Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про погашення кредиторської заборгованості

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
Допоможіть, будь ласка: ніяк не можемо розібратись, за рахунок якого бюджету здійснюють погашення кредиторської заборгованості, що утворилась станом на 01.01.15 р. по установах освіти та культури, адже у 2014 році вони фінансувались із сільського бюджету з урахуванням змін до Бюджетного кодексу України (п. 20 Перехідних та прикінцевих положень)?

Запитання актуальне та турбує багатьох читачів. На офіційному сайті Міністерства фінансів України наприкінці березня вже надавалось роз’яснення щодо цього (25.03.15 р. за посиланням http://minfin.kmu.gov.ua). Так, механізм погашення кредиторської заборгованості залежить від того, з якого бюджету у 2015 році буде здійснюватись фінансування таких закладів — з районного чи сільського. Але при цьому треба враховувати деякі моменти. Які саме?

По-перше, сільська рада має право самостійно визначати напрямки використання власних надходжень відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України.

По-друге, на утримання бюджетної установи складають один кошторис видатків. У ньому зазначають джерело фінансування — доходи загального фонду однією сумою (субвенція, власні надходження бюджету) та обсяг видатків за економічною класифікацією видатків, який відповідає рішенню про бюджет.

Нагадаємо: Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затверджено постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228.

По-третє, у додатку 3 до рішення про бюджет для головного розпорядника коштів бюджетні призначення за відповідною функцією передбачають однією сумою. Така сума повинна враховувати видатки з утримання установи в поточному році та необхідність погашення кредиторської заборгованості.

По-четверте, погашення кредиторської заборгованості повинно здійснюватись на рахунок коштів того бюджету, з якого фінансувались видатки з утримання закладу (для таких видатків бюджет отримував відповідні доходи, в тому числі дотацію вирівнювання, і залишки залишились на рахунку бюджету).

Обов’язково треба сказати і про механізм фінансування. Так, якщо установа фінансується з районного бюджету (тобто не прийнято рішення щодо передачі на фінансування з сільського бюджету), з сільського бюджету не можуть здійснюватись видатки на утримання такого закладу. Що робити у такому випадку?

По-перше, треба перереєструвати заборгованість — з сільського на районний бюджет, наприклад, на відділ освіти райдержадміністрації як головного розпорядника, через який здійснюється фінансування видатків з утримання закладу.

Зауважимо: вимоги щодо перереєстрації містить наказ Міністерства фінансів України від 02.03.12 р. № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних кош­тів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», зокрема п. 2.14.

Нагадаємо вимоги зазначеного пункту:

— у міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про оплату бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань, які були зареєстровані в органах Державної казначейської служби України (далі — ДКС) та залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду, органи ДКС відображають такі зобов’язання в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов’язань і відповідних підтвердних документів;

— бюджетні фінансові зобов’язання за загальним фондом, які залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду (бюджетна кредиторська заборгованість) та які обліковуються органами ДКС за бюджетними програмами (за якими відсутні бюджетні асигнування або обсяг бюджетної кредиторської заборгованості перевищує бюджетні асигнування відповідно до встановлених законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період та/або переданих в установленому порядку бюджетних призначень), органи ДКС відображають в обліку у поточному бюджетному періоді. Це буде відображено одразу після прийняття рішення головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом) щодо визначення бюджетної програми за загальним та/або спеціальним фондами. При цьому в межах бюджетних асигнувань такої програми й будуть оплачені бюджетні фінансові зобов’язання. Підставою для цього виступатиме поданий розпорядником бюджетних коштів Реєстр та/або Реєстр фінансових зобов’язань і відповідні підтвердні документи.

По-друге, сільська рада має передбачити районному бюджету субвенцію на погашення кредиторської заборгованості (за рахунок розподілу залишку коштів на початок року чи надходжень до бюджету). Тобто видатки з погашення заборгованості будуть проводитись з районного бюджету по кошторису установи.Якщо прийнято рішення, що установа фінансується з сільського бюджету, то сільська рада має прийняти рішення щодо спрямування коштів бюджету на погашення кредиторської заборгованості та внести відповідні зміни (до бюджету, розпису, кошторису тощо). Тобто видатки з погашення заборгованості будуть проводитись з сільського бюджету по кошторису установи.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі