15 р. № 3302-05/21412-07 та від 01.07.15 р. № 3302-05/21152-07 Мінекономіки уточнило деякі моменти щодо інформації, яка має міститись у пропозиції конкурсних торгів.

Нагадаємо: пропозиція конкурсних торгів — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів (п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197).

На чому ж наголошує компетентний орган?

Мінсоцполітики зазначає:

1

документація конкурсних торгів — документація, що розробляється та затверджується замовником, оприлюднюється для вільного доступу та безоплатно подається замовником під час проведення торгів (конкурсних торгів) фізичним/юридичним особам4

2

перелік складових, які повинна містити документація конкурсних торгів, встановлений у ч. 2 ст. 22 Закону № 1197

Примітка. Згідно з п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону № 1197 у разі закупівлі робіт або послуг замовник встановлює у документації конкурсних торгів вимогу про зазначення учасником у пропозиції конкурсних торгів інформації (повне найменування та місцезнаходження) про кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю.

4 Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197.

Увага! У день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. При цьому замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано.

Пам’ятайте: договір укладають відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції (ст. 31 Закону № 1197).

На підставі зазначених вимог нормативно-правових актів Мінсоцполітики пояснює, що:

1

підготовка пропозиції конкурсних торгів має здійснюватись відповідно до вимог документації конкурсних торгів

2

в разі встановлення замовником у документації конкурсних торгів вимоги, передбаченої у п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону № 1197, пропозиція конкурсних торгів переможця процедури закупівлі має містити інформацію щодо повного найменування та місцезнаходження про кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт або послуг як субпідрядника

Примітка. Тобто учасником має бути визначений конкретний субпідрядник. При цьому необхідність у здійсненні процедур закупівель переможцем процедури закупівлі відсутня, враховуючи ч. 5 ст. 40 Закону № 11975.

5 Відповідно до зазначеної норми умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту пропозиції конкурсних торгів переможця процедури закупівлі.

Про участь філій у закупівлях

Філії також можуть брати участь у процедурах закупівель на підставі довіреності, виданої юридичною особою та від її імені. Де це написано — у роз’ясненні Мінсоцполітики від 01.07.15 р. № 3302-05/21169-06. При цьому договір про закупівлю від імені юридичної особи — учасника підписують керівники філій та представництв на підставі довіреності, виданої відповідно до чинного законодавства.

Такий висновок компетентного органу ґрунтується на вимогах:

п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197

учасник процедури закупівлі — фізична особа, у тому числі фізична особа — підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі

ч. 6 ст. 55 Господарського кодексу України

суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи

ч. 4 ст. 64 Господарського кодексу України

підприємство створює філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку

Примітка. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.

ст. 95 Цивільного кодексу України

керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі